• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Frufröken1

Hej

Jag har bf 28 feb (beräknat på sista mens) men jag gissar att det kommer flyttas fram någon dag och hamna i mars så jag har följt den här tråden ett tag.

Nu hoppar jag också gärna in här då jag känner mig så orolig och behöver ventilera lite.

Sedan i lördags morse har jag haft blödningar. Intr mycket alls men det har kommit då och då under varje dag sedan dess. Det är som blodstrimmor i genomskinlig flytning (ursäkta detaljer) som kommer på pappret när jag är på toa, jag har alltså inte behövt använda trosskydd eller så. Jag har också som mensvärk, den är inte extrem men känner av det typ hela tiden. Igår kväll var värken lite starkare och i fredags kväll fick jag helt plötsligt stark mensvärk som kändes i ryggen.

Någon med erfarenhet som kan säga vad ni tror? Är det hopplöst?

Mitt gravidillamånde försvann också i typ fredags så det känns ju som att det är mycket som pekar mot missfall. Känns bara så jobbigt att inte veta!

• Tussan94
    Frufröken1 skrev 2021-08-02 12:58:47 följande:

Hej

Jag har bf 28 feb (beräknat på sista mens) men jag gissar att det kommer flyttas fram någon dag och hamna i mars så jag har följt den här tråden ett tag.

Nu hoppar jag också gärna in här då jag känner mig så orolig och behöver ventilera lite.

Sedan i lördags morse har jag haft blödningar. Intr mycket alls men det har kommit då och då under varje dag sedan dess. Det är som blodstrimmor i genomskinlig flytning (ursäkta detaljer) som kommer på pappret när jag är på toa, jag har alltså inte behövt använda trosskydd eller så. Jag har också som mensvärk, den är inte extrem men känner av det typ hela tiden. Igår kväll var värken lite starkare och i fredags kväll fick jag helt plötsligt stark mensvärk som kändes i ryggen.

Mitt gravidillamånde försvann också i typ fredags så det känns ju som att det är mycket som pekar mot missfall. Känns bara så jobbigt att inte veta!

Välkommen :)

Grattis till plusset!

Att blöda under en graviditet är vanligt, såklart blir men jätte orolig, men har du någon Barnmorska du kan prata med? Få lite tips o råd?

Jag blödde mellan v.12-19 med sonen, inget konstigt o de hittade aldrig anledning till varför jag blödde.

Skulle iaf inte ha sex, anstränga mig allt för mycket, typ springa hoppa mm.

Har du blött mer efter värken i ryggen?
  • Ellendellen
    Frufröken1 skrev 2021-08-02 12:58:47 följande:

Hej

Har du tagit ett gravtest? Isf kan du se om strecket är svagare eller negativt. Tycker också du ska ringa gyn och få komma och göra ett ultraljud ??
  • Jez20

Nu är det min tur att bli rädd... vaknade i natt av att det kändes som det "rann". När jag gick på toa var trosorna dränkta av blod... tycker inte det är som någon "flytning" utan verkligen som vatten med röd/brun färg inblandad. Inga klumpar osv (än iaf). Vet att det är onödigt att noja för man kan inte göra nått åt saken men jag har haft NOLL blödningar tills nu så det är oroväckande. Är I vecka 9+4. När man läser "små blödningar i början av graviditet är vanligt" vad menar de då?? Vad är en liten blödning?

• Frufröken1
    Tussan94 skrev 2021-08-02 20:16:00 följande:

Välkommen :)

Grattis till plusset!

Att blöda under en graviditet är vanligt, såklart blir men jätte orolig, men har du någon Barnmorska du kan prata med? Få lite tips o råd?

Jag blödde mellan v.12-19 med sonen, inget konstigt o de hittade aldrig anledning till varför jag blödde.

Skulle iaf inte ha sex, anstränga mig allt för mycket, typ springa hoppa mm.

Har du blött mer efter värken i ryggen?

Ellendellen skrev 2021-08-02 21:19:59 följande:

Har du tagit ett gravtest? Isf kan du se om strecket är svagare eller negativt. Tycker också du ska ringa gyn och få komma och göra ett ultraljud ??

Idag var jag hos barnmorskan men det finns ju inget de kan göra, de vill inte göra ultraljud. Jag får bara vänta och se helt enkelt. Men det är ju tyvärr det som är det jobbiga.

Som sagt så är det ju vanligt med blödningar i tidig graviditet och jag får väl vara glad så länge att det är så lite blod. Men hoppas det slutar blöda helt snart. Det måste varit jobbigt att blöda så länge tussan94, men det ger mig lite hopp om att det kan gå vägen för mig också iaf!
  • Frufröken1
    Jez20 skrev 2021-08-03 05:30:28 följande:

Nu är det min tur att bli rädd... vaknade i natt av att det kändes som det "rann". När jag gick på toa var trosorna dränkta av blod... tycker inte det är som någon "flytning" utan verkligen som vatten med röd/brun färg inblandad. Inga klumpar osv (än iaf). Vet att det är onödigt att noja för man kan inte göra nått åt saken men jag har haft NOLL blödningar tills nu så det är oroväckande. Är I vecka 9+4. När man läser "små blödningar i början av graviditet är vanligt" vad menar de då?? Vad är en liten blödning?

Usch vad jobbigt det låter, har du fått kolla med ultraljud att allt står rätt till? Hoppas allt går vägen för dig!
  • Jez20
    Frufröken1 skrev 2021-08-03 21:33:09 följande:

Usch vad jobbigt det låter, har du fått kolla med ultraljud att allt står rätt till? Hoppas allt går vägen för dig!

Jag var på ultraljud I vecka 7+5 och då såg allt bra ut. Nu är jag i vecka 9+4. Har ett ultraljud inbokat imorgon sedan tidigare eftersom jag blivit gravid via IVF. Men vill gardera mitt hjärta på dåliga nyheter inför imorgon men det verkar inte som någon varit med om samma riktigt. Så är väldigt nervös inför imorgon. Tack <3
  • Emmalucy
    Någon som har bra tips på decaf kaffebönor? Har köpt något random som tog precis slut, jag är ingen super kaffemänniska så jag vet inte vad som är bra eller dålig :D men är iaf van med Drop Coffee nivåer av vanlig kaffe.
  • Ellendellen

Jag fick idag se ett litet hjärta ticka, 7+2, så skönt efter att tre missed abortions. Jag går gärna med i facebookgruppen, hur gör man?

Svar på tråden BF Mars 2022