Jez20 skrev 2021-08-11 22:11:43 följande:
Tjejer! Måste skriva av mig. Blödde förra veckan på måndagen. Var på ultraljud (hos IVF kliniken) på onsdagen allt såg perfekt ut. Började blöda igen denna måndagen MEN har även väldigt mycket molvärk. Inget rött blod och inga klumpar (sorry för tmi).
Låt oss nu inte anta det värsta att det är MF på G. Är det inte jätte märkligt att ens barnmorska inte ens vill göra ett ultraljud för att se vad tusan det är som blöder?!?! Har inskrivning nästa vecka men då görs inget UL.. Kan ju inte vara jätte bra att gå runt och blöda.. jag vet de säger att brunt blod = gammalt blod men varför fortsätter det komma då?
Sen läser jag överallt att det är "vanligt" men inga av mina vänner som har barn har någonsin blött... så känner mig väldigt förvirrad.
Jag blödde mellan v.12- v.19 med sonen, de gjorde ett ultraljud där de kunde se att det kom från livmodern, men de kunde inte säga vad som hänt. Barnet mådde bra o de gjorde ingenting mer.
Jag fick stå på mig ganska mycket för att få ett ultraljud o se vad som hände.
Så prata med kvinnokliniken o inte barnmorskan så kanske de lyssnar o kollar :) Eftersom det tyvärr är så vanligt att man blöder har de inte som rutin att göra ultraljud o se vad det är...