• Iammenotyou

Akut situation

Hej jag tänkte fråga här om någon vet vad som gäller?? Jag har ganska dåligt ställt vanligtvis men brukar klara oss med nöd och näppe. Det om inga oväntade saker dyker upp! Givetvis hade jag gärna haft en extra kassa att ta ut till sådant men har inte haft möjlighet att skaffa en sådan än.

Denna månaden var lite extra tuff från början, sedan kom katastrofen där jag fick gå akut tiln tandläkaren och dra ut en tand jag bitit sönder. Fanns ingen möjlighet att vänta, hade sån smärta så jag spydde... Givetvis var det en helg och dyrare. Väl hos tandläkaren så bad jag om faktura, men fick ingen då jag inte hade mitt leg med mig, befann mig i en annan stad än där jag bor och hade inte möjlighet att hämta heller. Så fick betala på plats, med allt jag hade kvar. Så nu är det total katastrof och jag har ringt till soc ( har ej bidrag annars därifrån) men tydligen skall man kontakta dem FÖRE man får vård för att de skall kunna hjälpa en med kostnaden. Det var helg och jag kunde inte vänta!! Nu vet jag inte hur jag skall ta mig igenom detta för pengarna är ju redan borta...

Skulle jag alltså väntat tills jag pratat med dem? Det var ju akut?

• Svar på tråden Akut situation
  • Iammenotyou

Alla ungar hemma och förkylda med... Kan någon bara säga att jag inte var dum i huvudet som valde att gå till tandläkaren? Jag behöver rättfärdiga det för att inte sparka sönder mig själv... Har ringt om akut bistånd och försökt ringa kyrkan men inte fått svar, soc skulle ringa upp under dagen... Jag önskar jag kunde få tillbaka min tand!

• Mortiscia80
    Iammenotyou skrev 2021-06-03 09:13:07 följande:

Alla ungar hemma och förkylda med... Kan någon bara säga att jag inte var dum i huvudet som valde att gå till tandläkaren? Jag behöver rättfärdiga det för att inte sparka sönder mig själv... Har ringt om akut bistånd och försökt ringa kyrkan men inte fått svar, soc skulle ringa upp under dagen... Jag önskar jag kunde få tillbaka min tand!

Nej du var inte alls dum! Det var verkligen akut och just tandvård är viktigt för infektioner i munnen kan leda till andra sjukdomar. Jag vet att soc har sina rutiner men de måste ju också förstå att det ibland kan bli riktigt akut. Om du hade kunnat vänta hade du ju gjort det, inte valt att utanför kontorstid i en annan stad, på resa med dina barn, gå till en tandläkare! Hade du kunnat vänta till måndag hade det så klart varit så. Hoppas du sparade kvittot att kunna ge soc.
  • Mortiscia80

Du kanske redan vet om den här sidan men det skulle kunna få er att överleva fram tills du får ut mer pengar: undertian.com/ 

Sälj något ni äger så länge? Eller låna ett par hundra av någon granne, eller vem som helst? Invänta soc först så klart men jag tänker att ni kanske måste ha mat redan idag och att det kan ta tid att få från soc även om de godkänner utgiften.

• Iammenotyou

Tack!! Det där behövdes så mycket just nu, en objektiv syn på varför jag inte gjorde helt fel... Jo jag försöker lägga ut grejer å sälja absolut, granne har jag en men kan inte fråga där av specifika skäl.

Hoppas på positiva svar från handläggaren sedan, om det är akut ( vilket det är, hade te till frukost!) och de inte ska kunna neka så borde det väl lösa sig iaf.

• Iammenotyou

Ris och lök med kryddor till mat, de va de... Och ingen som har ringt ännu. De stänger ju vid 15 så hoppas de skyndar sig lite, sen känns det dumt att bli sur på dem med för samtidigt kan man ju inte sitta och tro att de ska kasta pengar på dig när dina är slut och man faktiskt hade pengar. Jag får försöka få tag i deras pappa...det är under allt men det är detta med nu!

• Anonym (Tips)
    Iammenotyou skrev 2021-06-03 13:47:03 följande:

Ris och lök med kryddor till mat, de va de... Och ingen som har ringt ännu. De stänger ju vid 15 så hoppas de skyndar sig lite, sen känns det dumt att bli sur på dem med för samtidigt kan man ju inte sitta och tro att de ska kasta pengar på dig när dina är slut och man faktiskt hade pengar. Jag får försöka få tag i deras pappa...det är under allt men det är detta med nu!

Har du några pengar?
    Har lite tips på vääääldigt billig "mat"/bukfylla
  • Anonym (Enmormor)
    Iammenotyou skrev 2021-06-03 14:04:30 följande:

5:- har jag, men tar jättegärna tips på billig mat!! Tack!

Å vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig. Den som haft djävulusisk tandvärk vet att man inte kan vänta med det. Vet inte hur utan att vara tvungen att avslöja min identitet?
  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (Enmormor) skrev 2021-06-03 15:27:22 följande:
    Å vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig. Den som haft djävulusisk tandvärk vet att man inte kan vänta med det. Vet inte hur utan att vara tvungen att avslöja min identitet?
    Skriv ett pm till ts! Vad ni diskuterar där är er ensak.
Svar på tråden Akut situation