Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Akut situation

Iammenotyou skrev 2021-06-03 09:13:07 följande:

Alla ungar hemma och förkylda med... Kan någon bara säga att jag inte var dum i huvudet som valde att gå till tandläkaren? Jag behöver rättfärdiga det för att inte sparka sönder mig själv... Har ringt om akut bistånd och försökt ringa kyrkan men inte fått svar, soc skulle ringa upp under dagen... Jag önskar jag kunde få tillbaka min tand!

Nej du var inte alls dum! Det var verkligen akut och just tandvård är viktigt för infektioner i munnen kan leda till andra sjukdomar. Jag vet att soc har sina rutiner men de måste ju också förstå att det ibland kan bli riktigt akut. Om du hade kunnat vänta hade du ju gjort det, inte valt att utanför kontorstid i en annan stad, på resa med dina barn, gå till en tandläkare! Hade du kunnat vänta till måndag hade det så klart varit så. Hoppas du sparade kvittot att kunna ge soc.
  • Mortiscia80

Du kanske redan vet om den här sidan men det skulle kunna få er att överleva fram tills du får ut mer pengar: undertian.com/ 

Sälj något ni äger så länge? Eller låna ett par hundra av någon granne, eller vem som helst? Invänta soc först så klart men jag tänker att ni kanske måste ha mat redan idag och att det kan ta tid att få från soc även om de godkänner utgiften.

Svar på tråden Akut situation