Inlägg från: Anonym (Tips från coachen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tips från coachen)

Akut situation

Anonym (Enmormor) skrev 2021-06-03 15:27:22 följande:
    Å vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig. Den som haft djävulusisk tandvärk vet att man inte kan vänta med det. Vet inte hur utan att vara tvungen att avslöja min identitet?
    Skriv ett pm till ts! Vad ni diskuterar där är er ensak.
    Iammenotyou skrev 2021-07-13 23:02:40 följande:

Deras pappa är 100 frånvarande...kommer nog inte bli något annat heller.

Jag försöker hitta inkomster, men med betydligt lägre hyra så kommer det bli extremt mycket bättre bara där.

Tack, jag försöker verkligen vända det...

Men han betalar väl underhåll åtminstone...?

Håll ut iaf, det är inte långt kvar tills ni flyttar :) Är det första eller sista september?

Fler tips: kolla i sociala media, eller fråga till och med, det finns många villaägare som har frukt och bär som de vill bli av med helt eller har i överflöd. Allt är inte moget än men det kan finnas en del ändå.

Vissa kommuner har fruktträd och buskar som man får plocka fritt från! Ring och fråga er kommun om det finns i närheten.

Och försök njuta av sommaren, det finns så många gratis nöjen då som kommer få er alla att må bättre :)
    Iammenotyou skrev 2021-07-14 00:39:38 följande:

Får underhåll från fk, han tycker mer han borde få en del av det för att ha till ex födelsedagspresenter osv.

Men de blir inget av nåt ändå så.

Första september! Så är bara en månad kvar med denna höga hyra, sen kan jag äntligen skaffa det som saknas och kanske tillochmed bjuda barnen på pizza.

Det har de slutat fråga om, egentligen frågar de inte om mycket utan blir glada för popcorn i dagsläget. Så de är verkligen verkligen värda att få bli lite bortskämda sen

Tack för tips om bär och frukt, det älskar dom, och blir ju en aktivitet med!

Vilken.... Födelsedagspresenter är extra, underhållet är just till för underhåll, dvs mat och boende, kläder och annat nödvändigt. Man förstår varför ni inte är ett par längre, om jag säger så.

Så skönt att det är kort tid kvar! :D Men då behöver du bara planera för en månad till, det blir jättebra. Härda ut, det kommer att funka en månad till!
    Iammenotyou skrev 2021-07-14 10:25:21 följande:

Kan inte ta lån från någon aktör, och ett privat lån håller inte min ekonomi för då jag isåfall måste betala allt nästa månad och då blir den likadan...

Men 5 dagar nu, sen skall jag banne mig fylla kyl och frys före jag betalar hyran denna gången, en sån här månad till orkar jag varken fysiskt eller psykiskt, sen må det vara fel om det fattas till hyran men just nu behöver mina barn mat (och en jävla glass) mer än att mina papper skall se bra ut hos UC... Missförstå mig rätt, jag skiter inte i det, men jag känner så nu...

OBS!! Du måste betala hyran först, hur dåligt ställt du än har! Även om det bara är en månad kvar så kan du hamna i rejäla problem med påminnelseavgifter och annat som kostar dig mer i det långa loppet. Mat löser sig alltid!

Och äpplen kommer längre fram på säsongen, garanterat massor med människor som vill bli av med! Karamellisera i lite socker i en stekpanna, på med lite kanel om du har, billigaste vaniljglassen från affärn så har ni en jättegod efterrätt :)

Ok, här är ett tips som farbror Skv inte ska veta om helst... men kan du erbjuda några tjänster svart till folk i din närhet? Typ putsa fönster, hundvakt, lagningssömnad...? Jag skulle inte föreslå det om det inte vore så att du sitter i en rejäl knipa så klart, men jag tänker att dina barn behöver ha mat på bordet.

Tow2Mater skrev 2021-07-16 17:28:29 följande:
    Med 4 barn där pappan inte är med har man lite större ansvar än så.
    Så man ska skaffa vänner för att det är ens ansvar gentemot sina barn, ifall man en dag skulle sitta i en sån ekonomisk knipa att man måste låna en påse havregryn.....? 
    Tow2Mater skrev 2021-07-16 18:38:31 följande:
    Det handlar om att man har ansvar att skaffa sig ett sk nätverk om man har barn. Har man inte en endaste person man kan fråga om hjälp t ex med en påse havregryn for att ens barn inte ska svälta, har man inte tagit sitt ansvar som forälder.
    Nej, det har man verkligen inte. På dig låter det ju som nåt slags jobb som man ska utföra, vare sig man vill eller inte!
    Tow2Mater skrev 2021-07-16 18:53:18 följande:
    Med ansvar for barn är det mycket man måste utfora vare sig man vill eller inte. Men nu blir det OT.
    Ja, men i det ingår inte att skaffa och upprätthålla ett socialt liv, bara för att.
Svar på tråden Akut situation