• Anonym (KalleP)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

• Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Pope Joan II
    Mr K69 skrev 2021-05-08 09:16:44 följande:
    Ja men till skillnad från dig så delar jag med mig av mina (positiva) superkrafter. Så underbart om jag kan hjälpa eller bidra till att någon får det bättre.
    Själv tycker jag att det är unket att göra reklam för sig själv och sina tjänster i en tråd startad av en människa som säger sig fortfarande älska sin hustru men vars sexliv helt har strandat. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (anonym) skrev 2021-05-08 08:54:33 följande:
    Hur vet du att vi inte har prövat detta? I mitt fall stämmer det i alla fall inte, jag är tvärtom den av oss som har gjort störst ansträngningar för att hålla sig fin och attraktiv.
    Ja, sådant där är väldigt märkligt men förekommer i alla trådar om människors, ibland mycket långvariga, sexuella problem. Hurtiga inlägg om vikten av beröring och komplimanger som egentligen bara är mycket lätt förklädda kontaktannonser. 
    Shit for brains k + E
  • Anonym (Taktik)

Tänk dig som att du skall vara otrogen. Börja vara ditt bästa. Se bra ut , var extra trevlig både mot din partner och andra du möter. Flirta lite med de som är mottagliga för det.

Du ska se att positiviteten antingen kommer att väcka din partner eller öppna för nya möjligheter.

När man är trött , kåt och irriterad får man aldrig ligga.

Är din partner trist mot dig så mot henne med att vara trevlig och distanserad. Du bestämmer över ditt liv och din lycka. Se till att barnen har det bra bara.

• New  Dawn
    Anonym (anonym) skrev 2021-05-08 08:50:13 följande:

Vi tolkar uppenbart saker och ting på olika sätt. Jag tror inte att de flesta menar att man ska ställa upp på sex mot sin vilja, utan att man ska angripa orsaken till den obefintliga lusten och inte avfärda alla förslag till hur man kan göra det, t.ex om att kolla om det beror på hormoner.

Nej, när man säger det så rakt på sak, tror jag få tycker att man ska ha sex uppenbart mot sin vilja. Jag talar om att många män här i tråden tycker det är rimligt att jämföra födelsedagsfirande (som ts inte tycker om) med sex. TS undrar "vad är skillnaden" och män i tråden har tycket han har rätt. Det är ingen skillnad svarar de tex.

Det ÄR stor skillnad eftersom det krävs mycket mer lust och vilja för att sex ska bli bra, än för andra saker.

Men hon vill ju inte jobba med orsaken för hon vill ju inte ha sex. Så är det bara, hur fel vi sndrs nu tycker det är.

Det viktiga här är hur HAN ska fortsätta sitt liv. Egentligen är det inte så svårt. Han säger att han inte trivs i relationen, att han inte känner sig älskad, att han saknar sex. Om hon då (mot förmodligen) vill möta honom får de börja jobba med relationen och sexlivet, men jag har väldigt svårt att tro att det här är ett isolerat sexproblem, ellrer beror på preventivmedel. Jag tror att det är mycket mer som inte funkar och framför att tror jag känslorna saknas för att det ska gå att bygga på. Framför allt från henne, men attityden från TS själv är jag verkligen inte imponerad av.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (Biologi)
    New Dawn skrev 2021-05-08 09:53:37 följande:
    Nej, när man säger det så rakt på sak, tror jag få tycker att man ska ha sex uppenbart mot sin vilja. Jag talar om att många män här i tråden tycker det är rimligt att jämföra födelsedagsfirande (som ts inte tycker om) med sex. TS undrar "vad är skillnaden" och män i tråden har tycket han har rätt. Det är ingen skillnad svarar de tex.

Det ÄR stor skillnad eftersom det krävs mycket mer lust och vilja för att sex ska bli bra, än för andra saker.

Men hon vill ju inte jobba med orsaken för hon vill ju inte ha sex. Så är det bara, hur fel vi sndrs nu tycker det är.

Det viktiga här är hur HAN ska fortsätta sitt liv. Egentligen är det inte så svårt. Han säger att han inte trivs i relationen, att han inte känner sig älskad, att han saknar sex. Om hon då (mot förmodligen) vill möta honom får de börja jobba med relationen och sexlivet, men jag har väldigt svårt att tro att det här är ett isolerat sexproblem, ellrer beror på preventivmedel. Jag tror att det är mycket mer som inte funkar och framför att tror jag känslorna saknas för att det ska gå att bygga på. Framför allt från henne, men attityden från TS själv är jag verkligen inte imponerad av.

Kvinnor ger sex när de känner sig bekräftade. Män känner sig bekräftade när de får sex.

• New  Dawn

"sndrs" ska vara "andra"

Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (Taktik)

Enkelt test att kolla om hon fortfarande är intresserad är att vara sitt bästa ,men inte tillgänglig för henne. Lovar att han får ligga inom två månader om hon är intresserad.

Finns det ingen kärlek kvar hemma så råder jag till att prova åka ifrån varandra i kortare perioder.

Se om man saknar sin partner eller bara barnen.

Helt normalt att attraktion och kärlek tar slut när man har småbarnsåren.

Det där med att älta i terpisoffor tror jag inte på . Takes two to tango.

• Mimosa86
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-07 19:47:11 följande:

Om man har minsta kunskap om relationer vet man att man aldrig ska kräva någonting i en relation. Man löser problem genom att ge mer kärlek och därefter får man mer kärlek tillbaka. Ett sätt att ge kärlek är att tillfredsställa sin partners behov vare sig man känner för det i stunden eller inte.

Detta är intressant. För nu pratar du om kärlekens språk. Och det finns dokumenterat 5 olika sätt som folk visar kärlek på. Som är kärlek för dem.

1 fysisk beröring

2 gåvor

3 tid

4 tjänster

5 ord

Så om du är kategori 1, dvs att du visar och känner kärlek genom att vara fysisk men du har en partner som är en kategori 4 som kanske främst visar sin kärlek genom att städa huset, laga den där goda maten, köpa dina favvo chips så kommer det bli en missmatch om ni inte förstår varandras tolkning av kärlek.

Du skriver att ett sätt att ge kärlek är att tillfredsställa sin partner. Men om du har en partner som inte är i samma kategori så kommer det blir svårt för hon kommer visa dig kärlek på det sätt hon tolkar kärlek på.

Och det kan var fallet med TS. Han kanske får kärleksförklaringar i form av tid, tjänster och gåvor av sin fru. Det är kärlekshandlingar av henne. Och hon känner sig då älskad om han uppvaktar henne på födelsedagsfika ger den där presenten. Men han ser det inte eftersom kärlek för honom främst är fysisk beröring och då tolkar han bristen på detta som att hon inte älskar honom längre.

Det finns faktisk bara en enda sak här som kan rädda relationen och få den på rätt körl: KOMMUNIKATION. För troligtvis går TS och frun just nu runt med massa saker i huvudet och gissar vad den andra tänker och känner.
  • Kungsholmsbo

Jag tror inte man kan kommunicera fram lust. Antingen så finns den där eller så finns den inte.

Det är nog sällan så att man hittar tillbaka till sin lust för den andre om den slocknat.

Jag tror snarare på att ni ska prata med någon för att komma fram till hur ni vill ha det i ert förhållande, dvs om ni ska fortsätta ihop eller gå isär. En bra terapeut kan ju få paret att bli överens oavsett vad man kommer fram till. Ni har ju ändå barn och behöver samarbeta om dem.

• Anonym (Pappa)
    Mimosa86 skrev 2021-05-08 10:23:22 följande:

Detta är intressant. För nu pratar du om kärlekens språk. Och det finns dokumenterat 5 olika sätt som folk visar kärlek på. Som är kärlek för dem.

1 fysisk beröring

2 gåvor

3 tid

4 tjänster

5 ord

Så om du är kategori 1, dvs att du visar och känner kärlek genom att vara fysisk men du har en partner som är en kategori 4 som kanske främst visar sin kärlek genom att städa huset, laga den där goda maten, köpa dina favvo chips så kommer det bli en missmatch om ni inte förstår varandras tolkning av kärlek.

Du skriver att ett sätt att ge kärlek är att tillfredsställa sin partner. Men om du har en partner som inte är i samma kategori så kommer det blir svårt för hon kommer visa dig kärlek på det sätt hon tolkar kärlek på.

Och det kan var fallet med TS. Han kanske får kärleksförklaringar i form av tid, tjänster och gåvor av sin fru. Det är kärlekshandlingar av henne. Och hon känner sig då älskad om han uppvaktar henne på födelsedagsfika ger den där presenten. Men han ser det inte eftersom kärlek för honom främst är fysisk beröring och då tolkar han bristen på detta som att hon inte älskar honom längre.

Det finns faktisk bara en enda sak här som kan rädda relationen och få den på rätt körl: KOMMUNIKATION. För troligtvis går TS och frun just nu runt med massa saker i huvudet och gissar vad den andra tänker och känner.

Samtliga de fem sätten borde vara självklara att visa sin kärlek på.
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?