Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
New Dawn skrev 2021-05-08 09:53:37 följande:
Nej, när man säger det så rakt på sak, tror jag få tycker att man ska ha sex uppenbart mot sin vilja. Jag talar om att många män här i tråden tycker det är rimligt att jämföra födelsedagsfirande (som ts inte tycker om) med sex. TS undrar "vad är skillnaden" och män i tråden har tycket han har rätt. Det är ingen skillnad svarar de tex. Det ÄR stor skillnad eftersom det krävs mycket mer lust och vilja för att sex ska bli bra, än för andra saker.
Men hon vill ju inte jobba med orsaken för hon vill ju inte ha sex. Så är det bara, hur fel vi sndrs nu tycker det är.
Det viktiga här är hur HAN ska fortsätta sitt liv. Egentligen är det inte så svårt. Han säger att han inte trivs i relationen, att han inte känner sig älskad, att han saknar sex. Om hon då (mot förmodligen) vill möta honom får de börja jobba med relationen och sexlivet, men jag har väldigt svårt att tro att det här är ett isolerat sexproblem, ellrer beror på preventivmedel. Jag tror att det är mycket mer som inte funkar och framför att tror jag känslorna saknas för att det ska gå att bygga på. Framför allt från henne, men attityden från TS själv är jag verkligen inte imponerad av.
Kvinnor ger sex när de känner sig bekräftade. Män känner sig bekräftade när de får sex.