Inlägg från: Anonym (KalleP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (KalleP)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

• Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Anonym (KalleP)
    SweeneyToad skrev 2021-05-03 16:55:43 följande:

Hon skiter inte i dina känslor. Ska hon ligga fast hon egentligen inte vill? Hur kul är det för både henne och dig? 

Hamnar i så fall under samma kategori, varför ska jag göra sånt jag inte vill? Förstår inte varför det alltid är så att när en man vill ha sex då ska kvinnan behöva skita i det. Men när kvinnan saknar något så ska alltid mannen anpassa sig och sluta gnälla. Och då är det oftast saker som tar bra mycket längre än det tar att ha sex nu när vi ändå är så lågt nere i diskussionsnivå.
  • Anonym (KalleP)
    Anonym (Maria) skrev 2021-05-04 11:16:03 följande:

Jag tror verkligen att mycket bottnar i en själv. Missförstå mig rätt. Klart att det är ett samspel men i grund och botten tror jag på att våga va ärligt med sig själv. Sin egen sexualitet. Vad vill jag. Vad gillar jag. Vad får mig att bli kåt? Vad attraherar mig?

För oavsett kön hur ska inte partner kunna veta allt detta om man inte ens själv vet det.

Överhuvudtaget i en relation tänker jag att man måste våga släppa garden. Inte spela något spel. Vi kvinnor kan va experter på det. Spela martyrer. Men jag menar omg sen har hela livet passerat och du står fortfarande kvar och stampar och möjligtvis också blivit bitter på köpet. Hur mycket man än vill så kommer aldrig din partner kunna tillfredsställa dig till fullo till 100%

För om man tänker efter. Det är ett omöjligt uppdrag. Tänker på våra vänner. Ofta har vi ju vänner för olika saker. En del festar vi med. En del umgås vi familjevis med. En del tränar vi med osv

För ett lyckat samliv tror jag precis som Mimosa86

Prata- lyssna. Skratta- busa. Ha kul i hop. Våga visa vem du är. Vad du gillar. Låt inte din partner gissa.

Och om man då hamnar i fällan. Jag vill inte. Jag har ingen lust.

Ta reda på varför. Är det hormonellt? Är du trött, utarbetad. Kanske t.o.m. deprimerad.

Kan förmodligen vara en uppsjö av orsaker. Men jag anser att du bör ta ansvar. Fine, just nu har jag inte lust. Men lägg inte över det på din partner. Vare sig du tycker han luktar äckligt, gått upp i vikt eller bara allmänt blivit trist och tråkig.

Tror verkligen på att man kan få hjälp. Sök proffesionellt hjälp. Behöver ju inte vara på traditionellt vis utan det som passar just er.

Tack, det där behövde jag nog. Bra skrivet! Brukar sägas att goda råd är dyra, och att tala om mina känslor så här "öppet" är inte min melodi. Men i vissa fall lönar det sig. Tack!
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?