• Anonym (KalleP)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

• Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Anonym (Maddy)
    Anonym (Herakleitos) skrev 2021-05-07 15:39:52 följande:

Du tolkar ts som fan tolkar Bibeln. Läs vad han skriver ist, och utgå ifrån det, istället för att spekulera och misstänkliggöra honom.

Jag har läst och mitt inlägg är min spekulation... Har du mer info så delge gärna oss här i tråden.

Det var inte meningen att göra dig upprörd eller kränkt.
  • Anonym (sådär)
    New Dawn skrev 2021-05-07 15:34:56 följande:
    Jag tycker hans få input i tråden ger väldigt negativ bild.

Det enda han kan utveckla är att "han minsann gör saker han inte vill"... Inte så konstigt att sexet dött ut, känner jag..
    Fast å andra sidan så är det kanske inte så konstigt om man låter negativ om man gått med ett problem väldigt länge. Tyvärr är det ju oftast inte förrän läget blir riktigt illa som man söker hjälp av andra och då har en hel del frustration och irritation smugit sig in och det är inte så lätt att vara objektivt.

Jag tycker vi ska vara försiktiga med att lägga all skuld på sexbristen på TS, oavsett vilken anledning hans fru har till sin ovilja att ha sex så ÄR det ändå ganska dumt att förvänta sig att ens partner leva utan sex bara för att man själv inte vill. Någonstans måste man ändå fatta att den andres sexlust inte kommer försvinna för att man själv inte vill och att det förr eller senare kommer döda förhållandet.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eh ursäkta) skrev 2021-05-07 15:47:57 följande:
    Jag berättade det men behöver han köra hårt för att komma så finns ju inte så mkt att göra. Kan ju inte låta honom gå utan orgasm.
    Men du kan låta honom gå utan dig och så skaffar du dig någon du matchar bättre med.

Dessutom är problemen du och ditt ex haft specifikt för er två och just er förhållande och inget allmängiltigt för alla förhållanden. TS är inte ditt ex och du är inte TS fru.
  • New  Dawn
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-07 15:49:46 följande:

Fast å andra sidan så är det kanske inte så konstigt om man låter negativ om man gått med ett problem väldigt länge. Tyvärr är det ju oftast inte förrän läget blir riktigt illa som man söker hjälp av andra och då har en hel del frustration och irritation smugit sig in och det är inte så lätt att vara objektivt.

Jag tycker vi ska vara försiktiga med att lägga all skuld på sexbristen på TS, oavsett vilken anledning hans fru har till sin ovilja att ha sex så ÄR det ändå ganska dumt att förvänta sig att ens partner leva utan sex bara för att man själv inte vill. Någonstans måste man ändå fatta att den andres sexlust inte kommer försvinna för att man själv inte vill och att det förr eller senare kommer döda förhållandet.

Jag tycker det är en bedrövlig inställning, som han delar, när han tar upp saker han gör, som han inte vill, när han jämför och diskuterar hennes sexuella ointresse. Den inställningen är totalt oförenligt med lust och kärlek enligt min åsikt.

Jag har aldrig lagt all skuld på honom. Jag tror ofta det är komplext. Jsg tror inte hon älskar honom, och jag tror bara att hon stannar pga barnen och andra praktiska/ekonomiska orsaker.

Självklart måste det vara hemskt att inte känna sig älskad och det förstår jag. Inget konstigt om han är bitter.

Jag tror TS fru fattar att relationen kommer att ta slut. Jag tror inte hon är så upprörd över det för egen del heller, men eftersom jag tror hon vill stanna pga barnen är det mer okej om det går så länge det går liksom. Kanske längtar hon efter skilsmässa, men inte orkat dra igång det.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (Elton)
    New Dawn skrev 2021-05-07 16:01:56 följande:
    Jag tycker det är en bedrövlig inställning, som han delar, när han tar upp saker han gör, som han inte vill, när han jämför och diskuterar hennes sexuella ointresse. Den inställningen är totalt oförenligt med lust och kärlek enligt min åsikt.

Jag har aldrig lagt all skuld på honom. Jag tror ofta det är komplext. Jsg tror inte hon älskar honom, och jag tror bara att hon stannar pga barnen och andra praktiska/ekonomiska orsaker.

Självklart måste det vara hemskt att inte känna sig älskad och det förstår jag. Inget konstigt om han är bitter.

Jag tror TS fru fattar att relationen kommer att ta slut. Jag tror inte hon är så upprörd över det för egen del heller, men eftersom jag tror hon vill stanna pga barnen är det mer okej om det går så länge det går liksom. Kanske längtar hon efter skilsmässa, men inte orkat dra igång det.
    Eller så gör hon som många andra - helt enkelt lägger ner sexet och tycker att allt funkar bra ändå. Hon är bekväm och har det bra som hon har det. Vissa har förmågan att utan problem leva med en partner trots att den sexuella attraktionen tagit slut. Jag tror knappast någon skulle stanna i ett förhållande bara för barnens skull - det förutsätter att man tycker att förhållandet ändå är ganska ok.

Jag förstår helt TS inställning till att göra saker för hennes skull. Det han uttrycker är bitterhet - han nämner det faktiskt bara som ett exempel och inget annat. Det var en bara exempel vad han gör för henne men som han inte känner sig riktigt motiverad till längre.

• Anonym (sådär)
    New Dawn skrev 2021-05-07 16:01:56 följande:

Att inte vilja ha sex är ju oxå oförenligt med att förhållande för de allra flesta.

Ja relationsproblem är ofta komplexa och just därför är det ju kanske bra att inte dra för stora slutsatser på några få ord någon sagt eller skrivit. 

Vad hans fru tänker vågar jag inte uttala mig om, det kan vara som du säger men det kan oxå vara så att hon är medveten om risken men struntar i att göra något åt det förrän det blir akut och ett problem för henne oxå. Ungefär som en rökare som är medveten om att rökning skadar men tar inte tag i det förrän man får akuta besvär.
  • Anonym (anonym)
    Ascendere skrev 2021-05-07 15:24:28 följande:
    Hur menar du med "annan typ av sex"? 
    Antar att det är annat än penetrerande sex som menas. Personen som citeras har i andra trådar skrivit att hon och hennes partner bara har penetration utan någon som helst annan stimulans eftersom han vill ha det så. Inte så konstigt om hon tröttnar på sex då, men det tragiska är att hon drar alla män över en kam och tror att det är så ett sexliv måste se ut.
  • New  Dawn
    Anonym (Elton) skrev 2021-05-07 16:14:57 följande:

Eller så gör hon som många andra - helt enkelt lägger ner sexet och tycker att allt funkar bra ändå. Hon är bekväm och har det bra som hon har det. Vissa har förmågan att utan problem leva med en partner trots att den sexuella attraktionen tagit slut. Jag tror knappast någon skulle stanna i ett förhållande bara för barnens skull - det förutsätter att man tycker att förhållandet ändå är ganska ok.

Jag förstår helt TS inställning till att göra saker för hennes skull. Det han uttrycker är bitterhet - han nämner det faktiskt bara som ett exempel och inget annat. Det var en bara exempel vad han gör för henne men som han inte känner sig riktigt motiverad till längre.

Det är jättevanligt att människor stannar i relationer för barnens skull eller andra praktiska, ekonomiska skäl. Är det inte det TS just håller på med egentligen, nu som läget är.

Jag tror verkligen inte hon slutat ha sex för att hon är bekväm. Det är att förenkla förmågan till lust och känslor. Jag tror det är mycket, mycket mer troligt att hon länge haft sex trots att hon inte velat, men att hon inte längre klarar det. Jag tror mycket sällan det har med bekvämlighet att göra när sexlusten försvinner så här totalt.

Om jag hade levt med en man med samma inställning som TS som jämför sex med att fira födelsedagar hade jag lämnat honom omedelbart. Det är, enligt min så sunkigt och bedrövligt att jag saknar ord.

Dels pga att sex förväntas göras som en "uppgift", Dessutom som en uppgift man egentligen inte tycker är kul (På samma sätt som han inte tycker det är kul att fira födelsedagar)

Det finns ytterligare en bedrövligt aspekt i detta resonemang och det är att dessa saker anses vara hennes intresse.

Man kan ju undra vilka han inte vill fira födelsedagar för. Sina egna barn?!. Det vore märkligt. Hans egna föräldrar, bröder och systrar? Varför förutsatter han att hon tycker det är så kul. Eller är det bara hennes födelsedag han måste fira en gång per år han är emot. Det är ju ändå hans barns mamma. Om det handlar om det kanske hon kan ställa upp med sex en gång per år. Vore han nöjd då? Så orimlig och omogen åsikt.

Om de skiljer sig, kommer han sluta fira människors födelsedagar? Jag tycker inställning är löjlig.

I livet ingår att man gör vissa saker även om det inte alltid är jättekul. Jag är säker på att hon skulle kunna räkna upp saker hon gör för hans skull, eller för att livet kräver det. Att tycka att sex ska gå under denna princip är bedrövligt, men tyvärr är ni många män här i tråden som tycker dessa saker är jämförbara och rimliga. Fy säger jag. Jag hade aldrig i livet haft sex med en man med så torftigt och bedrövlig syn på sex och ja, just denna inställning är, för mig, oacceptabel.
  • New  Dawn
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-07 16:19:45 följande:

Att inte vilja ha sex är ju oxå oförenligt med att förhållande för de allra flesta.

Ja relationsproblem är ofta komplexa och just därför är det ju kanske bra att inte dra för stora slutsatser på några få ord någon sagt eller skrivit. 

Vad hans fru tänker vågar jag inte uttala mig om, det kan vara som du säger men det kan oxå vara så att hon är medveten om risken men struntar i att göra något åt det förrän det blir akut och ett problem för henne oxå. Ungefär som en rökare som är medveten om att rökning skadar men tar inte tag i det förrän man får akuta besvär.

Jag tror inte hon KAN göra något åt det. Hon VILL uppenbarligen inte ha sex. Klart hon inte vill jobba på något hon önskar slippa.

Det är den som vill skiljas som måste ta tag i det. För henne är det inte lika akut(som det verkar) . Ibland är det den som inte vill ha sex som mår sämst i förhållandet och därför måste ta steget. I detta fall verkar det vara mannen som mår sämst, fast det vet vi inte. Hon kanske hinner före med att vilja skiljas.

Jag ville skiljas från mitt ex, för jag mådde inte bra i relationen. Min man tyckte inte heller det var bra, men det kändes mer viktigt för mig, så jag tog upp det. Jag kunde ju gått och väntat tills han inte stog ut längre. Då hade han till slut velat skiljas. Vad är vitsen med det?
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (KalleP) skrev 2021-05-03 16:28:42 följande:

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 

Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

Tror grundproblemet är att vissa kvinnor jag fått lära sig att man måste vilja ha sex för att ha sex. De förstår inte att sex är något man har vare sig man vill eller inte. Åtminstone någon gång i månaden.

Det är som att städa, duscha, måla huset eller vad som helst. Det ska göras.
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?