• Anonym (KalleP)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

• Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Anonym (Taktik)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-08 10:58:58 följande:

Jag tror inte man kan kommunicera fram lust. Antingen så finns den där eller så finns den inte.

Det är nog sällan så att man hittar tillbaka till sin lust för den andre om den slocknat.

Jag tror snarare på att ni ska prata med någon för att komma fram till hur ni vill ha det i ert förhållande, dvs om ni ska fortsätta ihop eller gå isär. En bra terapeut kan ju få paret att bli överens oavsett vad man kommer fram till. Ni har ju ändå barn och behöver samarbeta om dem.

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Bodde f ö också på Kungsholmen förut och det ironiska i sammanhanget är att detta länge har varit Sverige mest singeltäta område.
  • Anonym (Pappa)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-08 10:58:58 följande:

Jag tror inte man kan kommunicera fram lust. Antingen så finns den där eller så finns den inte.

Det är nog sällan så att man hittar tillbaka till sin lust för den andre om den slocknat.

Jag tror snarare på att ni ska prata med någon för att komma fram till hur ni vill ha det i ert förhållande, dvs om ni ska fortsätta ihop eller gå isär. En bra terapeut kan ju få paret att bli överens oavsett vad man kommer fram till. Ni har ju ändå barn och behöver samarbeta om dem.

Beror på att det inte ska behövas. Om man levt några år med sin partner ska man veta partnerns behov.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 11:31:02 följande:

Beror på att det inte ska behövas. Om man levt några år med sin partner ska man veta partnerns behov.

Tror inte det handlar om den andres behov utan om det egna begäret. När begäret efter den andre har försvunnit (av olika skäl) då är det försent. Hur ska man kunna prata sig till ett begär? Förstår inte det. Känns som en omöjlighet.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (Taktik) skrev 2021-05-08 11:29:33 följande:

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Bodde f ö också på Kungsholmen förut och det ironiska i sammanhanget är att detta länge har varit Sverige mest singeltäta område.

Tack!

Älskar Kungsholmen.
  • Anonym (Pappa)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-08 11:43:34 följande:

Tror inte det handlar om den andres behov utan om det egna begäret. När begäret efter den andre har försvunnit (av olika skäl) då är det försent. Hur ska man kunna prata sig till ett begär? Förstår inte det. Känns som en omöjlighet.

Tror jag inte alls. Problemet sitter i ens huvud. Det är bara att fixa.

Svårare att fixa begäret om det är partnerns begär som är problemet. Det går inte att tvinga någon. Men om en kvinna förlorat attraktionen för mannen är det för att hon tappat respekten för honom som ledare för familjen. Han borde ha sett problemet komma långt tidigare. Jag har fortfarande aldrig sett en kvinna lämna en bra man.
  • Anonym (Taktik)
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 12:37:52 följande:

Svårare att fixa begäret om det är partnerns begär som är problemet. Det går inte att tvinga någon. Men om en kvinna förlorat attraktionen för mannen är det för att hon tappat respekten för honom som ledare för familjen. Han borde ha sett problemet komma långt tidigare. Jag har fortfarande aldrig sett en kvinna lämna en bra man.

Men det är väl snarare han som är på väg att lämna?
  • Kungsholmsbo

Hur menar du nu? Så du menar att hennes begär har slocknat för att respekten har försvunnit. Tror jag inte ett dyft på. Begär har ej med respekt att göra. Läs gärna artikeln nedan.

Har ett begär slocknat är det svårt att tända det igen. Om det inte är fundamentalt för överlevnad. Då tänds det igen och igen.

www.psychologytoday.com/us/blog/hide-and-seek/201411/the-problem-desire
  • Pope Joan II

Ledare för familjen? Vilket larv. 
    Shit for brains k + E
  • Anonym (Pappa)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-08 12:59:15 följande:

Hur menar du nu? Så du menar att hennes begär har slocknat för att respekten har försvunnit.

Ja, eller försvunnit är en överdrift men hon ser inte upp till honom längre.
  • Anonym (Pappa)
    Pope Joan II skrev 2021-05-08 13:08:42 följande:

Ledare för familjen? Vilket larv. 

Obekvämt att höra gör vissa män men inte mindre sant. En kvinna lämnar inte en bra man. Det är helt emot de biologiska lagarna. Först när han inte visar sig kapabel blir det intressant för henne att leta sig vidare
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?