Inlägg från: Kungsholmsbo |Visa alla inlägg
  • Kungsholmsbo

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Jag tror inte man kan kommunicera fram lust. Antingen så finns den där eller så finns den inte.

Det är nog sällan så att man hittar tillbaka till sin lust för den andre om den slocknat.

Jag tror snarare på att ni ska prata med någon för att komma fram till hur ni vill ha det i ert förhållande, dvs om ni ska fortsätta ihop eller gå isär. En bra terapeut kan ju få paret att bli överens oavsett vad man kommer fram till. Ni har ju ändå barn och behöver samarbeta om dem.

• Kungsholmsbo
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 11:31:02 följande:

Beror på att det inte ska behövas. Om man levt några år med sin partner ska man veta partnerns behov.

Tror inte det handlar om den andres behov utan om det egna begäret. När begäret efter den andre har försvunnit (av olika skäl) då är det försent. Hur ska man kunna prata sig till ett begär? Förstår inte det. Känns som en omöjlighet.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (Taktik) skrev 2021-05-08 11:29:33 följande:

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Bodde f ö också på Kungsholmen förut och det ironiska i sammanhanget är att detta länge har varit Sverige mest singeltäta område.

Tack!

Älskar Kungsholmen.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 12:37:52 följande:

Tror jag inte alls. Problemet sitter i ens huvud. Det är bara att fixa.

Svårare att fixa begäret om det är partnerns begär som är problemet. Det går inte att tvinga någon. Men om en kvinna förlorat attraktionen för mannen är det för att hon tappat respekten för honom som ledare för familjen. Han borde ha sett problemet komma långt tidigare. Jag har fortfarande aldrig sett en kvinna lämna en bra man.

Hur menar du nu? Så du menar att hennes begär har slocknat för att respekten har försvunnit. Tror jag inte ett dyft på. Begär har ej med respekt att göra. Läs gärna artikeln nedan.

Har ett begär slocknat är det svårt att tända det igen. Om det inte är fundamentalt för överlevnad. Då tänds det igen och igen.

www.psychologytoday.com/us/blog/hide-and-seek/201411/the-problem-desire
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?