• Anonym (KalleP)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

• Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • New  Dawn
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-07 17:13:51 följande:

Tror grundproblemet är att vissa kvinnor jag fått lära sig att man måste vilja ha sex för att ha sex. De förstår inte att sex är något man har vare sig man vill eller inte. Åtminstone någon gång i månaden.

Det är som att städa, duscha, måla huset eller vad som helst. Det ska göras.

Ja, det verkar vara den vanligaste åsikten från män här i tråden. Jag vet inte hur vanligt det är i verkliga livet men jag har i alla fall en man som inte har så bedrövlig syn på sex, så det finns tack och lov
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-07 16:19:45 följande:

Att inte vilja ha sex är ju oxå oförenligt med att förhållande för de allra flesta.

Det är absolut inte oförenligt. Det är synen om att man måste vilja ha sex för att ha sex som är oförenligt med ett riktigt långt förhållande.

Om man kommit en bit i utvecklingen förstår man att sex är något man har vare sig man vill eller inte. Det är underhåll av förhållandet. Struntar mannk det så blir förhållandet sämre precis som huset blir sämre om man struntar i att måla om.
  • Anonym (Pappa)
    New Dawn skrev 2021-05-07 17:17:23 följande:

Ja, det verkar vara den vanligaste åsikten från män här i tråden. Jag vet inte hur vanligt det är i verkliga livet men jag har i alla fall en man som inte har så bedrövlig syn på sex, så det finns tack och lov

Ett år senare har du en ny man och fler problem. Det är konsekvensen av ditt synsätt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-07 17:18:31 följande:
    Det är absolut inte oförenligt. Det är synen om att man måste vilja ha sex för att ha sex som är oförenligt med ett riktigt långt förhållande.

Om man kommit en bit i utvecklingen förstår man att sex är något man har vare sig man vill eller inte. Det är underhåll av förhållandet. Struntar mannk det så blir förhållandet sämre precis som huset blir sämre om man struntar i att måla om.
    Du slutade nog läsa efter halva meningen för du verkar ha missat "för de allra flesta". Det finns säkert de som är asexuella men de är nog ganska få. De allra flesta skulle nog aldrig inleda en relation med någon som är asexuell.

Självklart blir inte sexet bättre än vad man gör den till och självklart påverkas sexet av relationen, men en relation påverkas ju lika mycket av utebliven sex om man är osynkade i sexlust. Det går åt båda hållen. Att undanhålla sex är lika destruktivt som att undanhålla närhet och bekräftelse. 
  • New  Dawn
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-07 17:20:23 följande:

Ett år senare har du en ny man och fler problem. Det är konsekvensen av ditt synsätt.

Tvärtom, Min lust ökar när jag har sex endast när jag vill. Tänk det du!

Risker med ditt synsätt är att din/dina kvinnor tappar lusten för sex och kommer tröttna på dig.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-07 17:13:51 följande:
    Tror grundproblemet är att vissa kvinnor jag fått lära sig att man måste vilja ha sex för att ha sex. De förstår inte att sex är något man har vare sig man vill eller inte. Åtminstone någon gång i månaden.

Det är som att städa, duscha, måla huset eller vad som helst. Det ska göras.
    New Dawn skrev 2021-05-07 17:17:23 följande:

Jag tycker båda har bra poänger.

Pappa har en poäng i att man inte alltid måste vara megakåt för att ha sex, ibland kan man ha sex fast man själv inte är supersugen för sin partner skull och för att man själv njuter av att ge sin partner njutning.. OBS! Det betyder inte att man ska tvinga sig själv till sex om man avskyr det, gör ont, etc... men ni förstå kanske vad jag menar.. jag tycker det måste finnas lite vilja att offra lite för varandra i ett förhållande, allt måste inte alltid handla om min vilja och mina rättigheter i universum.

New Dawn har en poäng i att man inte ska tvinga sig själv till något man absolut inte vill och att det är lite sjuk människosyn att öht tända på att någon tvingar sig själv till något den absolut inte vill. Jag skulle själv aldrig vilja ha sex med någon som inte vill ha sex, det skulle kännas som våldtäkt och jag skulle förmodligen inte ens få stånd. Då drar jag nog hellre en runk eller skiljer mig.
  • Anonym (Sex är uppenbart olika viktigt)
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-07 17:18:31 följande:

Nja, sex är ju något som man kan ha på väldigt många sätt och inget man "måste" ha mot sin vilja!

Det skadar förhållandet om en part vill ha sex och inte den andra och man gör jävligt klokt i att lyssna på vad partnern vill.

Att ha sex som man inte vill ha kan leda till problem. Likaså att strunta i den andres lust.

Vissa ser det uppenbarligen som en rättighet och ett måste, men för mig personligen är det en förmån och en möjlighet i ett förhållande, snarare än ett krav.
  • Anonym (sådär)
    New Dawn skrev 2021-05-07 17:32:26 följande:

Risker med ditt synsätt är att din/dina kvinnor tappar lusten för sex och kommer tröttna på dig.
    Fast om din man vill ha sex ofta och du är nöjd med en gång om året så spelar det nog ingen roll vad du vill, din man kommer nog lämna dig ändå. Så allt handlar kanske inte alltid om vad man själv vill utan snarare om vad båda vill?

Dock har du en poäng i att skita i vad hon vill och bara tänka på sin egen lust är precis lika destruktivt. Ibland är nedsatt sexlust en konsekvens av att man inte är nöjd med sin relation.
  • New  Dawn
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-07 17:41:50 följande:

Jag tycker båda har bra poänger.

Pappa har en poäng i att man inte alltid måste vara megakåt för att ha sex, ibland kan man ha sex fast man själv inte är supersugen för sin partner skull och för att man själv njuter av att ge sin partner njutning.. OBS! Det betyder inte att man ska tvinga sig själv till sex om man avskyr det, gör ont, etc... men ni förstå kanske vad jag menar.. jag tycker det måste finnas lite vilja att offra lite för varandra i ett förhållande, allt måste inte alltid handla om min vilja och mina rättigheter i universum.

New Dawn har en poäng i att man inte ska tvinga sig själv till något man absolut inte vill och att det är lite sjuk människosyn att öht tända på att någon tvingar sig själv till något den absolut inte vill. Jag skulle själv aldrig vilja ha sex med någon som inte vill ha sex, det skulle kännas som våldtäkt och jag skulle förmodligen inte ens få stånd. Då drar jag nog hellre en runk eller skiljer mig.

Jag tycker alltid det måste utgå från vad man VILL göra. Alltid. Det har överhuvudtaget inte något med att vara kåt att göra.

Det viktiga är inte att man är kåt när man börjar ta på varandra. Det viktiga är att man vill försöka ha sex, vill se om man kan bli kåt, eller bara ha någon annan typ av njutning. Det är lika viktigt att kunna avbryta om man ångrar sig.

Signaturen pappa jämför med städa, måla huset och liknade och det är bedrövligt. Måla huset kan man kämpa sig igenom och städning kan(måste) man göra trots att man inte vill. Jag VILL ge min man njutning om jag upplever det som att jag "offrar mig" när jag gör det, är det något som är väääääldigt, väldigt fel och jag hatar att känna uppleva att ens partner gör något motvilligt, typ offrar sig. Det är ENDAST negativt och ger absolut inget och där verkar ju du ha samma åsikt.
  • Anonym (Pappa)
    New Dawn skrev 2021-05-07 17:32:26 följande:

Min historia och din historia visar att du har fel. Har inte haft ett ex på 20 år och lör inte få något heller.

Du däremot....
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?