• Anonym (KalleP)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

• Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Steven01

Dumpa kossan ts.
    Det kommer aldrig att bli bättre. Livet är för kort. Byt till någon som faktiskt uppskattar dig.

• Anders 386
    Anonym (anonym) skrev 2021-05-05 09:07:16 följande:
    Men det är väl en jäkla skillnad om man inte kan ha sex på grund av sånt som ligger utanför ens kontroll som sjukdomar?
    Håller med fullständigt.
    Sex handlar mycket om bekräftelse - det är enorm skillnad om partnern inte vill eller inte kan.
    Dessutom är inte impotens något hinder för sex - det är bara hinder för "vanliga" samlag.
  • theotherone

Det går ju inte att jämföra t.ex. impotens med det TS beskriver.

Impotens = att vilja men inte kunna.
    TS fru = att kunna men inte vilja.

Två helt olika saker!

• Anonym (laddad)
    Anonym (Giftfru) skrev 2021-05-05 10:49:58 följande:
    Vart bor du ? :)
    tror inte detta är så geografiberoende :) Tror inte heller att TS är så sugen på att meddela det heller för den delen. Känner du igenom honom i beskrivningen som din make måhända? 
  • New  Dawn
    theotherone skrev 2021-05-05 10:28:04 följande:

Det går ju inte att jämföra t.ex. impotens med det TS beskriver.

Impotens = att vilja men inte kunna.

TS fru = att kunna men inte vilja.

Två helt olika saker!

Fast det där vet vi egentligen inget om. Orsaken att hon inte vill kan ju vara att hon inte kan. Kanske har hon haft sex åtskilliga gånger utan erektion och därför inte "vill".

Märkligt att du tar för givet att hon mycket väl kan ha sex men inte vill.

Jo, det är klart att hon kan ge typ oralsex, men det kan ju en impotent man också.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (Herakleitos)
    Anonym (KalleP) skrev 2021-05-03 16:28:42 följande:

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

En existensiell kris av detta slag är i grunden en konsekvens av att du har börjat förstå nåt av livet.

Hur meningslöst allting är, att det inte finns några "högre värden". Resignation.

Hur kan man komma förbi det?

Jo, genom att bli "den ende", alltså genom att förstå att den ende som kan skänka mening åt ditt liv, är du själv. Utifrån DIN konstitution, läggning, ditt medvetande, så väljer DU och bara DU vad som är viktigt för DIG.

Om du verkligen kommer till insikt i detta avseende, kommer ditt liv att förändras.

Då kommer du att förstå att det är du som själv väljer att vara i den situation i vilken du befinner dig, av helt egoistiska skäl.

Att du t.ex. lagar mat (till andra) är ingen altruistisk handling (några sådana finns inte), utan en egoistisk. Det är DU som VILL det. Det ger dig tillfredsställelse.

Om du betraktar allting så, i ditt liv, kommer du att få en annan syn på livet. Jag garanterar det. Du lämnar då offertänkandet bakom dig.

Men för detta måste man (antagligen) filosofera, läsa böcker. De rätta böckerna. Om du är en läsande människa, ska det fungera. Läser du inte, då blir det svårare.

PS Jag själv hamnade i en liknande livskris redan när jag var 22-23 år. Det tog en del år, men det löste sig till sist. Jag saknade helt vägledning, så för dig kan det gå mycket snabbare, förmodar jag. DS

• Anonym (L)

Varför vill hon inte ha sex? Handlar det om att hon inte längre attraheras av dig och att lusten är borta helt så är det nog kört.

Man ska inte behöva välja mellan antingen eller. I de flesta förhållanden så existerar både kärlek, vänskap OCH ett fungerande sexliv samt intimitet. Uppfylls inte allt detta så är jag hellre singel.

Lyssna inte på de som säger att du inte älskar henne om du väljer att lämna henne. Dessa människor förstår ändå inte.

I de flesta förhållanden vill man ha sex och vara nära sin partner. Vill inte den andra samma sak så lär det bli ett olyckligt förhållande. Du kan hitta någon där ömsesidig kärlek existerar, samtidigt som ni är attraherade av varandra och vill ha sex och vara intima med varandra.

Bara för att hon inte vill så ska du inte behöva leva ett trist liv utan närhet.

Lämna henne. Jag tror att du får det bättre utan henne. Hade aldrig varit med någon som är som din fru.

• Tecum
    New Dawn skrev 2021-05-04 23:15:23 följande:
    Fast om man ska vara så petig med texten jämför han morsdagsfirade och sex, och utifrån det resonemanget Spelar ju inte lust eller känslor någon roll alls.
    Hon har ju ingen möjlighet att påverka texten här.

Så hon kan inte må dåligt av att inte ha lust. Jag har pratat med många som skiljt sig och de flesta mår jättedåligt.

Jag hade faktiskt önskat att jag och mitt ex kunde älska varandra, då när vi skiljdes, men jag kunde inte göra något åt det. Med ditt resonemang kunde jag alltså inte må dåligt. Min man kunde inte heller må dåligt för han kunde inte heller göra något åt det.

Sjukdom?!?!!?!. Måste man ha en sjukdom för att ha "rätt" att må dåligt.

Det verkar som sex och kärlek är något man bara börjar "göra något åt" i din värd. För dig och TS är sex kanske lika okomplicerat och frikopplat från känslor som morsdagsfirade, men för andra blir sex svårt när känslor och kärlek brister.
    Visst kan hon må dåligt av sexbrist utan att vara sjuk, men du erkänner ju själv att vi inte kan läsa ut något sådant i texten. Men i min värld försöker man göra något åt om man ,mår dåligt men här är intrycket att hon är nöjd med att slippa sex.

Du skrev i ett tidigare inlägg att du kände ungefär som TS innan du skilde dig, men att ni hade sex och du fick orgasm. Hade du inte mått ännu sämre om du inte fått sex och närhet då? Så det är inte konstigt att TS hade mått mindre dåligt om de haft ett sexliv.

Om TS tycker att det är skittråkigt att fira Mors dag och gå på släktkalas och dessutom mår dåligt, varför ska han behöva tvinga sig till det? Tidigare har han ställt upp för hustruns skull, men några sådana förpliktelser har han inte längre då hon inte bryr sig om hans mående.
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?