• Anonym (KalleP)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

• Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Anonym (Teddy)
    Tecum skrev 2021-05-05 19:20:24 följande:

Visst kan hon må dåligt av sexbrist utan att vara sjuk, men du erkänner ju själv att vi inte kan läsa ut något sådant i texten. Men i min värld försöker man göra något åt om man ,mår dåligt men här är intrycket att hon är nöjd med att slippa sex.

Du skrev i ett tidigare inlägg att du kände ungefär som TS innan du skilde dig, men att ni hade sex och du fick orgasm. Hade du inte mått ännu sämre om du inte fått sex och närhet då? Så det är inte konstigt att TS hade mått mindre dåligt om de haft ett sexliv.

Om TS tycker att det är skittråkigt att fira Mors dag och gå på släktkalas och dessutom mår dåligt, varför ska han behöva tvinga sig till det? Tidigare har han ställt upp för hustruns skull, men några sådana förpliktelser har han inte längre då hon inte bryr sig om hans mående.

Att fira mors dag och gå på släktkalas är väl inget man gör bara för att frun ska bli nöjd? Konstig inställning i så fall. Det handlar om resten av familjen också, barnen och släkten som ansträngt sig för att bjuda till kalas. Att fira och gå på såna tillställningar kanske inte är det roligaste man kan göra men hör till vuxenlivet att göra sånt för andras skull. Omogen inställning att endast gå på släktkalas ifall man får sätta på frun efteråt.
  • Anonym (Lider)
    Tecum skrev 2021-05-05 19:20:24 följande:
    Visst kan hon må dåligt av sexbrist utan att vara sjuk, men du erkänner ju själv att vi inte kan läsa ut något sådant i texten. Men i min värld försöker man göra något åt om man ,mår dåligt men här är intrycket att hon är nöjd med att slippa sex.

Du skrev i ett tidigare inlägg att du kände ungefär som TS innan du skilde dig, men att ni hade sex och du fick orgasm. Hade du inte mått ännu sämre om du inte fått sex och närhet då? Så det är inte konstigt att TS hade mått mindre dåligt om de haft ett sexliv.

Om TS tycker att det är skittråkigt att fira Mors dag och gå på släktkalas och dessutom mår dåligt, varför ska han behöva tvinga sig till det? Tidigare har han ställt upp för hustruns skull, men några sådana förpliktelser har han inte längre då hon inte bryr sig om hans mående.
    Du skriver tvärsäkert att TS fru skiter i hans välmående baserat på att hon inte vill ha sex. Hon kanske gör 100 andra saker för honom. Det vet vi inte om. Jag tappade min sexlust och hade ingen aning om varför. Smek och kel tände mig inte längre. Senare började jag förlora känseln i ben och underliv men det var långt senare. Jag var hos läkare som inte hittade felet på 8 år. Min man fick inte ligga mycket men jag gjorde matlådor till honom, lyssnade på hur han mådde, tvättade hans skitiga kalsonger och gjorde allt annat för att jag bryr mig om honom. Enligt dig brydde jag mig inte om min makes välbefinnande eftersom jag ofta nekade honom sex och inte hade ett legitimt skäl. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Lider) skrev 2021-05-05 19:54:09 följande:
    Du skriver tvärsäkert att TS fru skiter i hans välmående baserat på att hon inte vill ha sex. Hon kanske gör 100 andra saker för honom. Det vet vi inte om. Jag tappade min sexlust och hade ingen aning om varför. Smek och kel tände mig inte längre. Senare började jag förlora känseln i ben och underliv men det var långt senare. Jag var hos läkare som inte hittade felet på 8 år. Min man fick inte ligga mycket men jag gjorde matlådor till honom, lyssnade på hur han mådde, tvättade hans skitiga kalsonger och gjorde allt annat för att jag bryr mig om honom. Enligt dig brydde jag mig inte om min makes välbefinnande eftersom jag ofta nekade honom sex och inte hade ett legitimt skäl. 
    Det är ts som skriver att hans fru skiter i hans känslor, så varför skulle inte Tecums inlägg förutsätta att ts vet vad han pratar om?

Du verkar ju ändå ha sökt läkare för dina problem, och även om det primärt förmodligen inte handlade om att du tappat din sexlust, så var det ju åtminstone ett aktivt agerande som syftade till att förstå och åtgärda något som förändrats och som kändes fel - alltså brydde du dig, vad det verkar, om din man. 

Själv skulle jag inte haft det tålamod som din man tydligen hade. Eller hade ni sex under de där åtta åren?
    Shit for brains k + E
  • Tecum
    Anonym (Teddy) skrev 2021-05-05 19:34:17 följande:
    Att fira mors dag och gå på släktkalas är väl inget man gör bara för att frun ska bli nöjd? Konstig inställning i så fall. Det handlar om resten av familjen också, barnen och släkten som ansträngt sig för att bjuda till kalas. Att fira och gå på såna tillställningar kanske inte är det roligaste man kan göra men hör till vuxenlivet att göra sånt för andras skull. Omogen inställning att endast gå på släktkalas ifall man får sätta på frun efteråt.
    Det kan det väl vara! Om man är introvert och inte gillar släktkalas men men följer med för fruns skull, vilket är en av många kompromisser i ett bra äktenskap.  Eller följa med till Ullared eller gå på spa. Eller måla om huset istället för att leja till det. Jag kan räkna upp en massa saker som någon KANSKE gör för hustruns eller husfridens skull, medan någon annan gillar att göra det. Men det måste ske åt bägge håll, om den ene inte bryr sig och den andre slår knut på sig för att vara till lags blir det obalans och en dålig relation.
  • Anonym (Lider)
    Pope Joan II skrev 2021-05-05 20:04:13 följande:
    Det är ts som skriver att hans fru skiter i hans känslor, så varför skulle inte Tecums inlägg förutsätta att ts vet vad han pratar om?

Du verkar ju ändå ha sökt läkare för dina problem, och även om det primärt förmodligen inte handlade om att du tappat din sexlust, så var det ju åtminstone ett aktivt agerande som syftade till att förstå och åtgärda något som förändrats och som kändes fel - alltså brydde du dig, vad det verkar, om din man. 

Själv skulle jag inte haft det tålamod som din man tydligen hade. Eller hade ni sex under de där åtta åren?

TS menar ju att frun skiter i hans välbefinnande just eftersom hon inte vill ha sex. Andra saker i deras liv nämner han inte. Jag menar att man kan bry sig mycket om någon även om man inte vill ha sex. 

Vi hade sex kanske var 3:e månad och nu likaså. Min man var impotent i 2 år i väntan på en diskbråcksoperation innan detta och då hade vi inte sex alls pga. att han pga. smärtor knappt kunde röra sig. Jag tänkte aldrig att på att lämna honom pga. det.
    Jag har sagt att han kan träffa någon annan när jag blir sämre och inte kan delta i vårat vardagsliv heller. Någon att ha sex med, gå ut och äta eller gå på teater och andra trevliga saker. Det unnar jag honom. 

• Tecum
    Anonym (Lider) skrev 2021-05-05 19:54:09 följande:
    Nej det vet vi inte och i brist på annan information måste vi gå på det som TS skriver. Om man som du bara förutsätter att allt är lögn är det meningslöst att öht diskutera.
    Och som Pope Joan så klokt påpekar skriver TS att frun struntar i hans känslor
  • Anonym (Teddy)
    Tecum skrev 2021-05-05 20:16:00 följande:

Det kan det väl vara! Om man är introvert och inte gillar släktkalas men men följer med för fruns skull, vilket är en av många kompromisser i ett bra äktenskap.  Eller följa med till Ullared eller gå på spa. Eller måla om huset istället för att leja till det. Jag kan räkna upp en massa saker som någon KANSKE gör för hustruns eller husfridens skull, medan någon annan gillar att göra det. Men det måste ske åt bägge håll, om den ene inte bryr sig och den andre slår knut på sig för att vara till lags blir det obalans och en dålig relation.

Det är väl klart att det finns massa saker som folk gör för sin partners skull som dom egentligen inte behöver göra. Men släktkalas ingår inte i den gruppen, är min bestämda åsikt, eftersom kalas inte bara har med ens partner att göra. Det finns någon som bakat/lagat mat, städat, andra människor tar sig tid att mötas. Jag tycker det är allmänt hyfs att vara något så när tacksam om man blir inbjuden till kalas. Allt annat är egoistiskt.
  • Pope Joan II
    Anonym (Lider) skrev 2021-05-05 20:18:35 följande:

TS menar ju att frun skiter i hans välbefinnande just eftersom hon inte vill ha sex. Andra saker i deras liv nämner han inte. Jag menar att man kan bry sig mycket om någon även om man inte vill ha sex. 

Vi hade sex kanske var 3:e månad och nu likaså. Min man var impotent i 2 år i väntan på en diskbråcksoperation innan detta och då hade vi inte sex alls pga. att han pga. smärtor knappt kunde röra sig. Jag tänkte aldrig att på att lämna honom pga. det.
    Jag har sagt att han kan träffa någon annan när jag blir sämre och inte kan delta i vårat vardagsliv heller. Någon att ha sex med, gå ut och äta eller gå på teater och andra trevliga saker. Det unnar jag honom. 

Ja, det kan man väl. Men om den man bryr sig om vill ha sex och det inte blir något sex så spelar det väl knappast någon roll att toapappret är vikt med snibb, favoritmaten lagad, kuddarna fluffade och blommorna vattnade. 

Nej, du tänkte inte på det men det kan förstås andra göra. Jag älskar som sagt min man väldigt mycket och skulle vänta in honom om han tvingades till en operation eller han drogs med någon annan ohälsofaktor som omöjliggjorde knullande men skulle absolut aldrig göra det om han inte var intresserad av och mån om att vi hade ett eller snarast kunde återuppta ett aktivt sexliv. 
    Shit for brains k + E
  • Anonym (anonym)

Det som jag häpnar över i den här tråden och liknande trådar är den moraliska upprördheten över dem som mår dåligt av att leva i ett förhållande utan sex. Sexuella behov är tydligen något man ska skämmas för och man ska vara beredd på att leva en stor del av sitt liv i ett äktenskap utan samliv eftersom det är oacceptabelt att skilja sig. Man kan undra var all denna sexnegativitet kommer från, den verkar hämtad från en svunnen tid eller någon religiös sekt.

• Anonym (33)
    Anonym (anonym) skrev 2021-05-05 20:56:43 följande:

Det som jag häpnar över i den här tråden och liknande trådar är den moraliska upprördheten över dem som mår dåligt av att leva i ett förhållande utan sex. Sexuella behov är tydligen något man ska skämmas för och man ska vara beredd på att leva en stor del av sitt liv i ett äktenskap utan samliv eftersom det är oacceptabelt att skilja sig. Man kan undra var all denna sexnegativitet kommer från, den verkar hämtad från en svunnen tid eller någon religiös sekt.

Det är 100% kvinnor som tycker att det är alla tiders och att mannen bara ska acceptera att hon inte längre har lust och att allt beror på att mannen inte städar tillräckligt noga.
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?