• Anonym (KalleP)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

Det är nog bra att jag jobbar hemma.

• Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Ascendere
    Anonym (Parfym) skrev 2021-05-04 22:48:23 följande:

Ts duschar du och tar hand om dig och din kropp varje dag? Tränar du? Har du ngn sexig parfym? Rakar du bort lite hår därnere osv? Sånt är vi många kvinnor som går i gång på. Jag får I allafall större sexlust när jag tittar på min mans välbyggda kropp och känner hans goda parfym. För mkt könshår är också äckligt.

Tycker inte alls ni behöver prata, inte så sexigt att sitta och diskutera bristen pæ sex vid köksbordet. Du bör förföra henne med storm iförd en god parfym. Börja med att pussa i nacken så att hon ryser. Hon är nog bara uttråkad tyvärr och orkar inte med tjat,hon vill nog ha action.

Redan vid pussen i nacken kommer frun att backa, jag lovar.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-05-04 18:32:21 följande:

I brist på annat får vi gå på TS´ inlägg och han nämner inget om att hon lider av den uteblivna lusten. För om hon lider av det bör hon rimligtvis försöka göra något åt det. Det framgår inte heller att hon skulle lida av någon sjukdom, som kvinnan i tråden som har MS.

Fast om man ska vara så petig med texten jämför han morsdagsfirade och sex, och utifrån det resonemanget Spelar ju inte lust eller känslor någon roll alls.

Hon har ju ingen möjlighet att påverka texten här.

Så hon kan inte må dåligt av att inte ha lust. Jag har pratat med många som skiljt sig och de flesta mår jättedåligt.

Jag hade faktiskt önskat att jag och mitt ex kunde älska varandra, då när vi skiljdes, men jag kunde inte göra något åt det. Med ditt resonemang kunde jag alltså inte må dåligt. Min man kunde inte heller må dåligt för han kunde inte heller göra något åt det.

Sjukdom?!?!!?!. Måste man ha en sjukdom för att ha "rätt" att må dåligt.

Det verkar som sex och kärlek är något man bara börjar "göra något åt" i din värd. För dig och TS är sex kanske lika okomplicerat och frikopplat från känslor som morsdagsfirade, men för andra blir sex svårt när känslor och kärlek brister.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • New  Dawn
    Ascendere skrev 2021-05-04 22:58:10 följande:

Redan vid pussen i nacken kommer frun att backa, jag lovar.

Jag tror att du har rätt.
  • New  Dawn
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-05-04 12:16:13 följande:

Det beror på hur sugen jag är. Det kan gå snabbare också, men oftast mer än några minuter. Sen är det ju just det. Att ligga avslappnad i sängen eller stå avslappnad i duschen och göra det själv, är en sak. Inga problem! Om jag är upplagd för det alltså. Men det är ju att komma dit, att båda ska ha tid och ork, vara avslappnade och kunna vara ifred. Det är DET som är lite meckigt när man har jobb, barn och mycket annat. Bara för att min man kan tända och ibland komma på två röda, betyder inte det att jag kan det.

Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-05-04 12:26:42 följande:

Förtydligande: Jag kan ibland komma på några minuter om jag är riktigt sugen innan. Är jag inte sugen, kan jag kanske inte komma alls. Då krävs det att jag blir sugen, kommer i rätt stämning, kan slappna av. Det tar inte alltid en timme, men betydligt längre tid än en snabbis på toan. Min man har mycket lättare att tända fort och komma snabbt, om han inte håller tillbaka.

Jo, visst kan det vara lite svårare att få till det med barn, men jag förstår ändå inte att det är så stor skillnad mot onani. (lite smygsex under täcket är väl inte så svårt) Du är väl inte alltid stressad när du ligger i sängen med din man, eller? Jag förstår absolut inte varför det tar längre tid med din man? Varför?

För mig är det väldigt mycket skönare, lättare, och tom snabbare att njuta och komma med min man än själv. Hur kan sex vara sämre , det fattar jag inte.

Nu är ju inte du den enda som skrivit detta, men ändå.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (????) skrev 2021-05-04 22:29:41 följande:

Det här var bland det konstigaste jag någonsin läst på fl. Grattis!

Bah, det är helt rimligt om man inte är PK.
  • Anonym (Sex är uppenbart olika viktigt)

Nu har jag inte läst hela tråden, men ibland när jag har perioder av mindre lust fungerar faktiskt att ta en snabb promenad som uppvärmning.

Sex är absolut något intimt och sensuellt, men även något fysiskt. Är jag småsugen och av andra anledningar får någon gott att äta händer det att jag blir slö och mer svårväckt.

Sen säger jag som andra, försök lyft problemet.

Sen får du ju ta ställning till hur oälskad du känner dig. Och vem du vill vara i ett förhållande. I förhållanden har alla olika önskemål och viljor. Upplever man sig oälskad och ensam i ett äktenskap brukar folk säga att det är lättare ensam. Sen blir det väldigt lätt bitterhet vid en separation ... så det är ibland bra att faktiskt inte separera.

• Anonym (ABC)

Vad säger hon när ni pratar om det här? 

Och framförallt, vad använder ni för preventivmetod? I princip alla hormonella p-medel för kvinnor (inklusive spiral) har en negativ påverkan på lusten. Det sträcker sig från att totalt döda den till att minska den så att man kanske inte ens misstänker att preventivmedlet kan ha en påverkan. 

Och en väldigt viktig sak, vi kvinnor är inte själva medvetna om det här. Man börjar med preventivmedel när man är ung och "skitkåt" så en minskning i lusten gör inte att man inte har lust, bara inte riktigt lika mycket som man annars skulle haft. Och med spänningen och lustökningen som kommer i nya förhållanden så maskeras det också. 

Men sedan kommer man in i den grå vardagen och då kan även den lilla, lilla lustsänkningen som preventivmedlen ger vara den som tippar en över kanten till att helt inte vilja. 

Så mitt förslag är 
    1) Prata med din fru
    2) Om hon faktiskt har en vilja att få mer lust och hitta tillbaka till varandra. Se till att hon slutar med preventivmedel. Lös det genom sterilisering, kondom eller pessar istället. 

• Anonym (laddad)

TS - Vore intressant att höra lite mer om hur du tror ni hamnat där ni är idag. Vad du tycker att du gör och eller har gjort för att försöka lösa läget...även intressant att höra om du får några svar från din partner, för jag antar att ni ändå har försökt att prata om det...eller är det försvarsställning och taggarna ut direkt??

• Anonym (anonym)
    Anonym (ABC) skrev 2021-05-05 07:50:25 följande:

Vad säger hon när ni pratar om det här? 

Och framförallt, vad använder ni för preventivmetod? I princip alla hormonella p-medel för kvinnor (inklusive spiral) har en negativ påverkan på lusten. Det sträcker sig från att totalt döda den till att minska den så att man kanske inte ens misstänker att preventivmedlet kan ha en påverkan. 

Och en väldigt viktig sak, vi kvinnor är inte själva medvetna om det här. Man börjar med preventivmedel när man är ung och "skitkåt" så en minskning i lusten gör inte att man inte har lust, bara inte riktigt lika mycket som man annars skulle haft. Och med spänningen och lustökningen som kommer i nya förhållanden så maskeras det också. 

Men sedan kommer man in i den grå vardagen och då kan även den lilla, lilla lustsänkningen som preventivmedlen ger vara den som tippar en över kanten till att helt inte vilja. 

Så mitt förslag är 
    1) Prata med din fru
    2) Om hon faktiskt har en vilja att få mer lust och hitta tillbaka till varandra. Se till att hon slutar med preventivmedel. Lös det genom sterilisering, kondom eller pessar istället. 

Att testa att ta bort hormonella preventivmedel för att se om det beror på dem är en utmärkt idé. Men för påhejarna av påtvingat celibat ställer säkert till och med detta blygsamma förslag alltför stora krav på kvinnan. 
  • Anonym (anonym)
    flodhästena skrev 2021-05-04 20:16:29 följande:

ts nu är det dags att tänka efter lite, du tjurar som en barnunge för att du inte får sex och vill hämnas med att skita i födelsedagar? eh.. är du gammal nog att ens ha sex?

har du tänkt på att ens fråga din fru varför hon inte vill ha sex? hon kan ha ont, hon kan ha tappat attraktionen till dig, hon kanske är för trött för hon får göra en massa hemma utan hjälp, hon kanske tycker ert sex är tråkigt för att hon aldrig hinner komma, eller så har hon helt enkelt inte lust, det händer, det kan vara i perioder och det kan vara för alltid

hur skulle du känna dig om du pga av sjukdom eller depression blev impotent, skulle det kännas fint att veta att din fru då skulle tänka och resonera som dig?

Men det är väl en jäkla skillnad om man inte kan ha sex på grund av sånt som ligger utanför ens kontroll som sjukdomar?
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?