• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (Kvinna 55)
    molly50 skrev 2021-04-05 17:46:03 följande:

Vet inte hur det funkar med kopiorna. Men det kan du kanske fråga om?

Nej,han behöver inte skriva under skilsmässohandlingarna.Jag tycker du kan ta bort honom från sociala medier.

Sitt inte och titta på dem. Det är han inte värd.

Lägg istället din energi på allt det praktiska nu.

Visa honom att du klarar dig bra utan honom.

Det tror jag biter mer på honom.

Nej man måste inte hålla på och dona med kopior. Det kommer finnas registrerat livet ut. Om man tappar bort en kopia.... Är man inte skild då? Enskild ansökan. Klart!
  • molly50
    Anonym (Kvinna 55) skrev 2021-04-05 17:51:11 följande:
    Nej man måste inte hålla på och dona med kopior. Det kommer finnas registrerat livet ut. Om man tappar bort en kopia.... Är man inte skild då? Enskild ansökan. Klart!
    Ja,som sagt. Det där har jag inte koll på då jag aldrig behövt gå igenom någon skilsmässa. (Och förhoppningsvis aldrig ska behöva)
    Jag vet bara att man inte behöver bådas underskrift.
    Men då har jag lärt mig något nytt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 17:06:19 följande:
    Tack fina du! Det känns faktiskt bättre när jag tar tag i det även om det är sorgligt. Annars skulle jag ju fastna bara... klart jag ljuger om jag skulle säga att jag inte gråter och smygkollar på dem eller ens tagit in detta men går nog snabbare för mig att gå vidare när jag tar tag i allting praktiskt runt omkring mig för att frigöra mig även känslomässigt från honom.. speciellt när han visar så tydligt att det här också är vad han vill.
    Fast det är lite det här jag menar.... varför spelar det öht någon roll att vad han vill? I stort sett allt som skett hittils har varit efter hans önskemål. Det är hela tiden han som väljer, inte du. Skilsmäsan blir av för att han ville dra till den andra tjejen inte för att du slängde ut honom. Vad hade hänt om han velat vara kvar? Hade du gått med på det... igen?

Varför sker allt efter hans önskemål, vad har hänt med din egen vilja, dina önskemål?

Jag vet att jag är tjatig, och jag ser att du ignorerar mina inlägg men det är inte för att vara taskig. Du behöver rannsaka dig själv och förstå varför du hela tiden anpassat dig efter honom, accepterat allt han gjort. För så länge du är så svag i dig själv och inte står upp för dig själv så kommer du vara öppet mål för nästa idiot. Du behöver jobba med dig själv och bli starkare så du kan undvika såna förhållanden i framtiden. För jag antar att du inte vill hamna i en likadan situation igen?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2021-04-05 17:56:04 följande:
    Ja,som sagt. Det där har jag inte koll på då jag aldrig behövt gå igenom någon skilsmässa. (Och förhoppningsvis aldrig ska behöva)
    Jag vet bara att man inte behöver bådas underskrift.
    Men då har jag lärt mig något nytt.
    Japp. det räcker med att en ansöker så trillar det igenom efter 6 månader. Det är 6 månaders betänketid. När 6 månader gått så går det igenom oavsett om den andra vill det eller ej.

Och det är väl lite det som jag ser som en risk, 6 månader är tillräckligt lång tid för honom att prova på sitt nya förhållande med den andra tjejen. Tillräckligt lång tid för att spela på hennes känslor och ha henne kvar som reserv, suktandes efter honom. Vad händer om han efter 5 månader bestämmer sig för att det inte föll honom i smaken eller den andra tjejen slänger ut honom och han vill tillbaka? Kommer TS ta emot honom med öppna armar igen eftersom allt verkar ju göras efter vad han vill?

TS behöver jobba med sig själv och ta tillbaka kontrollen över sitt liv istället för att bara göra som han eller den andra tjejen vill. Den här skilsmässan borde skett för att HON ville det, för att HON inser att man inte kan leva sitt liv efter andras vilja. För att HON inser att ett förhållande med en sån människa inte är ett verkligt förhållande. Och om jag ska vara ärlig tror jag inte hon är där än på ett tag eller kommer aldrig bli det så länge hon inte konfronterar sig själv med tuffa frågor som... varför har jag hela tiden anpasst mig efter hans vilja? Varför har jag inte stått upp för mig själv?
  • Gameofthrones
    Anonym (Kvinna 55) skrev 2021-04-05 17:54:26 följande:

Jisses, hur fan kan du säga nej. ?!

Jag ger henne alternativ, val, idéer. Istället för leta fram på mötet har man allt i en pärm t e x..det Kallas framförhållning. Tänk om det händer ngt så har man akkrmm. Hur fan vet du det. Då har du alla papper hemma klart slut.

Punkt för dig
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-05 18:22:56 följande:

Japp. det räcker med att en ansöker så trillar det igenom efter 6 månader. Det är 6 månaders betänketid. När 6 månader gått så går det igenom oavsett om den andra vill det eller ej.

Och det är väl lite det som jag ser som en risk, 6 månader är tillräckligt lång tid för honom att prova på sitt nya förhållande med den andra tjejen. Tillräckligt lång tid för att spela på hennes känslor och ha henne kvar som reserv, suktandes efter honom. Vad händer om han efter 5 månader bestämmer sig för att det inte föll honom i smaken eller den andra tjejen slänger ut honom och han vill tillbaka? Kommer TS ta emot honom med öppna armar igen eftersom allt verkar ju göras efter vad han vill?

TS behöver jobba med sig själv och ta tillbaka kontrollen över sitt liv istället för att bara göra som han eller den andra tjejen vill. Den här skilsmässan borde skett för att HON ville det, för att HON inser att man inte kan leva sitt liv efter andras vilja. För att HON inser att ett förhållande med en sån människa inte är ett verkligt förhållande. Och om jag ska vara ärlig tror jag inte hon är där än på ett tag eller kommer aldrig bli det så länge hon inte konfronterar sig själv med tuffa frågor som... varför har jag hela tiden anpasst mig efter hans vilja? Varför har jag inte stått upp för mig själv?

Fel.

6 månaders betänketid gäller endast om man har barn.

TS kommer vara skild inom några veckor.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Matilda) skrev 2021-04-05 18:28:02 följande:
    Fel.

6 månaders betänketid gäller endast om man har barn.

TS kommer vara skild inom några veckor.
    Ok, i stand corrected Skål

I så fall är det bra för TS, ju snabbare det går desto bättre.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-05 18:22:56 följande:

Ja,det vet jag. Men jag trodde nog att det främst gäller när man har barn. Vilket TS och hennes man inte har.
    Men då hade jag fel där. 

Jag håller med om att TS behöver jobba med sig själv så att hon blir stark nog att stå emot honom om han skulle komma tillbaka igen med svansen mellan benen.
    Eller så att hon inte råkar ut för samma sak igen,med någon annan.
    Och TS hade väl bokat tid med en samtalsterapeut också.
  • Annita

TS jag har bara läst i tråden hittills, men vill bara säga heja dig nu!

Det lät bra att du tänkt kontakta mäklare, de brukar vara väldigt ivriga att snabbt komma och värdera bostäder så du kan förmodligen ha en värdering att visa ditt ex inom ett par dagar!

Och så hoppas jag att du ilsknar till! Jag förstår verkligen att du är ledsen, men håller tummarna för att du hittar styrkan att bli arg. Du behöver stå på dig nu. Låt honom inte köra över dig nu när ni ska bodela och sälja lägenheten. Se till att du får det du har rätt till!!

Han verkar ha en märklig makt över dig och jag är orolig att han kommer utnyttja det i skilsmässan. Att han påstår att han vill göra allt för att hjälpa dig nu är nämligen en lögn.

I så fall skulle han ju dykt upp för att ordna allt praktiskt som du ville. Istället sa han att hon behövde honom hos sig, eller hur? Alltså ljög han, för att manipulera dig vågar jag påstå.

Bli arg. Blocka. Skilj dig. Se till att du tar det du har rätt till. <3

Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn