• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (Snälla)

Tänker på dig så mycket!

Förstår att det är tung och pissigt just nu, hoppas snart att det kommer lätta för dig. Tänk positivt, att leva med en sån lögnare vill man inte. Sån tur att ni inte hann skaffa barn. Tråkigt när man "slösat" så många år på en man som beter sig så. Skulle inte vilja vara i den andra tjejens sits just att vara gravid med en sån man.(skulle inte förvåna mig om han kommer träffa andra bakom hennes rygg senare..) Du går iallafall ut från förhållandet med högt huvud.

Du förtjänar en man som inte ljuger och går bakom ryggen på dig. <3

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Snälla) skrev 2021-03-31 09:41:53 följande:

Tänker på dig så mycket!

Förstår att det är tung och pissigt just nu, hoppas snart att det kommer lätta för dig. Tänk positivt, att leva med en sån lögnare vill man inte. Sån tur att ni inte hann skaffa barn. Tråkigt när man "slösat" så många år på en man som beter sig så. Skulle inte vilja vara i den andra tjejens sits just att vara gravid med en sån man.(skulle inte förvåna mig om han kommer träffa andra bakom hennes rygg senare..) Du går iallafall ut från förhållandet med högt huvud.

Du förtjänar en man som inte ljuger och går bakom ryggen på dig. <3

Tack för dina tankar <3 Ja det är sant. Även om det känns så sjukt att han ska bli pappa till någon annans barn. Jag lär grubbla på det här länge men det får ta tid...
  • Anonym (Hmm.................)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-01 00:07:43 följande:

Tack för dina tankar <3 Ja det är sant. Även om det känns så sjukt att han ska bli pappa till någon annans barn. Jag lär grubbla på det här länge men det får ta tid...

Hur hemskt det än känns just nu så har du faktiskt tyvärr förlorat honom för 3 år sen. Jag tycker du ska söka någon form av samtalsterapi så du får hjälp att bearbeta detta och på riktigt se sanningen. Hörs ni av nånting eller är han bara tyst nu?
  • Gameofthrones
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-01 00:07:43 följande:

Jag tycker det också flrsl för din skull att boka upp samtalsterapi. Han har redan lämnat dig och kanske förmodligen lämna henne också efter ett tag?? Han har, redan ett beteende som är inte ok.

Du är värd mer.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-04-01 12:44:16 följande:

Hur hemskt det än känns just nu så har du faktiskt tyvärr förlorat honom för 3 år sen. Jag tycker du ska söka någon form av samtalsterapi så du får hjälp att bearbeta detta och på riktigt se sanningen. Hörs ni av nånting eller är han bara tyst nu?

Jag har ringt och skrivit. Han svarade först inte. Sedan har vi pratat. Han frågade hur jag mådde, han sa han tänkte på mig och var väldigt ledsen över allt detta som hänt. Han vill inte jag ska vara ledsen och sagt att jag är mer än vad man kan önska sig och att den som träffar mig kommer bli väldigt lycklig. Han har sagt att han gör allt som underlättar för mig just nu.

Han är hemma hos henne hela tiden för han säger hon behöver honom och det är hans sätt att ta ansvar för det kommande barnet även om han inte vill ha det. Han hjälper henne med de andra barnen för att hon är så trött osv...

jag ska faktiskt ha samtal en samtalsterapeut nästa vecka nu. Behöver det känner jag. Har hjälpt mycket att skrivas med er här också och prata med mina nära.
  • Anonym (Ledsen)
    Gameofthrones skrev 2021-04-01 14:17:34 följande:

Jag tycker det också flrsl för din skull att boka upp samtalsterapi. Han har redan lämnat dig och kanske förmodligen lämna henne också efter ett tag?? Han har, redan ett beteende som är inte ok.

Du är värd mer.

Det lät inte så på honom ... :/ han sa hon kommer behöva honom i många år... så ..

tack <3

Har faktiskt bokat in nästa vecka.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-01 22:36:44 följande:
    Jag har ringt och skrivit. Han svarade först inte. Sedan har vi pratat. Han frågade hur jag mådde, han sa han tänkte på mig och var väldigt ledsen över allt detta som hänt. Han vill inte jag ska vara ledsen och sagt att jag är mer än vad man kan önska sig och att den som träffar mig kommer bli väldigt lycklig. Han har sagt att han gör allt som underlättar för mig just nu.

Han är hemma hos henne hela tiden för han säger hon behöver honom och det är hans sätt att ta ansvar för det kommande barnet även om han inte vill ha det. Han hjälper henne med de andra barnen för att hon är så trött osv...

jag ska faktiskt ha samtal en samtalsterapeut nästa vecka nu. Behöver det känner jag. Har hjälpt mycket att skrivas med er här också och prata med mina nära.
    Jag vill inte låta hård.
    Men det han säger låter ju bara falskt.
    Hade han tänkt på dig så hade han inte varit otrogen mot dig från första början.
    Och inte heller hade han åkt till den andra tjejen och lämnat dig ensam.
    Han vill ha både henne och barnet,hur tufft det än känns nu. Men jag tror tyvärr att det är så.
    Han har dock rätt i en sak.
    Du är alldeles för bra för honom. Han förtjänar verkligen inte dig.
    Du förtjänar bättre. Någon som älskar dig och sätter dig i första rummet.
    Bra att du har någon att prata med. Och att du har bokat tid för samtalsterapi. 
    Du behöver stöd nu.
    Och att skriva av dig här kan också hjälpa.
    Vad har din familj och dina vänner sagt om det här?
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2021-04-02 12:28:11 följande:

Jag vill inte låta hård.

Men det han säger låter ju bara falskt.

Hade han tänkt på dig så hade han inte varit otrogen mot dig från första början.

Och inte heller hade han åkt till den andra tjejen och lämnat dig ensam.

Han vill ha både henne och barnet,hur tufft det än känns nu. Men jag tror tyvärr att det är så.

Han har dock rätt i en sak.

Du är alldeles för bra för honom. Han förtjänar verkligen inte dig.

Du förtjänar bättre. Någon som älskar dig och sätter dig i första rummet.

Bra att du har någon att prata med. Och att du har bokat tid för samtalsterapi. 

Du behöver stöd nu.

Och att skriva av dig här kan också hjälpa.

Vad har din familj och dina vänner sagt om det här?

Mm... båda har ändrat status på facebook också att de är inrett förhållande. Blir så arg, det är så respektlöst efter allt. Mina vänner är superbesvikna men stöttande. Är med två av dem nu och ser på film. Det är tur jag har så bra vänner ändå.
  • Anonym (li)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-03 21:17:26 följande:
    Mm... båda har ändrat status på facebook också att de är inrett förhållande. Blir så arg, det är så respektlöst efter allt. Mina vänner är superbesvikna men stöttande. Är med två av dem nu och ser på film. Det är tur jag har så bra vänner ändå.
    Vi tänker också på dig. kram
  • Anonym (Ledsen)

<3 tack det betyder

Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn