• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Gameofthrones

Ja, du är känslomässig skör.

Du borde starta om nytt utan honom. För att du ska kunna få mer stöd berätta för nån som du känner.

• Anonym (H)

Du är 37 och vill ha barn. Du har inte tid att jamsa med den här idioten.

Du måste inse vad det här agerandet säger om honom som person.

Han har uppenbarligen mycket lätt för att ljuga dig rakt i ansiktet. Då handlar det inte om patetiska lögner från en konflikträdd person om ett engångsligg utan systematiska, kalkylerade lögner under lång tid. Han har dessutom inte haft en tanke på hur hans agerande skadar dig. Han har helt enkelt skitit iskallt i dina känslor.

Ett liv med den här mannen kommer garanterat att bli ett helvete. De underliggande problem som gör att han beter sig så här skulle sannolikt ta åratal av terapi att lösa, om det ens går.

Stannar du med den här mannen nu när du har facit i hand så har du faktiskt dig själv att skylla när tillvaron rasar, för det är något helt annat att utsätta ett framtida barn för den här soppan.

Det finns mängder av bra män som vill bilda familj och du har fortfarande chansen till ett lyckligt liv.

Ta det från en äldre kvinna som har gått på en rejäl nit och som jag önskar att jag hade kunnat inse i förväg - människor förändras sällan så radikalt som den här mannen i så fall måste göra och snacka är gratis. Ord betyder inget, handling betyder allt.

• Anonym (Sandra)

Det finns verkligen bara en enda väg att gå. Bort från honom med huvudet högt.

Jag hade hellre försökt få barn ensam än levt en enda dag till med den mannen.

Fy vilken historia, jag lider med dig!

• Anonym (Hmm.................)
    Anonym (H) skrev 2021-03-30 13:16:33 följande:

Du är 37 och vill ha barn. Du har inte tid att jamsa med den här idioten.

Du måste inse vad det här agerandet säger om honom som person.

Han har uppenbarligen mycket lätt för att ljuga dig rakt i ansiktet. Då handlar det inte om patetiska lögner från en konflikträdd person om ett engångsligg utan systematiska, kalkylerade lögner under lång tid. Han har dessutom inte haft en tanke på hur hans agerande skadar dig. Han har helt enkelt skitit iskallt i dina känslor.

Ett liv med den här mannen kommer garanterat att bli ett helvete. De underliggande problem som gör att han beter sig så här skulle sannolikt ta åratal av terapi att lösa, om det ens går.

Stannar du med den här mannen nu när du har facit i hand så har du faktiskt dig själv att skylla när tillvaron rasar, för det är något helt annat att utsätta ett framtida barn för den här soppan.

Det finns mängder av bra män som vill bilda familj och du har fortfarande chansen till ett lyckligt liv.

Ta det från en äldre kvinna som har gått på en rejäl nit och som jag önskar att jag hade kunnat inse i förväg - människor förändras sällan så radikalt som den här mannen i så fall måste göra och snacka är gratis. Ord betyder inget, handling betyder allt.

Hon kan inte "stanna hos nån" som inte vill ha henne. Just den saken är inte något problem, han har gjort slut och vill leva med sin "nya" kvinna.
  • Anonym (Ledsen)

Tack för alla svar, allt stöttande från er sida. Jag har faktiskt pratat med henne nu idag i telefon. Är sjukskriven den här veckan.. Jag bad henne att inte berätta för min kille att vi pratat då han blev helt vansinnig sist jag tog kontakt med henne. Hon sa att hon inte ska säga någonting till honom men att jag inte bör bry mig om hans behov. Jag ifrågasatte hur hon kunnat bete sig såhär mot mig och hon bad igen om förlåtelse men hade ingen bra förklaring att ge mer än att hon varit förälskad och haft svårt att sätta gränser för dem. Hon sa att graviditeten var oplanerad och att hon varit mycket förvirrad i detta. Enligt henne har han aldrig gjort slut med henne eller någonting utan har alltid hört av sig till henne. Tydligen var hon i en relation med barnens pappa där han pushat henne att lämna. Min kille och hon har tydligen rest tillsammans. Till mig har han sagt han varit på föräldrarnas landställe. Där har de också tydligen varit tillsammans. Han har velat träffa hennes föräldrar och syskon osv. Hon har aldrig fått intrycket att han lekt med henne. Hon mår jättedåligt gentemot mig och sitt ex och säger att jag och han förtjänar bättre. Hon har varit tveksam till att leva med min kille. Men Han har tydligen diskuterat förlovning med henne och sagt han vill flytta ihop så snart som möjligt!!! Och tydligen är det bara fyra månader kvar på graviditeten. Han ska vara hos henne några dagar. Hon sa hon tycker jag ska gå vidare och träffa någon annan.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 16:21:42 följande:

Tack för alla svar, allt stöttande från er sida. Jag har faktiskt pratat med henne nu idag i telefon. Är sjukskriven den här veckan.. Jag bad henne att inte berätta för min kille att vi pratat då han blev helt vansinnig sist jag tog kontakt med henne. Hon sa att hon inte ska säga någonting till honom men att jag inte bör bry mig om hans behov. Jag ifrågasatte hur hon kunnat bete sig såhär mot mig och hon bad igen om förlåtelse men hade ingen bra förklaring att ge mer än att hon varit förälskad och haft svårt att sätta gränser för dem. Hon sa att graviditeten var oplanerad och att hon varit mycket förvirrad i detta. Enligt henne har han aldrig gjort slut med henne eller någonting utan har alltid hört av sig till henne. Tydligen var hon i en relation med barnens pappa där han pushat henne att lämna. Min kille och hon har tydligen rest tillsammans. Till mig har han sagt han varit på föräldrarnas landställe. Där har de också tydligen varit tillsammans. Han har velat träffa hennes föräldrar och syskon osv. Hon har aldrig fått intrycket att han lekt med henne. Hon mår jättedåligt gentemot mig och sitt ex och säger att jag och han förtjänar bättre. Hon har varit tveksam till att leva med min kille. Men Han har tydligen diskuterat förlovning med henne och sagt han vill flytta ihop så snart som möjligt!!! Och tydligen är det bara fyra månader kvar på graviditeten. Han ska vara hos henne några dagar. Hon sa hon tycker jag ska gå vidare och träffa någon annan.

Ok, det var vad hon tyckte... men nu är frågan... vad tycker DU?
    Tänker du vara kvar med skithögen?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-30 16:37:02 följande:

Han har ju gjort slut med TS.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-30 16:37:02 följande:

Han har valt henne känns det som lite... jag sa till honom att han inte behöver komma hem om han tänker åka till henne i påsk. Och att det är slut i så fall... Han sa att han kan vara hos sin pappa från och med idag men stod fast vid att han ska vara där. Så tror det är bäst vi går isär nu. Han ska hämta lite ombyten. Det känns så jobbigt :(

Jag är tydligen inte värd någonting för honom. Som om han valt en annan tjej bara för att hon blivit med ett barn han inte vill ha och då skyller han på det ungefär...
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2021-03-30 16:39:28 följande:
    Han har ju gjort slut med TS.
    Jo men det är bara vad han tycker just nu men det kan ju komma att ändras. Vad händer om idioten vill tillbaka, kommer TS ta emot honom med öppna armar?
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn