• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-29 18:09:11 följande:

Men vad finns ens att fundera över?

Su skriver ju själv att du var dum nog att ta tillbaka honom och ändå sitter du överväger att förlåta honom ÄNNU en gång?

Hur tänkte du nu?

Prata om hur han tänker kring allt detta och hur vi ska göra praktiskt med allting... vet inte är bara i sådan chock... måste få veta sanningen. Funderar på att ringa henne nästan..
  • Anonym (Ledsen)
    Mrs Moneybags skrev 2021-03-29 18:42:15 följande:

Nej, du borde inte prata med henne. Det finns ingenting att rädda i den här situationen. Vad hon än säger ska du inte ta tillbaka honom. Det är kört för hans del. Låt dom ha sitt lilla roliga och hon kommer definitivt få dela honom med fler kvinnor än du framöver. Men det är hon nog medveten om, eftersom hon har accepterat att dela honom med dig såhär länge. 

Hade velat veta bara vad han sagt till henne och hur mycket de egentligen träffats... men ja. Jag antar att det kanske inte spelar någon roll egentligen nu ..
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (oooo) skrev 2021-03-29 17:57:08 följande:

Vadå? 

TS skrev att hon läst i hans mobil hur han flera ggr uttryckt att han älskar den andra kvinnan.  Sedan är ju den andra kvinnan gravid också, kan mycket väl vara så att han sagt till henne att han vill finnas där för barnet. 

Sedan tror jag personligen han blåser båda tjejerna. Det viktiga när folk har kommenterat detta är ju för att få TS att fatta att det är kört! 

Han skriver det till henne varje morgon och varje kväll. Han ringer henne varje kväll i princip. Det är det som är jobbigast för mig. Han säger han är på gymmet.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:44:15 följande:
    Hade velat veta bara vad han sagt till henne och hur mycket de egentligen träffats... men ja. Jag antar att det kanske inte spelar någon roll egentligen nu ..
    Jag förstår att det känns otroligt tungt nu, men tro mig, det kommer bara sätta griller i huvudet på dig. Det bästa är att försöka tänka på helt andra saker. 

Du kommer fixa det här! 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (oooo) skrev 2021-03-29 17:54:56 följande:

Men gör slut nu! Säg att han kan åka dit hur mycket han vill men han får inte komma tillbaka igen.

Man behöver inte sova över för att fixa några grejer för ett barn? Han ska dit och knulla förstår du väl. Han kommer vara där och berätta om hur ledsen och bedrövad du är osv. 

Och du, sluta tänk att han inte vill ha barnet eller vilka känslor han har för henne - du kan inte lita på något han sagt. 

Det enda som betyder något är precis här och nu. 

Om han tar ditt svar som att du gett honom "lov" att åka dit, så är det som att du godkänner att han är otrogen. Du måste vara hårdare än så. 

Hon bor i en annan stad, det är 15 mil mellan oss... har inte gett honom lov att vara otrogen. Han säger att han åker dit för att fixa några saker till barnet. Men känner mig självklart inte bekväm med att han ska sova där efter allt som hänt. Han skrev tidigare att hon behöver mycket stöd just nu i den här situationen och han inte kan med att bara lämna henne i den, det är emot hans principer.

Känner mig ändå inte bekväm. Tänker inte godkänna det såklart...
  • Anonym (Ledsen)
    sticky69 skrev 2021-03-29 17:55:35 följande:

Hahaha han frågar dig om han får åka och sova över hos sin älskarinna och du säger ja??? Du är ju 100% dum i huvudet.

"öh så konstigt för han vill inte ha det" jo det vill han. det är dig han inte vill ha,.

Har inte godkänt det eller sagt ja... blir sårad över att han bara frågar det. Det känns också som att det inte behöver ta en hel helg att fixa upp några grejer för barnet. Men han menar att han inte orkar köra 60 mil på två dagar utan hellre 30 mil genom att sova där fredag-söndag.
  • Anonym (Ledsen)
    Mrs Moneybags skrev 2021-03-29 18:49:51 följande:

Jag förstår att det känns otroligt tungt nu, men tro mig, det kommer bara sätta griller i huvudet på dig. Det bästa är att försöka tänka på helt andra saker. 

Du kommer fixa det här! 

Osäker bara om jag kan få det ur huvudet innan jag får alla korten på bordet, först då kan jag gå vidare. I alla fall så mycket korrekt information som möjligt..
  • Plupp73

Jag tror att man bara kan vara riktigt om man älskar och blir sviken och avvisad. Jag tror att han älskar den andra kvinnan, och det bevisas av att han inte säger att han älskar dig längre, men säger det till henne.

Det som också pekar ditåt är hans föräldrars undvikande attityd, att du inte träffat hans vänner.

Han engagerar sig djupt i henne och barnet, och vill spendera en helg där, trots att han säger sig inte vilja ha dem.

Hans ord pekar åt ett håll, men alla hans handlingar åt ett annat. Hade han älskar dig så hade det varit självklart att inte ljuga osv.

Fly fältet.

• Fjäril kär
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:54:23 följande:

Osäker bara om jag kan få det ur huvudet innan jag får alla korten på bordet, först då kan jag gå vidare. I alla fall så mycket korrekt information som möjligt..

Men du har redan fått alla korten på bordet. I hans sms till henne och det faktum att han väljer att trösta henne istället för dig..

Du har redan sanningen. Förstår du inte det?

Han väljer att trösta sin älskarinna istället för sin sambo. Hur mycket bevis behöver du?
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:44:15 följande:
    Hon kanske är intresserad av att veta att han säger till dig att han inte alls vill ha barnet osv. Han ljuger troligen på olika sätt för er båda två
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn