• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (X)

Han har gjort sitt val för länge sen, och det är inte du.
    Vad är ditt val nu?

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 04:47:27 följande:

Vi pratade igår... känns ännu värre nu. Vi pratade genom allting verkligen. Han har berättat att han aldrig någonsin varit otrogen mot mig tidigare innan detta eller med någon annan. Jag bad honom berätta allt från början till slut. De hade träffats på en kryssning. Hon var där med hela sin familj och han var på svensexa för en nära vän till oss. De hade träffats första kvällen och han hade varit otrogen där och då. (Hon hade tydligen gått av när de kom fram för hon har släkt på andra sidan skulle på nåt bröllop eller vad det var så det var ? bara ? en kväll). Sedan hade de aldrig brutit kontakten mer än när de har bråkat. Kul. Han känner hennes barn jättebra. Han har även träffat hennes familj men de har då sagt de är vänner.

Nu har han sagt att han inte kan bryta kontakten med henne i och med barnet. Han har legat sömnlös pga barnet men har släppt det, då all makt ändå ligger hos henne och att hon gjort tydligt för honom att hon kommer inte göra någonting åt det. Han har även sagt att han kommer att åka till henne i helgen och vara där.

Han säger att han aldrig sagt något illa om mig till henne eller till någon annan. När jag pratade med henne förra året fick jag intrycket av att hon mådde mycket dåligt över situationen och skulle bryta med min man. Jag var arg på henne och skällde ut henne. Hon sa förlåt till mig och erkände att hon hade starka känslor för min sambo men skulle släppa honom. Det gjorde hon ju aldrig.

Han sa igår att han kommer att vara bunden till henne nu och att jag förtjänar bättre för han kommer att behöva lägga all sin tid och energi på att vara pappa. Han sa att vi kan bo isär och fundera på vad vi vill. Han grät och sa förlåt och att han är ett svin. Vi grät tillsammans hela kvällen igår. Ångrar nästan vi pratade om detta för känns inte bättre nu. Han sa han kan bo hos sin pappa så länge i ett rum där om jag vill. ;( jag frågade honom varför han helt plötsligt skulle engagera sig i barnet. Då sa han att han inte kan skita i ett barn bara sådär och att det inte är snällt mot mig att uppehålla min tid. Jag frågade honom om han ska fortsätta med henne och då sa han att han är i chock fortfarande över barnet och inte hunnit tänka så långt. Så antar att han gjort sitt val...

Jättehemskt! Beklagar det du varit med om.

Men han är tydlig.

Han har valt henne och lämnat dig. Vilket är tur för dig för vem vill vara med en person som behöver älskarinna vid sidan av?

Han gråter inte för att han inte vill bli pappa eller för att han känner sig tvingad att vara med henne. Han gråter för han är ledsen över att han sårat dig. Men känslorna är hos henne inte hos dig. Tyvärr.
  • molly50
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-03-30 08:40:23 följande:
    Med tanke på hur han beter sig mot henne så tror jag faktiskt att hon tror att han och ts har gjort slut. Det är bara hon och ts man i en seriös relation, älskarinna har hon nog aldrig varit/trott sig vara.

Hon är nog rätt oskyldig i detta.
    Därför så kan det kanske vara bra om TS kontaktar henne och får höra hennes version.
    Den kanske ser helt annorlunda ut.
  • Anonym (Hmm.................)
    molly50 skrev 2021-03-30 09:21:34 följande:

Därför så kan det kanske vara bra om TS kontaktar henne och får höra hennes version.

Förmodligen är det så. Det kommer inte förändra någonting för ts del dock. Deras relation är över och har varit det i flera år. Men jag kan förstå att hon vill berätta för den "nya" om vad hennes man har sagt, alla lögner om att han inte vill ha barnet (vilket han ju faktiskt vill ha), om att hon är galen som har gjort detta mot honom och vägrat abort m.m. Men det bästa vore nog att bara vända blad och gå vidare i livet.
  • Mrs Moneybags
    molly50 skrev 2021-03-30 09:21:34 följande:
    Fast nu har ju killen gjort slut, han vill flytta ut och vara pappa till sitt kommande barn. Han har sagt att TS är värd bättre.

Det finns liksom inte så mycket att diskutera...
  • molly50
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-03-30 09:43:25 följande:
    Förmodligen är det så. Det kommer inte förändra någonting för ts del dock. Deras relation är över och har varit det i flera år. Men jag kan förstå att hon vill berätta för den "nya" om vad hennes man har sagt, alla lögner om att han inte vill ha barnet (vilket han ju faktiskt vill ha), om att hon är galen som har gjort detta mot honom och vägrat abort m.m. Men det bästa vore nog att bara vända blad och gå vidare i livet.
    Mrs Moneybags skrev 2021-03-30 09:44:56 följande:
    Fast nu har ju killen gjort slut, han vill flytta ut och vara pappa till sitt kommande barn. Han har sagt att TS är värd bättre.

Det finns liksom inte så mycket att diskutera...
    Jag tänker mest för TS egen skull.
    Om hon behöver alla korten på bordet för att kunna släppa taget och gå vidare.
    Och kanske att den andra kvinnan vill veta vad han har sagt om henne.
    Han har väl lurat båda två och ljugit på olika sätt.
    Annars tycker jag också att det bästa för TS är att bara klippa alla band nu och inte låta honom komma hem igen.

För övrigt så undrar jag om den andra kvinna egentligen är helt oskyldig.
    TS har ju pratat med henne tidigare så hon har ju vetat om att TS finns.
    Att då ändå välja att fortsätta ligga med hennes man och dessutom behålla barnet när hon blir gravid är inte så oskyldigt i mina ögon.
    Sen vet man ju inte hur mycket han har ljugit för henne om TS.
    Men han bär såklart det största ansvaret.

• Anonym (.)

Självklart vet den andra kvinnan om att TS existerar och att de bor tillsammans. De har haft en relation i 3 år. Så det är inte ett dugg synd om henne, hon har gjort sitt val, och t o m blivit med barn (med avsikt, vem vet?). 

Tycker båda två kvinnorna gjort medvetna val, de har valt att stanna hos ett svin som utnyttjar deras naivitet.  

Det bästa hade varit om TS lämnat direkt och den andra kvinnan gjort abort samt gjort slut. Men det kommer inte att hända...

• Anonym (oooo)

Hörru Anonym (Sogol). Nu har jag sett i tråd efter tråd hur du verkar gå in för att enbart skriva taskiga/förolämpande/nedvärderande kommentarer. Den här tråden tex  är en seriös tråd, ingen skojtråd, och då blir den typen av kommentarer oerhört märkliga. 
    Tråden om hantverkare som inte får använda toaletten i det hus där de renoverar, din kommentar där var bara helt osmaklig - gick inte ens att tycka den var rolig, om nu det var ditt syfte. Du har också synts till i några andra trådar. Ska man vara på ett forum behöver man läsa av koderna för vad det är för typ av trådar. Vill du skämta - starta egna trådar i satirdelen av forumet. 

• Anonym (USCH!)

Usch så hemskt att läsa. hade jag varit i din situation hade jag strypit karlfan för länge sedan. Hur sjutton kan du bara jamsa med? helt otroligt.

Han åker dit och knullar lite då och då och du bara jamsar med. Ta dig i kragen och lämna aset en gång för alla. Vad ska du med ett otroget fegt svin till? LÄMNA!

• Mimosa86

Du blir skogstokig. Kastar ut honom, skiljer er och önskar honom lycka till med hans galna kvinna och hittar en man som behandlar dig med kärlek och respekt.

Det är vad du konkret ska göra. Kapa all kontakt med ett sådant svin.

Känslomässigt tycker jag du ska gå i terapi och få hjälp att bearbeta detta. Öppna upp dig för familj och vänner och låt dem omfamna och stötta dig nu.

Fy fan

Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn