Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Han har gjort annan tjej med barn

Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:38:44 följande:
    Alltså han påstår att han frågat henne varje gång om hon skyddar sig och hon har sagt ja. Det är därför han var så arg på henne fram till nyligen när det visade sig att hon var med barn och inte klarade av att genomgå en abort. För att det kändes som att hon har lurat till sig en graviditet sa han. Jo... jag måste klara av att ta steget. Jag vet hur sjukt det låter allting, är inte så rationell just nu :( hoppas bara att kunna vakna upp och att hon är borta ur bilden och träffar någon annan.
    Men även om hon sagt sig använda skydd så är det hans eget ansvar att skydda sig själv om han inte vill ha barn. Han ansvarar för vart hans spermier hamnar.
    Men jag hoppas du förstår att han ljuger dig rakt upp i ansiktet.
    Hade han inte velat ha henne eller barnet så hade han inte fortsatt att träffa henne.
    Du kanske ska ta kontakt med henne så du får höra hur det verkligen ligger till?
    Jag tycker du ska dumpa aset. Han behandlar dig som hundskit under skon.
    Du förtjänar bättre än det här praktarslet.
    Berätta gärna hur det gick när du har pratat med honom.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 17:51:29 följande:
    Börjat tro du har rätt...

Han har nu frågat mig om han får åka till henne i helgen och sova över för att fixa upp några grejer för barnet ;( uppskattar att han är ärlig i alla fall. Känns så konstigt eftersom han inte vill ha det.
    Då kan du svara att han kan åka dit,men då kommer han inte tillbaka igen.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 17:55:19 följande:
    Jag vill inte tänka på det... det var någonting jag fick läsa mig till själv. Han pratar inte om barnet med henne utan bara om deras relation. De har träffats i tre år och verkar som att de aldrig brutit kontakten vilket sårar mig mest. Hon har också träffat hans nära vänner och hans föräldrar. Vilket gör det ännu mer sjukt för mig. Har svårt att tro att han skulle säga såna saker om mig.
    Och det talar väl sitt tydliga språk
    Det visar väl med all önskvärd tydlighet att de har ett förhållande bakom din rygg?
    Det konstiga är bara att hans familj och vänner inte har sagt något till dig.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:17:45 följande:
    Borde jag prata med henne?
    Om du tror att du kan få hela sanningen av henne. (Vilket inte är så säkert) så kanske det kan vara en idé?
    Men du lär ju inte får mer sanning av din kille heller.
    Kan han ljuga dig rakt upp i ansiktet under flera år så kan han fortsätta med det.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:50:46 följande:
    Hon bor i en annan stad, det är 15 mil mellan oss... har inte gett honom lov att vara otrogen. Han säger att han åker dit för att fixa några saker till barnet. Men känner mig självklart inte bekväm med att han ska sova där efter allt som hänt. Han skrev tidigare att hon behöver mycket stöd just nu i den här situationen och han inte kan med att bara lämna henne i den, det är emot hans principer.

Känner mig ändå inte bekväm. Tänker inte godkänna det såklart...
    Nej,det är klart att du inte har gett honom lov att vara otrogen.
    Men ändå så har han varit det.
    Så vad får dig att tro att han inte skulle vara det igen om han åker dit över helgen?
    Det är dessutom påsk i helgen. Hade han tänkt lämna dig ensam då?
    Om han åker dit så ska du bara säga att han inte behöver komma hem igen.
    Då kan han stanna kvar där.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:52:51 följande:
    Har inte godkänt det eller sagt ja... blir sårad över att han bara frågar det. Det känns också som att det inte behöver ta en hel helg att fixa upp några grejer för barnet. Men han menar att han inte orkar köra 60 mil på två dagar utan hellre 30 mil genom att sova där fredag-söndag.
    Så han tycker det är viktigare att åka och trösta sin älskarinna för att hon har det jobbigt än att reda upp saker och ting med dig och trösta dig som är hans sambo?
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:47:20 följande:
    Han skriver det till henne varje morgon och varje kväll. Han ringer henne varje kväll i princip. Det är det som är jobbigast för mig. Han säger han är på gymmet.
    Och det visar väl vilket praktarsle han är?
    Och vad är det för vänner och familj han har som låter dig leva med det här,trots att de vet om det?
    Har de inget samvete?
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 04:47:27 följande:

Vi pratade igår... känns ännu värre nu. Vi pratade genom allting verkligen. Han har berättat att han aldrig någonsin varit otrogen mot mig tidigare innan detta eller med någon annan. Jag bad honom berätta allt från början till slut. De hade träffats på en kryssning. Hon var där med hela sin familj och han var på svensexa för en nära vän till oss. De hade träffats första kvällen och han hade varit otrogen där och då. (Hon hade tydligen gått av när de kom fram för hon har släkt på andra sidan skulle på nåt bröllop eller vad det var så det var ? bara ? en kväll). Sedan hade de aldrig brutit kontakten mer än när de har bråkat. Kul. Han känner hennes barn jättebra. Han har även träffat hennes familj men de har då sagt de är vänner.

Nu har han sagt att han inte kan bryta kontakten med henne i och med barnet. Han har legat sömnlös pga barnet men har släppt det, då all makt ändå ligger hos henne och att hon gjort tydligt för honom att hon kommer inte göra någonting åt det. Han har även sagt att han kommer att åka till henne i helgen och vara där.

Han säger att han aldrig sagt något illa om mig till henne eller till någon annan. När jag pratade med henne förra året fick jag intrycket av att hon mådde mycket dåligt över situationen och skulle bryta med min man. Jag var arg på henne och skällde ut henne. Hon sa förlåt till mig och erkände att hon hade starka känslor för min sambo men skulle släppa honom. Det gjorde hon ju aldrig.

Han sa igår att han kommer att vara bunden till henne nu och att jag förtjänar bättre för han kommer att behöva lägga all sin tid och energi på att vara pappa. Han sa att vi kan bo isär och fundera på vad vi vill. Han grät och sa förlåt och att han är ett svin. Vi grät tillsammans hela kvällen igår. Ångrar nästan vi pratade om detta för känns inte bättre nu. Han sa han kan bo hos sin pappa så länge i ett rum där om jag vill. ;( jag frågade honom varför han helt plötsligt skulle engagera sig i barnet. Då sa han att han inte kan skita i ett barn bara sådär och att det inte är snällt mot mig att uppehålla min tid. Jag frågade honom om han ska fortsätta med henne och då sa han att han är i chock fortfarande över barnet och inte hunnit tänka så långt. Så antar att han gjort sitt val...

Jag är verkligen ledsen för din skull! Fy fan vilket svin!
    Om han nu tänker åka dit i påsk och lämna dig ensam så tycker jag du kan säga till honom att han inte behöver komma tillbaka igen. Alls! Han kan stanna där.
    Förlåt honom inte igen!
    Det han har gjort är oförlåtligt.
    Jag blir förbannad bara av att läsa hur han behandlar dig.
    Ni ska inte bo isär och fundera på vad ni ska göra.
    Han ska flytta för gott.
    Du förtjänar så mycket bättre än det här aset.
    Han kanske inte har pratat illa om dig inför henne.
    Men han har ju pratat illa om henne inför dig. Och dessutom sagt att han inte vill ha barnet. Det kanske hon vill veta?
    Har han förklarat varför han har presenterat henne för sin familj och sina vänner?
    Jag tror inte han har sagt hela sanningen utan de har kanske haft ett förhållande hela tiden bakom din rygg.
    Du kanske skulle överväga att prata med henne ändå.
    För att du ska kunna få hela sanningen. Det kanske bir lättare för dig att släppa taget och gå vidare då?
    Sen tycker ju jag inte att hon är så mycket bättre. Hon har väl vetat om dig hela tiden?
    Men det största ansvaret är hans.

Jag hoppas du vill uppdatera oss om hur det går för dig.
    Det kan alltid kännas bra att få skriva av sig ibland.

Styrkekramar till dig! 
  • molly50
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-03-30 08:40:23 följande:
    Med tanke på hur han beter sig mot henne så tror jag faktiskt att hon tror att han och ts har gjort slut. Det är bara hon och ts man i en seriös relation, älskarinna har hon nog aldrig varit/trott sig vara.

Hon är nog rätt oskyldig i detta.
    Därför så kan det kanske vara bra om TS kontaktar henne och får höra hennes version.
    Den kanske ser helt annorlunda ut.
  • molly50
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-03-30 09:43:25 följande:
    Förmodligen är det så. Det kommer inte förändra någonting för ts del dock. Deras relation är över och har varit det i flera år. Men jag kan förstå att hon vill berätta för den "nya" om vad hennes man har sagt, alla lögner om att han inte vill ha barnet (vilket han ju faktiskt vill ha), om att hon är galen som har gjort detta mot honom och vägrat abort m.m. Men det bästa vore nog att bara vända blad och gå vidare i livet.
    Mrs Moneybags skrev 2021-03-30 09:44:56 följande:
    Fast nu har ju killen gjort slut, han vill flytta ut och vara pappa till sitt kommande barn. Han har sagt att TS är värd bättre.

Det finns liksom inte så mycket att diskutera...
    Jag tänker mest för TS egen skull.
    Om hon behöver alla korten på bordet för att kunna släppa taget och gå vidare.
    Och kanske att den andra kvinnan vill veta vad han har sagt om henne.
    Han har väl lurat båda två och ljugit på olika sätt.
    Annars tycker jag också att det bästa för TS är att bara klippa alla band nu och inte låta honom komma hem igen.

För övrigt så undrar jag om den andra kvinna egentligen är helt oskyldig.
    TS har ju pratat med henne tidigare så hon har ju vetat om att TS finns.
    Att då ändå välja att fortsätta ligga med hennes man och dessutom behålla barnet när hon blir gravid är inte så oskyldigt i mina ögon.
    Sen vet man ju inte hur mycket han har ljugit för henne om TS.
    Men han bär såklart det största ansvaret.

Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn