• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 16:46:41 följande:
    Han har valt henne känns det som lite... jag sa till honom att han inte behöver komma hem om han tänker åka till henne i påsk. Och att det är slut i så fall... Han sa att han kan vara hos sin pappa från och med idag men stod fast vid att han ska vara där. Så tror det är bäst vi går isär nu. Han ska hämta lite ombyten. Det känns så jobbigt :(

Jag är tydligen inte värd någonting för honom. Som om han valt en annan tjej bara för att hon blivit med ett barn han inte vill ha och då skyller han på det ungefär...
    Men du, han har legat med henne i 3 år, och du har vetat om detta också, du har tagit tillbaka honom två gånger. Så detta handlar inte om hennes graviditet, han har inte brytt sig om dig på fler år. 
  • Anonym (Vakna)
    Han har valt henne känns det som lite... jag sa till honom att han inte behöver komma hem om han tänker åka till henne i påsk. Och att det är slut i så fall... Han sa att han kan vara hos sin pappa från och med idag men stod fast vid att han ska vara där. Så tror det är bäst vi går isär nu. Han ska hämta lite ombyten. Det känns så jobbigt :(

Jag är tydligen inte värd någonting för honom. Som om han valt en annan tjej bara för att hon blivit med ett barn han inte vill ha och då skyller han på det ungefär...
    Det är inte för att hon har blivit med barn som han valt henne, det är bara en ursäkt han skyller på för att göra det till hennes fel istället för hans. Han har haft en relation med henne i 3 år och vädjat till henne att bryta upp med hennes ex, det har ingenting med barnet att göra. 

Tycker jättesynd om dig TS, men ditt liv kommer bli mycket bättre utan honom. 

Och lägg skulden där den hör hemma vilket är hos killen, inte hos tjejen. Hon har inte gjort det här mot dig, han har gjort det. 
  • Anonym (jaha)

Men snälla TS, ert förhållande tog inte slut nu. Det tog slut redan första gången han var otrogen. Ert förhållande har aldrig varit ett riktigt förhållande, den enda som tror det har varit du. För honom har det bara varit en av flera.

Så ja, faktisk har du inte varit värd ett skit för honom. Och det är kanske på tiden att du inser det, på riktigt. För så länge du värderar dig själv efter vad HAN tycker istället för vad du själv tycker så kommer du vara öppet mål för idioter som honom.

Vill man ha ett förhållande med ett egoistiskt svin som varken älskar eller respekterar dig...NEJ, det vill man inte. Så den verkliga frågan är varför du velat det? Visst kan man förstå att det är jobbigt att bli bortvald, men i det stora hela så har du vunnit på detta och ska vara glad över att du äntligen slipper skithögen i ditt liv och kan skaffa dig en bättre partner som älskar och respekterar dig PÅ RIKTIGT. För det har den här idioten aldrig någonsin gjort.
  • Anonym (X)

Han har inte valt henne för att hon blivit med barn.

Han har hållt fast vid henne i flera år, och väljer henne TROTS att han inte vill ha barn.

Dig vill han inte ha alls, och har inte velat sen han träffade henne.

Hur kan du vara så blind?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (X) skrev 2021-03-30 16:59:50 följande:

Han har inte valt henne för att hon blivit med barn.

Han har hållt fast vid henne i flera år, och väljer henne TROTS att han inte vill ha barn.

Dig vill han inte ha alls, och har inte velat sen han träffade henne.

Hur kan du vara så blind?

Men hur ska det förhållandet funka när han inte vill ha barnet men ändå fortsätter träffa henne?

Jag vet faktiskt inte hur jag kunnat vara så blind men han har ju ändå försökt få mig att lita på honom, att han begått misstag och lärt sig utav detta. Har varit för snäll antagligen. Så svårt att se att det här är en sida av Honom. Vårt förhållande har varit perfekt tills detta hände när hon kom in i bilden.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-30 16:56:27 följande:

Men snälla TS, ert förhållande tog inte slut nu. Det tog slut redan första gången han var otrogen. Ert förhållande har aldrig varit ett riktigt förhållande, den enda som tror det har varit du. För honom har det bara varit en av flera.

Så ja, faktisk har du inte varit värd ett skit för honom. Och det är kanske på tiden att du inser det, på riktigt. För så länge du värderar dig själv efter vad HAN tycker istället för vad du själv tycker så kommer du vara öppet mål för idioter som honom.

Vill man ha ett förhållande med ett egoistiskt svin som varken älskar eller respekterar dig...NEJ, det vill man inte. Så den verkliga frågan är varför du velat det? Visst kan man förstå att det är jobbigt att bli bortvald, men i det stora hela så har du vunnit på detta och ska vara glad över att du äntligen slipper skithögen i ditt liv och kan skaffa dig en bättre partner som älskar och respekterar dig PÅ RIKTIGT. För det har den här idioten aldrig någonsin gjort.

Jag vet. Jag förtjänar inte det här från honom. Jag kommer att behöva gå vidare från detta nu. Jag borde inte litat på honom igen.
  • Anonym (Vakna)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 17:29:55 följande:

Men hur ska det förhållandet funka när han inte vill ha barnet men ändå fortsätter träffa henne?

Jag vet faktiskt inte hur jag kunnat vara så blind men han har ju ändå försökt få mig att lita på honom, att han begått misstag och lärt sig utav detta. Har varit för snäll antagligen. Så svårt att se att det här är en sida av Honom. Vårt förhållande har varit perfekt tills detta hände när hon kom in i bilden.

Hade det varit perfekt så hade hon inte kommit in i bilden. Jag känner fortfarande att du skyller på henne "hade hok3inte funnits hade ni varit lyckliga". Men det är snarare "hade hon inte funnits hade du varit fast med en skitstövel"
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Vakna) skrev 2021-03-30 17:32:10 följande:

Hade det varit perfekt så hade hon inte kommit in i bilden. Jag känner fortfarande att du skyller på henne "hade hok3inte funnits hade ni varit lyckliga". Men det är snarare "hade hon inte funnits hade du varit fast med en skitstövel"

Han var alltid snäll och omtänksam mot mig innan. Vi hade närhet och vi levde vårt gemensamma liv. Sedan hon kom in i bilden har jag sett sidor hos honom som chokat mig. Han blev förändrad som person och brydde sig dessutom inte lika mycket om mig. Hon borde ha satt ner foten när hon visste att han var otrogen trots att han är gift och inte hållit på trigga igång saker. Men såklart samtidigt borde han aldrig ha nappat på det om han ville vara med mig.
  • Anonym (X)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 17:29:55 följande:

Han vill ha henne (flytta ihop och förlovasig) så mycket att han till och med vill ha barnet, även om det inte var planerat.

Nej. Det var inte perfekt, men du har kunnat tro det tills han visade vem han faktiskt var.

Du har rätt, du förtjänar inte det här, men fortsätter du stoppa huvudet i sanden så får du skylla dig själv.

Allt härifrån kan bara bli värre om du inte inser verkligheten och släpper taget.
  • Anonym (X)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 17:37:13 följande:

Han var alltid snäll och omtänksam mot mig innan. Vi hade närhet och vi levde vårt gemensamma liv. Sedan hon kom in i bilden har jag sett sidor hos honom som chokat mig. Han blev förändrad som person och brydde sig dessutom inte lika mycket om mig. Hon borde ha satt ner foten när hon visste att han var otrogen trots att han är gift och inte hållit på trigga igång saker. Men såklart samtidigt borde han aldrig ha nappat på det om han ville vara med mig.

Hon känner inte dig och har rent krasst inga skyldigheter mot dig.

Jag förstår att det är enklare att lägga skulden på henne, men det är ju inte vad som skett.
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn