• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 18:40:27 följande:
    Tack <3 <3 ja det har jag. Ska prata med hans mamma ikväll också ..
    Jättebra! 
    Det kan du behöva.
    Jag tycker att du ska fråga hans mamma varför de inte har berättat för dig också.
    De måste ju ha undrat själva också.
  • Anonym (Varför)

Varför accepterar kvinnor mäns dåliga beteende?När får en kvinna nog?Hoppas kärä systrar ni vet redan värde snart och inte accepterar skit från män längre/en som tröttnat på idioter.

• Anonym (Ledsen)

[quote=81040123][quote-nick]molly50 skrev 2021-03-30 19:21:18 följande:[/quote-nick]Och ändå vill hon ha honom?

Det säger väl en del om henne också.

Du ska bara vara glad för att vara av med aset.[/quot

Hon sa att både hon och barnet kommer att behöva honom nu. Han klarar inte av att säga nej till henne i just den situationen. Jo jag får försöka se det så. Jo ska verkligen fråga mamman det - varför hon inget sagt!! Vi har stått varandra nära länge.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Varför) skrev 2021-03-30 19:25:53 följande:

Varför accepterar kvinnor mäns dåliga beteende?När får en kvinna nog?Hoppas kärä systrar ni vet redan värde snart och inte accepterar skit från män längre/en som tröttnat på idioter.

Enligt henne hjälper han henne väldigt mycket praktiskt med massa olika saker och ofta också så tror hon tjänar på att ha honom i sitt liv. Känns som att halva deras förhållande eller vad man nu ska kalla det har handlat om att hon velat ha saker från honom och han fortsätter ställa upp. Han är ofta hjälpsam och har goda sidor också. Tyvärr kan man ibland bli blind för de dåliga sidorna.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 19:30:20 följande:

[quote=81040123][quote-nick]molly50 skrev 2021-03-30 19:21:18 följande:[/quote-nick]Och ändå vill hon ha honom?

Det säger väl en del om henne också.

Du ska bara vara glad för att vara av med aset.[/quot

Hon sa att både hon och barnet kommer att behöva honom nu. Han klarar inte av att säga nej till henne i just den situationen. Jo jag får försöka se det så. Jo ska verkligen fråga mamman det - varför hon inget sagt!! Vi har stått varandra nära länge.

Ja,barnet har ju rätt till sin pappa såklart.
    Men de hade ju kunnat ha kontakt även om de inte blivit tillsammans.
    Så det här är något annat.
    Bra att ni står varandra nära så att du kan prata med henne.
    Hoppas att hon ger dig en vettig förklaring.
  • Anonym (Du lurar dig själv)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 18:38:04 följande:
    Jaa jag gjorde det. Hon förklarade att han var den som var galen och skrek på henne i detta angående graviditeten att hon vägrade abort varför hon gjorde slut och han blev då ännu argare. Hon förklarade också att det borde jag veta med tanke på att han ibland kan bli mycket upprörd och inte veta vad han ska ta sig till. Det där gör mig förvånad för har Aldrig sett den sidan av honom.

Han hade blivit lugn när de blivit tillsammans igen. Hon sa bara till honom att han får göra som han vill.

Du skrev ju att han hade blivit vansinnig på dig sist du kontaktade henne. Så den sidan har du ju sett. .

Du har ju tagit tillbaka honom om och om igen trots att du fått alla bevis på att han inte ville leva med dig utan ville ha henne. Så du har ju förnedrat dig minst lika mycket som älskarinnan. Älskarinnan är ju tyvärr den enda som han varit ärlig mot hela tiden då hon vetat om dig. 

Nu har han faktiskt gjort slut med dig så du kan gå vidare. Det finn ingen chans alls för er att bli tillsammans igen om inte älskarinnan dumpar honom. Så gå vidare redan idag. Sluta böna och sluta gräva i det. Du vet vad han känner för dig och nu kan du stänga den dörren för alltid.

• Anonym (Varför)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 19:36:29 följande:

Enligt henne hjälper han henne väldigt mycket praktiskt med massa olika saker och ofta också så tror hon tjänar på att ha honom i sitt liv. Känns som att halva deras förhållande eller vad man nu ska kalla det har handlat om att hon velat ha saker från honom och han fortsätter ställa upp. Han är ofta hjälpsam och har goda sidor också. Tyvärr kan man ibland bli blind för de dåliga sidorna.

Det brukar vara så.Men till slut fattar väl kvinnan att gå vidare.Hoppas det .Det är inte lätt ,men en dag så.
  • Anonym
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 16:46:41 följande:
    Han har valt henne känns det som lite... jag sa till honom att han inte behöver komma hem om han tänker åka till henne i påsk. Och att det är slut i så fall... Han sa att han kan vara hos sin pappa från och med idag men stod fast vid att han ska vara där. Så tror det är bäst vi går isär nu. Han ska hämta lite ombyten. Det känns så jobbigt :(

Jag är tydligen inte värd någonting för honom. Som om han valt en annan tjej bara för att hon blivit med ett barn han inte vill ha och då skyller han på det ungefär...
    Det kommer inte dröja länge förrän han är otrogen mot henne också
  • Xenia
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 13:40:38 följande:
    Tror du har rätt :( gör så himla ont bara att tänka tanken. Allt vi gjort tillsammans och allt vi satsat.. tror du han gillar henne på riktigt? Eller att det skulle finnas en chans att han lämnar henne när han inser att det faktiskt är ett barn på väg som han verkligen inte vill ha? Alltså detta är så sjukt.
    Men hur tänker du nu? Han skulle lämna den andra bara för att hon föder barn mot hans vilja och då skulle du ta emot honom med öppna armar?

Han har ju varit otrogen med henne flera gånger. Räcker inte det för att visa hur illojal och opålitlig han är, oavsett om han dumpar just den här kvinnan eller inte?

Jag förstår att det är svårt att lämna honom när ni varit ihop så länge. Men han är inte den du trodde. Han lovar och håller inte, han ljuger och bedrar.

Förlåter du honom igen så kommer han att vara otrogen igen. Han vet ju att han kommer undan med det.
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2021-03-30 19:48:55 följande:

Ja,barnet har ju rätt till sin pappa såklart.

Men de hade ju kunnat ha kontakt även om de inte blivit tillsammans.

Så det här är något annat.

Bra att ni står varandra nära så att du kan prata med henne.

Hoppas att hon ger dig en vettig förklaring.

Jo det är sant. Han åkte till den andra tjejen igår redan. Jag pratade med hans mamma i telefonen. Hon berättade att hon varit mycket arg på min man och flera gånger uppmanat honom att säga sanningen för att annars gör hon det. Han har tagit med sig den nya tjejen och hon har insett snabbt att de inte bara varit vänner och haft flera snack med honom om detta, även pappan.

Hon har också bekräftat att det inte är någon idé för mig och honom längre och hon hade precis fått reda på den andra kvinnans graviditet. Hon har sagt att jag får ringa henne när som helst vilket känns skönt. Så antar nu bara att vi behöver sälja vår bostad. Sedan kan vi ta det därifrån att lämna detta bakom oss. Antar att min man någonstans sörjer detta också att det blev som det blev med oss och att han nu behöver bli pappa väldigt oplanerat.

Det hjälpte mig att faktiskt stänga dörren genom att prata med hans mamma. Hon är så klok och snäll.

Vi har bra boende så jag kan säkert hitta någonting minst lika bra sen efter försäljningen. Just nu pendlar jag mellan sorg och ilska för att sedan vara helt lugn. Det är jättekonstigt.
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn