Inlägg från: Anonym (Matilda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Matilda)

Han har gjort annan tjej med barn

Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:42:34 följande:

Han har sagt han inte vill vara delaktig... har svårt att tänka mig att han skulle vilja ha barn då han varit så emot det innan :/

Ja han kanske inte vill ha barn med just dig... Han kanske vill ha hennes barn..
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-05 18:22:56 följande:

Japp. det räcker med att en ansöker så trillar det igenom efter 6 månader. Det är 6 månaders betänketid. När 6 månader gått så går det igenom oavsett om den andra vill det eller ej.

Och det är väl lite det som jag ser som en risk, 6 månader är tillräckligt lång tid för honom att prova på sitt nya förhållande med den andra tjejen. Tillräckligt lång tid för att spela på hennes känslor och ha henne kvar som reserv, suktandes efter honom. Vad händer om han efter 5 månader bestämmer sig för att det inte föll honom i smaken eller den andra tjejen slänger ut honom och han vill tillbaka? Kommer TS ta emot honom med öppna armar igen eftersom allt verkar ju göras efter vad han vill?

TS behöver jobba med sig själv och ta tillbaka kontrollen över sitt liv istället för att bara göra som han eller den andra tjejen vill. Den här skilsmässan borde skett för att HON ville det, för att HON inser att man inte kan leva sitt liv efter andras vilja. För att HON inser att ett förhållande med en sån människa inte är ett verkligt förhållande. Och om jag ska vara ärlig tror jag inte hon är där än på ett tag eller kommer aldrig bli det så länge hon inte konfronterar sig själv med tuffa frågor som... varför har jag hela tiden anpasst mig efter hans vilja? Varför har jag inte stått upp för mig själv?

Fel.

6 månaders betänketid gäller endast om man har barn.

TS kommer vara skild inom några veckor.
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn