Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Han har gjort annan tjej med barn

Men vad finns ens att fundera över?
    Su skriver ju själv att du var dum nog att ta tillbaka honom och ändå sitter du överväger att förlåta honom ÄNNU en gång?

Hur tänkte du nu?

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 17:57:06 följande:
    Han kommer hem om två timmar, då ska vi sitta ner och prata ;(
    Vad finns det ens att prata om?
    Bara för att ge honom en chans att snacka bort dig ännu en gång?

Försök förstå TS, din kille är en feg svikare och lögnare. Det kommer ingen i världen ändra på. Inte du heller. De enda val du har är att leva med en feg svikare och lögnare med allt det innebär eller dumpa idoten och skaffa dig en bättre partner.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (oooo) skrev 2021-03-29 18:20:06 följande:
    Kan vara värt det eftersom han bara ljuger. Men om det ska ske måste det ju ske nu, innan han kommer hem. Ring henne, spela in samtalet så att du har allt sparat om det kommer upp bra saker att slänga i näsan på honom när han kommer försöka tala dig tillrätta". 
    Fast en brud som ligger med upptagna killar skulle jag inte heller lita på.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:17:45 följande:
    Borde jag prata med henne?
    Nej, vad kommer du få ut av det, oavsett vad hon säger så är din kille fortfarande en skit som du borde dumpat för länge sen. Låt dem vätra sig i sin egen skit, du behöver inte delta i det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:42:58 följande:
    Prata om hur han tänker kring allt detta och hur vi ska göra praktiskt med allting... vet inte är bara i sådan chock... måste få veta sanningen. Funderar på att ringa henne nästan..
    Chock över vad? Du har ju vetat länge att han är en lögnare?

Det enda som är nytt är att han gjort henne på smällen, ALLT annat vet du ju redan.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 16:21:42 följande:

Tack för alla svar, allt stöttande från er sida. Jag har faktiskt pratat med henne nu idag i telefon. Är sjukskriven den här veckan.. Jag bad henne att inte berätta för min kille att vi pratat då han blev helt vansinnig sist jag tog kontakt med henne. Hon sa att hon inte ska säga någonting till honom men att jag inte bör bry mig om hans behov. Jag ifrågasatte hur hon kunnat bete sig såhär mot mig och hon bad igen om förlåtelse men hade ingen bra förklaring att ge mer än att hon varit förälskad och haft svårt att sätta gränser för dem. Hon sa att graviditeten var oplanerad och att hon varit mycket förvirrad i detta. Enligt henne har han aldrig gjort slut med henne eller någonting utan har alltid hört av sig till henne. Tydligen var hon i en relation med barnens pappa där han pushat henne att lämna. Min kille och hon har tydligen rest tillsammans. Till mig har han sagt han varit på föräldrarnas landställe. Där har de också tydligen varit tillsammans. Han har velat träffa hennes föräldrar och syskon osv. Hon har aldrig fått intrycket att han lekt med henne. Hon mår jättedåligt gentemot mig och sitt ex och säger att jag och han förtjänar bättre. Hon har varit tveksam till att leva med min kille. Men Han har tydligen diskuterat förlovning med henne och sagt han vill flytta ihop så snart som möjligt!!! Och tydligen är det bara fyra månader kvar på graviditeten. Han ska vara hos henne några dagar. Hon sa hon tycker jag ska gå vidare och träffa någon annan.

Ok, det var vad hon tyckte... men nu är frågan... vad tycker DU?
    Tänker du vara kvar med skithögen?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2021-03-30 16:39:28 följande:
    Han har ju gjort slut med TS.
    Jo men det är bara vad han tycker just nu men det kan ju komma att ändras. Vad händer om idioten vill tillbaka, kommer TS ta emot honom med öppna armar?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 16:46:41 följande:
    Han har valt henne känns det som lite... jag sa till honom att han inte behöver komma hem om han tänker åka till henne i påsk. Och att det är slut i så fall... Han sa att han kan vara hos sin pappa från och med idag men stod fast vid att han ska vara där. Så tror det är bäst vi går isär nu. Han ska hämta lite ombyten. Det känns så jobbigt :(

Jag är tydligen inte värd någonting för honom. Som om han valt en annan tjej bara för att hon blivit med ett barn han inte vill ha och då skyller han på det ungefär...
    Men snälla TS, ert förhållande tog inte slut nu. Det tog slut redan första gången han var otrogen. Ert förhållande har aldrig varit ett riktigt förhållande, den enda som tror det har varit du. För honom har det bara varit en av flera.

Så ja, faktisk har du inte varit värd ett skit för honom. Och det är kanske på tiden att du inser det, på riktigt. För så länge du värderar dig själv efter vad HAN tycker istället för vad du själv tycker så kommer du vara öppet mål för idioter som honom.

Vill man ha ett förhållande med ett egoistiskt svin som varken älskar eller respekterar dig...NEJ, det vill man inte. Så den verkliga frågan är varför du velat det? Visst kan man förstå att det är jobbigt att bli bortvald, men i det stora hela så har du vunnit på detta och ska vara glad över att du äntligen slipper skithögen i ditt liv och kan skaffa dig en bättre partner som älskar och respekterar dig PÅ RIKTIGT. För det har den här idioten aldrig någonsin gjort.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-04-05 15:23:29 följande:
    Håller med. Sjukaste någonsin. Vad finns att fundera på? Han har gjort slut med ts för sin "nya" kvinna och har redan gjort det valet för flera år sen. Bra att hon blev gravid så att allt uppdagades, han är för feg för att själv ta tag i det. Nu kan ts gå vidare och slippa en kärlekslös "relation" utan framtid. Ts har chansen att träffa en ärlig och vettig man som bara vill ha henne.

Ts, när du har blivit lite starkare tycker jag att du bör ta bort honom på sociala medier.
    Jag tycker hon borde ta bort honom redan nu, det är nu, när hon är som svagast som han enklast kan manipulera hennes känslor. Ju mindre kontakt hon har med dioten medan hon läker desto bättre.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 12:03:02 följande:
    Tack så mycket vad söt du är. Alltså han skulle ha kommit hem men han är kvar där. Och vi skulle diskutera kring allt praktiskt men han säger att vi kan göra vad som är bäst för mig. Jag frågade om han ville ta ut skilsmässa och han sa att det är bäst medan vi tänker på hur vi vill göra. Han sa igen att han inte vill slösa min tid för han kommer behöva vara där nu. När jag frågar när han ska komma hem och prata sa han att vi kan titta på det nästa vecka...
    Men gösses....

Varför frågar du hela tiden honom vad HAN vill?
    Vad hännde med vad DU vill? Vad vill DU?
    Är det så du vill leva ditt liv? Hela tiden ränna runt efter honom oavsett vad han kan tänkas hitta på, utan egen vilja eller stolthet?

Var tog ditt självvärde vägen TS? Är det här allt du tycker du är värd?

Alltså, allvarligt, jag tycker du behöver prata med någon professionell för din självkänsla och självförtroende verkara vara söndersmulat.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 16:26:28 följande:

Menade alltså när han skulle komma hem för att ordna med allt praktiskt. Men jag ska imorgon när jag är tillbaka på jobbet själv skriva på skilsmässopapper och skicka in. Tänkte också på det här med papper kring lägenheten, om man ska sälja den. Ska kontakta en mäklare. Behöver ju också gå vidare med mitt liv nu. Ska gå och prata imorgon! Det känns som ett första steg på vägen.

Ja men då pratar man väl ändå bara om det praktiska och inte fråga honom vad han vill?

Vad han vill och tycker är totalt ointressant, han kan tycka vad han vill, det enda du behöver bry dig om är vad DU vill. Och jag ser att du sällan skriver vad du vill, vad du själv tycker om honom och allt han gjort. Allt du skriver om är vad han vill, vad han tycker, vad han känner , vad hans nya tjej tycker och vill och sen rättar du dig efter det....

Den ENDA intressanta frågan som egentligen betyder nåt är ... vad vill DU?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 17:06:19 följande:
    Tack fina du! Det känns faktiskt bättre när jag tar tag i det även om det är sorgligt. Annars skulle jag ju fastna bara... klart jag ljuger om jag skulle säga att jag inte gråter och smygkollar på dem eller ens tagit in detta men går nog snabbare för mig att gå vidare när jag tar tag i allting praktiskt runt omkring mig för att frigöra mig även känslomässigt från honom.. speciellt när han visar så tydligt att det här också är vad han vill.
    Fast det är lite det här jag menar.... varför spelar det öht någon roll att vad han vill? I stort sett allt som skett hittils har varit efter hans önskemål. Det är hela tiden han som väljer, inte du. Skilsmäsan blir av för att han ville dra till den andra tjejen inte för att du slängde ut honom. Vad hade hänt om han velat vara kvar? Hade du gått med på det... igen?

Varför sker allt efter hans önskemål, vad har hänt med din egen vilja, dina önskemål?

Jag vet att jag är tjatig, och jag ser att du ignorerar mina inlägg men det är inte för att vara taskig. Du behöver rannsaka dig själv och förstå varför du hela tiden anpassat dig efter honom, accepterat allt han gjort. För så länge du är så svag i dig själv och inte står upp för dig själv så kommer du vara öppet mål för nästa idiot. Du behöver jobba med dig själv och bli starkare så du kan undvika såna förhållanden i framtiden. För jag antar att du inte vill hamna i en likadan situation igen?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2021-04-05 17:56:04 följande:
    Ja,som sagt. Det där har jag inte koll på då jag aldrig behövt gå igenom någon skilsmässa. (Och förhoppningsvis aldrig ska behöva)
    Jag vet bara att man inte behöver bådas underskrift.
    Men då har jag lärt mig något nytt.
    Japp. det räcker med att en ansöker så trillar det igenom efter 6 månader. Det är 6 månaders betänketid. När 6 månader gått så går det igenom oavsett om den andra vill det eller ej.

Och det är väl lite det som jag ser som en risk, 6 månader är tillräckligt lång tid för honom att prova på sitt nya förhållande med den andra tjejen. Tillräckligt lång tid för att spela på hennes känslor och ha henne kvar som reserv, suktandes efter honom. Vad händer om han efter 5 månader bestämmer sig för att det inte föll honom i smaken eller den andra tjejen slänger ut honom och han vill tillbaka? Kommer TS ta emot honom med öppna armar igen eftersom allt verkar ju göras efter vad han vill?

TS behöver jobba med sig själv och ta tillbaka kontrollen över sitt liv istället för att bara göra som han eller den andra tjejen vill. Den här skilsmässan borde skett för att HON ville det, för att HON inser att man inte kan leva sitt liv efter andras vilja. För att HON inser att ett förhållande med en sån människa inte är ett verkligt förhållande. Och om jag ska vara ärlig tror jag inte hon är där än på ett tag eller kommer aldrig bli det så länge hon inte konfronterar sig själv med tuffa frågor som... varför har jag hela tiden anpasst mig efter hans vilja? Varför har jag inte stått upp för mig själv?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Matilda) skrev 2021-04-05 18:28:02 följande:
    Fel.

6 månaders betänketid gäller endast om man har barn.

TS kommer vara skild inom några veckor.
    Ok, i stand corrected Skål

I så fall är det bra för TS, ju snabbare det går desto bättre.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2021-04-05 19:26:40 följande:
    Ja,det vet jag. Men jag trodde nog att det främst gäller när man har barn. Vilket TS och hennes man inte har.
    Men då hade jag fel där. 

Jag håller med om att TS behöver jobba med sig själv så att hon blir stark nog att stå emot honom om han skulle komma tillbaka igen med svansen mellan benen.
    Eller så att hon inte råkar ut för samma sak igen,med någon annan.
    Och TS hade väl bokat tid med en samtalsterapeut också.
    Nope du hade nog rätt där Flört
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn