• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-15 11:02:06 följande:
    Jag tolkar ingenting. Jag läser innantill vad Jesus säger.
    Står klart och tydligt.
    Ja och andra läser som sagt var in andra saker i bibeln. Detta är också en representat för kristendomen..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Lark
    KillBill skrev 2021-03-15 11:17:27 följande:
    Ja och andra läser som sagt var in andra saker i bibeln. Detta är också en representat för kristendomen..
    Är detta en representant för kristendomen?
    Intressant.... och konstigt. 

Jag hittar nämligen ingenstans där Jesus säger att han hatar homosexuella. Och jag hittar ingenstans där Jesus säger att Gud skrattar när homosexuella dör.

Jag som tyckte att Jesus sa "älska din nästa".
    Jag har ett minne av att jag läst "döm inte så blir ni inte dömda"

Men jag kan ju ha fel.

Visst, man kan ju alltid göra tillägg till Jesu lära... men då blir det ju inte kristendom. Eller?
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-15 11:30:42 följande:

Jag hittar nämligen ingenstans där Jesus säger att han hatar homosexuella. Och jag hittar ingenstans där Jesus säger att Gud skrattar när homosexuella dör.

Men jag kan ju ha fel.

Visst, man kan ju alltid göra tillägg till Jesu lära... men då blir det ju inte kristendom. Eller?
    Ja du är fri att tycka vad du vill men du kan inte förneka förekomsten av kristna församlingar t.ex. Westboro baptist församling eller livets ord som förespråkar att homosexualitet kan skada ditt liv (i sammanhanget är det värt att nämna att både moderaternas ekonomisk-politisk talesperson Elisabeth Svantesson och KDs partiledare Ebba Busch har varit medlemmar i den kristna sekten Livets ord)

www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJwMve/homosexualitet-kan-skada-ditt-liv
    sv.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Church
  • Lark
    KillBill skrev 2021-03-15 11:46:49 följande:
    Ja du är fri att tycka vad du vill men du kan inte förneka förekomsten av kristna församlingar t.ex. Westboro baptist församling eller livets ord som förespråkar att homosexualitet kan skada ditt liv (i sammanhanget är det värt att nämna att både moderaternas ekonomisk-politisk talesperson Elisabeth Svantesson och KDs partiledare Ebba Busch har varit medlemmar i den kristna sekten Livets ord)

www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJwMve/homosexualitet-kan-skada-ditt-liv
    sv.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Church
    Jag förnekar absolut ingenting. Jag är väl medveten om vad folk påstår.
    Jag läser bara innantill vad Jesus säger.

Jag undrar bara om dessa verkligen kan kallas kristna eller representanter för kristna tron, när de talar emot Jesu lära.

Men det är ju fullständigt och totalt omöjligt att hitta ett enda uttalande av Jesus där han hävdar att vi ska sprida evangeliet med våld.
    Det är fullständigt omöjligt att hitta ett enda uttalande av Jesus där han säger att Gud skrattar när homosexuella dör.

Detta är inte vad jag tycker. Det är bara att läsa vad Jesus själv säger:

Vilket är det högsta budet när Jesus tillfrågas?

Älska-Älska-Älska. Älska Gud... älska din nästa... älska dig själv.

Inte mina ord. Jesu ord.
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-15 11:58:58 följande:

Jag förnekar absolut ingenting. Jag är väl medveten om vad folk påstår.

Jag läser bara innantill vad Jesus säger.

Jag undrar bara om dessa verkligen kan kallas kristna eller representanter för kristna tron, när de talar emot Jesu lära.

Men det är ju fullständigt och totalt omöjligt att hitta ett enda uttalande av Jesus där han hävdar att vi ska sprida evangeliet med våld.

Det är fullständigt omöjligt att hitta ett enda uttalande av Jesus där han säger att Gud skrattar när homosexuella dör.

Detta är inte vad jag tycker. Det är bara att läsa vad Jesus själv säger:

Vilket är det högsta budet när Jesus tillfrågas?

Älska-Älska-Älska. Älska Gud... älska din nästa... älska dig själv.

Inte mina ord. Jesu ord.

Ja men trots vad du säger blev mellan 500 000 och 1 000 000 människor lemlästade och mördade i kristendomens namn under inbördeskriget i Rwanda för bara 25 år sedan. Även kristendomen hyser en massa ondska inom sig.
  • klyban
    KillBill skrev 2021-03-14 23:34:19 följande:
    Du verkar dra likhetstecken mellan islam och fundamentalistiska samhällen men tar du tex Indonesien som i huvudsak är muslimskt så lever man där i en demokrati. Homosexuella har det svårt i många muslimska länder men det har man också i Sverigedemokratiska mönsterländer som Polen och Ungern.
    Visst är det så, och det ska vi tala tyst om misstänker jag.
    Anonym (pkpk) skrev 2021-03-15 02:14:24 följande:
    När hängde man senast nån i Polen för dom vara homosexuella? Källa tack 

Här är lite var som föregår i ett land som har lagar som du försvarar.Vill du även att man ska göra så i Sverige?

www.hrw.org/news/2005/11/21/iran-two-more-exe...

Fortfarande så har Iran möjligheterna att operera om sig, det är först när man vägrar som man hamnar i galgen.
    Iran är världsledande på könsoperationer tillsammans med Thailand.
    Och ja, de har en vedervärdig syn på homosexuella, lite som högerextrema och nazister har.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Lark
    KillBill skrev 2021-03-15 12:07:15 följande:
    Ja men trots vad du säger blev mellan 500 000 och 1 000 000 människor lemlästade och mördade i kristendomens namn under inbördeskriget i Rwanda för bara 25 år sedan. Även kristendomen hyser en massa ondska inom sig.
    Om någon blir dödad i kristendomens namn trots att Jesu lära predikar att älska varandra - är då detta verkligen kristendom?

Det blir ju väldigt intressant... men fullständigt ohållbart.
    Då kan ju vem som helst göra vad som helst i vilken ideologis namn som helst - och det är ideologins fel??

Även kristendomen hyser en massa ondska inom sig.
    Ondska inom kristna läran? Du menar älska din fiende?
  • klyban
    Anonym (Tea) skrev 2021-03-15 08:09:33 följande:
    All denna naivitet är livsfarlig för Sveriges framtid. 

Inte som rasism som det är.

Och vad du inte har förstått än, det är att klimatet och den uppvärmningen kommer öka antalet flyktingar till en nivå som kommer bli brutal.

tex Syrierna som kom pga krig, det  var pga torka och hur bönderna var tvungen överge sina marker och söka sig till städerna för få mat io magen, det vill säga migration för att ÖVERLEVA.
    Och det kommer vi se sen med klimatet och miljön också, så mer invandring är på väg och satans mycket mer.
    Kanske om man hade gjort nått med klimatet, så kanske vi hade sluppit det, men det finns de som inte vet vad 95% konsensus i forskningen betyder.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-15 11:30:42 följande:

Men jag kan ju ha fel.

Tycker du inte det är rätt talande att du hoppar runt och undviker proklamationen i ditt resonemang?
    Än att inse viss fakta och svara där efter, varför gör du inte det?
    Undrar då det ser ut som en katt på ett plåttak, och hoppar runt som en tok för slippa viss argumentation.

En sak jag märker är hur du med koranen och som står dör gör fantastiska slutsatser om annat, och när det är exakt samma fast med bibeln, så låtsas du om att det är nått helt annat.
    Är du själv medveten om detta, undrar då det är så tydligt och att du borde förstå felen som blir och när man tror man kan glömma av saker och få samma sak betyder två olika saker beroende på din agenda.
    Sånt är intressant och de flesta ser det lätt också.

Lark skrev 2021-03-15 12:30:28 följande:
    Om någon blir dödad i kristendomens namn trots att Jesu lära predikar att älska varandra - är då detta verkligen kristendom?

Det blir ju väldigt intressant... men fullständigt ohållbart.
    Då kan ju vem som helst göra vad som helst i vilken ideologis namn som helst - och det är ideologins fel??

Även kristendomen hyser en massa ondska inom sig.
    Ondska inom kristna läran? Du menar älska din fiende?

Det är facit av kristendomen, och ändå så dödar kristna massor.
    Du är helt enkelt för selektiv.

• Lark

Intressant att höra:

Är uttalandet verkligen rasistiskt?

Vad är rasism? Etnicitet, ras, ursprung och hudfärg?
    Eller även ideologi/tro?

Svar på tråden Jomshof