Lark skrev 2021-03-14 14:29:43 följande:
Wow... här tar vi i så det knakar. Här har vi uppenbarligen personer som är oförmögna att läsa.
Har TS glömt att kristendomen har liknande våld i Bibeln?
Wow... detta blir extremt intressant.
Kristendomen kan väl anses ha Jesus som grundare.
Det står om Jesus i NT. Kan vi vara överens om det?
Det står en massa om våld i GT i Bibeln. Men den stora frågan är:
Är dessa våldshandlingar i GT uppmaningar till kristna att syssla med våld?
Vad tror ni?
Eller baseras Kristendomen på Jesu lära i NT?
Och var i NT har vi uppmaningar till våld?
Absolut... det förekommer steningar i NT. Stefanos blir stenad och därmed en av de första martyrerna. Men - var det kristna som stenande honom?
Eller var det judar?
Fanns det kristna så blev uppmanade att stena Stefanos? Nej, det går ju inte eftersom Jesu lära är att ÄLSKA sin fiende... vända andra kinden till.
Finns det något annat ställe i NT där kristna har använt våld eller uppmanat till våld i Jesu namn?
Jag hittar inget - hjälp mig gärna.
Har TS sagt något om att denne inte är ateist. Jag tycker mig skönja i svaren att denne person sagt varken bu eller bä.
Bibeln och koranen har våld av liknande art och därmed är både islam och kristendomen avskyvärda och helt enligt dig själv också.
Sen tror du vi ska glömma av våldet i bibeln, det är ingen som ens förstår hur det går glömma av för ett resonemang skulle.
Och det komiska sen är hur du vägrar acceptera fakta, för det skulle ju innebära att det är mer än islam som är avskyvärda i sin religion och allt enligt dig själv.
Du får ta ett steg tillbaka och fundera ut nya sätt du kan häckla islam, dock glömmer vi aldrig av denna diskussion du försökt lura i oss ett tag nu.
Och att det är ingen åsikt du har, utan en agenda direkt riktad emot muslimer och islam.(Och sånt glömmer vi inte.)