• klyban

Jomshof

Lark skrev 2021-03-20 14:39:33 följande:
    Nope, och det sa jag inte om folk i andra länder heller.
    Jag har aldrig hävdat att folk från Mellanöstern är mer kriminella än svenskar. 
    Jag har aldrig sagt att statistiken visar att folk från dessa länder är kriminella.
    Jag sa att de som kommer till Sverige är överrepresenterade i brottsstatistik.

På samma sätt är svenskar överrepresenterade i brottsstatistik i Thailand. 
    Innebär detta att svenskar är mer kriminella är Thailändare? Nope.
    Innebär detta att ifall man släpper in fler svenskar i Thailand så kommer brotten att gå upp? Absolut!
    Uppenbarligen är det ju något fel i huvudet på många svenskar som drar till Thailand eftersom de inte kan skilja på rätt och fel.

Dock säger du hur man tar reda på en religion är avskyvärd och det är tydligt ett våld av liknande art som gör både islam och krsitendomen avskyvärd och HELT enligt dig.

Du som nazist, kan du skilja på rätt och fel?
    Undrar och med tanke på dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-20 14:52:58 följande:
    Besvarat i deccenier? Intressant.

Försvarar nazism? Återigen - extremt intressant? Var och när har jag gjort det?

Kärnan med nazismen - att arierna är ett överordnat folkslag och judarna är det största hotet mot mänskligheten och ska utplånas?
    Judarna som, i mina ögon, inte ställt till med speciellt mycket elände utan snarare är ett extremt duktigt och intelligent folk som tillhör eliten inom bankväsende och har de flesta nobelpristagarna?

Kärnan med Islam - sprida Islam över hela jorden med ALLA medel tillåtna. 
    Polyteister/månggudadyrkare/otrogna (bla kristna) ska dödas var muslimer än finner dem.
    Varje muslim är ålagd, enligt Sharialagen och Hadither, att delta i Jihad.
    Varje muslim FÅR och SKA ljuga om det gagnar Islam - princip som kallas Taqiyya.

Jag måste alltså vara nazist eftersom jag undrar varför inte Islam får ifrågasättas lika mycket som nazism?

Ja, nazismen snällhet är fastställd sedan 5-6-7 decennier sedan.
    Kärnan i nazismen är rasism, och inte en enda går på detta som har en egen förmåga att tänka.

Du verkar vara nazist då du försvarar dom med kraft och aggressivitet, det vill säga det är du själv som bekräftar det.
    Men det är väl som dina premisser vad som gör en avskyvärd religion och hur då kristendomen blev också avskyvärd enligt dig och dina premisser.

Lark skrev 2021-03-20 14:56:23 följande:
    Förlåt.. såg inte att det var du som skrev.
    Jag ska sluta skriva nu :)

Jag förstår dina svårigheter, men faktum kvarstår och vi alla undra varför du är så aggressivt försvarar nazism, frågan är om du ens vet själv.

Dina premisser berättar du är selektiv.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-20 15:02:24 följande:

Många snälla kristna? 
    Hm.... har inte träffat speciellt många personligen. 

En del nazister vill fortsätta gasa alla judar. Håller med - inte speciellt snällt alls. Du har helt rätt.

Och ALLA muslimer ÄR skyldiga att dräpa icke-muslimer och delta i Jihad.
    Är detta ansett snällt menar du?

Så, återigen:

Varför får man tala illa om nazism men inte Islam?

Ja, många snälla kristna, ja, många snälla muslimer.
    Bor du i ett fängelse?
    Undrar då ingen kan någonsin missat den enkla.

Vi vet redan att alla nazister är avskyvärda.

Ser du glömmer av bilen igen, och igen berättar du att kristendomen är avskyvärd och genom denna selektivt och konfirmationsbias OCH kompartmentaliseringar.

Vet du inte varför man pratar så om nazism, så får du nog ta och läsa upp dig igen, och vi vet redan att extrem majoriteten av muslimer inte ens kommer nära det du vill definiera muslimer och islam som.
    Inte ens nära

• klyban
    Lark skrev 2021-03-20 18:04:04 följande:
    Jag har anmält dig till FL för förtal.
    Du har tidigare kallat mig för nazist i denna diskussion och nu hävdar du att andra försvarar nazismen också. Detta pga att vi kan föra en SAKLIG diskussion runt detta.
    Vi har aldrig försvarat nazismen... vi har JÄMFÖRT Islam med nazism eftersom båda dessa ideologier är HATANDE.

Som sagt... du är anmäld för förtal.

Vad är förtalet?
    Vi har ju sett dig aggressivt försvara nazismen, så nu tar du avstånd ifrån nazismen?
    Okey, vi får se om det blir så längre fram, då så inte varit fallet innan.

Islam är ingen hatande religion, nazismen är till 100% hatande och döda de som inte stryker dom medhårs.
    Och kommer du försätta hävda att de är lika, då är du tillbaka på att förmildra OCH försvara nazismen.
    Hur gick det till med ditt förtal och ändå fortsätta försvara nazismen och genom likställa den med islam, som faktiskt är en extrem majoritet inom den som är helt vanliga fredliga människor.

Nazister är 100% icke vanliga fredliga människor, utan nazister som vill utrota judarna.
    Verkar som det saknas perspektiv för dig och med tanke på hur fel det gick där.

Förtal är däremot när du påstår att islam är hatande och sen kör kompartmentalisering och glömmer av saker.
    Och du kanske är arg på mig då jag påpeka dina mycket stora brister resonemanget i vilka premisser som berättar om en religion är avskyvärd eller inte.

Men ledsen, inget förtal, och slutar du försvara nazister, så kommer vi inte heller prata om nazister mer.

• klyban
    Lark skrev 2021-03-20 18:31:41 följande:
    Kan du säga på vilket sätt jag har FÖRSVARAT nazismen???
    Vad har jag sagt och skrivit som FÖRSVARAR nazismen????

Du var upprörd över att man fick säga nazister är avskyvärda, vilket inte är svårt då 100% av dom är det.
    Medans islam så är det väldigt väldigt väldigt få muslimer som faller under det epitet du vill ge alla muslimer.
    Du är emot demokrati och rösträtt, så det är mer än ett plan du berättar att människors rättigheter är nått du inte vill vara med på.
    Men vad är det som säger att du ska få rösta när du ska plocka bort röster?

När en sade att det inte finns snälla nazister, så var du där och ifrågasatte det, men kanske utrota judar är snällt?

Du låtsas om att inte förstå att nazismen är alltid avskyvärd, men muslimer sällan är avskyvärda.

osv...

Det är enkelt för dig här, ge upp att dra in nazismen, då det är det svarta exemplet som gör att det alltid blir fel för dig.

Men om nu du inte står för nazism och fascism, hur kommer det då sig att du för delar av deras ideologi, som att rösträtt vid 18år inte ska få finns?

Men för avsluta detta för dig, så får du nog göra en klar avbön på nazism och fascism.
    Rasist går nog aldrig få bort, då du stödjer rasistanklagelser av denna SD-rasist, och just för du upprepat det så många gånger.

• klyban
    Lark skrev 2021-03-20 19:07:33 följande:
    Lär dig läsa... lär dig svenska språket. 
    Antingen är du dyslektiker... eller invandrare med extremt dålig svenska... eller så har du inte godkänt avgångsbetyg från gymnasiet. Nåt fel är det.
    Rätta till det  - sen kan vi fortsätta diskutera.

Du har inte ett enda rätt i vad du skriver.

Du ställde en fråga jag svarade, och jag vet fortfarande inte varför du drar in nazism och nu efter ditt påstående om att du inte försvarar nazister.
    Kan du utveckla resonemanget?

För just nu ser det ut som att du är en fascist och efter du sade att demokratin ska inskränkas.
    Vad i demokratin gör dig så rädd att inte längre folket får välja vem ska styra landet, och betyder det då att du inte ska rösta, eller är det ett bekvämt undantag för dig?

Så länge du inte kan påvisa fel i mina texter argumentationsmässigt, så berättar du bara att jag har rätt.
    Dina ad hominem berättar exakt det samma.

• klyban
    Lark skrev 2021-03-20 19:59:23 följande:
    Grattis att du träffat snälla kristna!
    Fantastiskt!
    Jag har träffat folk som kallar sig muslimer men som varit väldigt snälla.
    Finns ett stooooort problem här.
    Är dessa verkligen muslimer?
    Låt oss använda ren och skär logik här.
    Slå upp muslim i en ordbok. Där står det: 
    Islam är en monoteistisk, abrahamitisk religion som räknar Muhammed (cirka 570632) som den sista profeten och Koranen som sin uppenbarade heliga skrift.
    Ok, Koranen är deras heliga skrift.
    Koranen säger uttryckligen att muslimer ska dräpa/döda de otrogna som inte 
    omvänder sig till Islam. På flera ställen i Koranen.

Ska då inte en riktig muslim följa detta?
    Jag har inga konflikterande delar - olika religioner!
    Öga för öga - Gamla Testamentet - Judendom!
    Tand för tand - Gamla Testamentet - Judendom!
    Vända andra kinden till - Nya Testamentet - Kristendom!
    Superenkelt!
    Varför får man tala illa om nazism men inte Islam?
    För att det inte finns några snälla nazister?
    Din logik håller inte!
    Om inte muslimer måste följa Koranen som säger att muslimer ska döda alla otrogna som inte omvänder sig till Islam?
    Varför måste då en nazist vilja gasa ihjäl alla judar?
    Koranen säger att en muslim måste döda de otrogna som inte omvänder sig.
    Står klart och tydligt.
    Men muslimer måste inte följa det och kan fortfarande kalla sig muslimer enligt dig.
    Men då kan ju en nazist kalla sig för nazist utan att vilja gasa ihjäl alla judar också.
    Eller?
    Antingen så följer man en lära - eller inte.
    Inga snälla nazister? 
    Jag har inte mött en enda nazist som varit dum mot mig.
    De har varit jättetrevliga mot mig... 

Ledsen, det fungerar inte att kompartmentalisera bort gamla testamentet ifrån kristendomen
    Vi pratat om detta innan, och vet inte varför du upprepar exakt samma fel igen.

Kanske du tror vi glömt?

Är det så enkelt att du inte ens vet vad nazism är?

• klyban
    Lark skrev 2021-03-20 22:06:49 följande:
    De nazister jag har träffat har haft väldigt avskyvärda åsikter... åsikter jag inte delar. Men de har inte varit otrevlig mot någon alls

Försöker du berätta att de är trevliga i sin ideologi att utrota judar?
    Men sure, med den definitionen du har där och ett kompartmentaliserat möte, så är även pedofiler trevliga människor.

Som du förstår nazister är jordens avskum och de har bevisat detta helt själva.

• klyban
    Maya84 skrev 2021-03-21 01:03:10 följande:
    Det är inte min skyldighet som icke-muslim att upplysa alla de som kallar sig muslimer vilka tolkningar, av deras religion som är rätt och fel. Det är inte mitt jobb att veta.
    Det jag vet är att de våldsamma händelser man läser om, alla offer, samt en hyffsat våldsam historia som skett i Islams namn, faktiskt har hänt i religionens namn, och varenda "slags muslim"  kommer alltid att påstå att deras är den enda rätta.
    Du anser alltså att alla regimer som styrs av islams lagar, som bygger från skrifter från Koranen, har "missuppfattat" allt?
    För det vet du? Du vet vad som är den enda rätta tolkningen?

Men du förekommer gärna?
    Undrar då det ser ut just så.

Maya84 skrev 2021-03-21 00:04:43 följande:
    Som vanligt ser man inlägg där det diskuteras nazister...i en tråd som handlar om Islam.
    Så det är en jämförelse?
    Nazister är knappast ansvariga för alla terrordåd de senaste 10 åren i Madrid, Paris, London, New York osv, som kostat över 100 människor livet, eller vill se lagar där "nazism-kritik" skall vara straffbart.
    De är styr heller inte 13 länder där det är dödstraff för blasfemi eller homosexualitet.
    De halshugger eller stenar inte människor till döds.
    De slänger inte kvinnor i fängelse för att vägra bära slöja. De mördar inte kvinnor som kränkt deras "heder" i familjen.
    De har heller inte invaderat Pakistan, Afganistan, Syrien och Iran och med våld tvingat de ändra sin religion.
    De skär inte heller i barns könsorgan.

Men det är väl oviktigt, för det är ju nassar som är det stora problemet Europa tacklar idag. Jovisst

Som USA gör och 75-95% av alla pojkarna?

(Det komiska är att flera punkter du tagit upp, är saker som de gör i USA med sin befolkning, med en självklar varians.)

• klyban
    Maya84 skrev 2021-03-21 01:19:33 följande:
    Eh..va?
    Så när tråden handlar om hurvida det är rätt eller fel att anse att Islam är en avskyvärd religion, så är det alltid någon som känner att man måste dra upp ett annat land eller en annan religion utan någon som helst anledning..

Debatten på TV handlade om ISLAM, inte andra ställen eller religioner som är lika hemska, så vad som händer i USA är totalt irrelevant här.

Tror du inte vet vad du skrev, då det inte stämmer alls, förstår inte vad du vill säga när du känner du måste dra upp USA...?

Och förekommer du när du säger att du inte vet, för vet du inte, så tror jag då att du inte vet.

Kristendomen i USA slentrianmässigt skär i de pojkarna kön, det var ju trots allt ditt argument.
    Då får man inte glömma av saker.

Anonym (XXX) skrev 2021-03-21 01:25:34 följande:
    Ja, fast av andra skäl: mammorna tycker att det ser renare och finare ut utan förhud. Hemskt! Lika hemskt som att göra det av religiösa skäl, enligt mig.

Men det ÄR just det, att muslimer och judar använder sig av sig av sina utdaterade religiösa föreskrifter, för att få göra saker här i Sverige (och en del andra europeiska länder), som de aldrig skulle få göra annars. En vanlig svensk mamma, som ville ha sin babyson omskuren, och frågade om det på BVC, skulle troligen få soc efter sig. Eller bli kallad till psykologsamtal eller något. Men när föräldrarna är judar eller muslimer kommer de undan med det. 

Så ska det inte vara. Omskärelse före 18 års ålder då pojken kan bestämma själv, halalslakt av djur, arrangerade äktenskap mot de ungas egen vilja, månggifte o.s.v. o.s.v. SKA vara förbjudet i ett civiliserat land. Och svensk lag ska gälla i Sverige för alla alltid. Det ska inte gå att komma undan, genom att hänvisa till någon fler tusen år gammal "helig skrift". 

Passar inte det, så får dom ju dra...

Varför man beskär pojkarna i USA, det är så de inte ska onanera, som om det skulle hjälpa att ta bort förhuden för dom ska sluta med det  

Och ja, det är förkastligt att skära i ett kön och döda och skada så många som det faktiskt gör.(Det är bra mer än noll)
    Och för vad?
    Precis ingenting, mer än en fantasi föräldrarna har.

Dock USA´s omskärningar kommer av främst att hindra pojkar att onanera, ja, i alla fall var det den första tanke där.
    För det var någon religös dåre som brukligt.

Dock är det sjukt intressant att en del gör påståenden om islam, och sen går det återfinna även i kristendomen och i detta fallet USA.
    Jag misstänker att en del som diskuterar såna här ämnen är rätt okunniga om världen och religioner.
    Eller vad är annars orsaken till att man missar så grovt med sina argument?

Svar på tråden Jomshof