• klyban

Jomshof

Lark skrev 2021-03-21 17:04:33 följande:
    Du gör som du vill.
    Jag läser ingenting annorlunda... utan läser vad som står.

Moderat muslim? Hur kan man vara moderat inom en religion? Antingen följer man vad en religion säger eller också inte.

Kritisera IS? Ja, IS är horribelt! Men IS gör ju EXAKT vad som står i Koranen.

Visst, man kan anse att Islam borde reformeras och ta bort dessa delar... men då är det ju inte Islam. En religions grundare har ju sagt vad den religionen/ideologin 

Läsa in vad som helst, även inom Buddismen?
    Intressant. Om du skulle vilja få världsherravälde genom vapenbaserad revolution - hur lyckas du med det inom buddism, en religion som förespråkar ahimsa?

Kul för dig att du hittat en kyrka. När jag läser Bibeln så hamnar jag inte i någon kyrka alls.

Och ja, håller fullständigt med dig...jag är också väldigt långt från Svenska kyrkan. 

Moderat muslim handlar inte om en politisk tillhörighet som ett parti.
    Utan för att beskriva vilken nivån tron ligger på.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-21 17:20:15 följande:
    Det var precis DET jag menade.
    Moderat innebär försiktig, måttfull etc.

Hur kan man vara moderat/försiktig/måttfull inom en tro?
    Nivå på tro? Antingen så tror man eller så tror man inte.

Finner att detta begreppet är lite nyckfullt ibland.
    Men då förstår du ju vad moderat betyder i sammanhanget, undrar varför du frågar nått som du sen säger du redan vet om.

Vad är det om?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-23 15:04:02 följande:
    Komiskt att du svarar som du gör, visar bara att du inte har tillräckligt med kunskaper för att uttrycka dig i sak utan svamlar baraSkål

Utan argumentation, så är din kritik innehållslös och går att avskriva just pga avsaknaden av argumentationen för saken i ditt påstående.
    Det är först när du argumenterar du kan hävda svammel och om argumentationen håller för kritik.

Jag sett en hel del inlägg av Padirac i detta ämnet nu och för inse att han är den som håller högst kunskap av alla i tråden i kunskaper.
    Och det som är lite komiskt är att flera av dom är enkla att ta reda på själv.

Dock är denna svartvita syn som vissa ger, den är väldigt udda.
    Då det innebär att m,an ska inte prata om vissa saker om man diskutera er EN viss sak.
    Det ska utelämnas saker och glömmas av, för det förstör argumentationen och det går inte ta upp de glömda sakerna, för då komemr attackerna emot person(Ad hominem) tillbaka istället stället.
    Vilket berättar att en del har inget intresse av en saklig diskussion, där fakta och saklighet är i första rummet och för komma fram till nått.
    Dessa premisser som Lark kom med(Som avgjorde vad som gjorde en religion avskyvärd, som med samma premisser berättade det samma om kristendomen), är så EXTREMT tydligt exempel på detta.

• klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-23 16:10:13 följande:
    Men jag svarade på kritiken han skrev om... Vad pratar du om? ????

Du skrev "Komiskt att du svarar som du gör, visar bara att du inte har tillräckligt med kunskaper för att uttrycka dig i sak utan svamlar bara".
    Och där tog argumentationen slut inser vi alla.

Anonym (Bella) skrev 2021-03-23 16:25:36 följande:
    Jag tror att Louisa struntar i dig när det så tydligt framgick att du har två nick.
    Det är min gissning.

Den användaren som försökte para i ihop med mig, tycker väldigt illa om mig.
    Och det är ömsesidigt.
    Och det finns ingen som skriver som jag har jag lärt mig genom åren, så räcker läsa innantill så inser man hur illa man är ute och seglar där.

Men vad är det en argumentation för?
    Kan du utveckla?

• klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-23 18:45:43 följande:
    Fortfarande, vad pratar du om? Det är inte fredag än...
    Jag vet inte, du svarar aldrig.
  • klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 09:48:30 följande:
    Tyvärr finns det en mängd här på Familjeliv som det inte går att argumentera med när ämnen som: Islam, SVT, socialdemokrater, rasism och feminism berörs. Det är inte ditt fel "Lark", dessa personer är oförmögna att förstå och många av dem är säkert samma person med flera användare.  

Om man inte svarar på argument och börjar prata om annan, så argumenterar du inte längre.
    Så klart det är lark som får ta ansvar för sina argument och premisser för avgöra religioner om de är avskyvärda.
    Vem skulle annars ta ansvar för det?
    Det är ju lark som skriver felen!

Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 10:55:19 följande:
    Det här blir väldigt löjligt!

Oops, så snabbt glömde du av de sakliga argumentet.

KillBill skrev 2021-03-24 11:52:07 följande:

På tal om Efterlyst,. Minns du serievåldtäktsmannen som härjade i Täby? Jag har för mig att han figurerade i flera avsnitt av Efterlyst. Nu är han gripen och det visade sig ha en framträdande roll i en kristen frikyrka.

Populism klarar inte av sådan här fakta.

• klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 12:20:05 följande:
    "Populism klarar inte av sådan här fakta"... Ja om du inte vill inse fakta, så hamnar du där...

Du glömde sakligheten, så vet inte ens vad du skriver som har med sak och göra.
    Vill du förtydliga, och vad beror det på att du inte vill diskutera ämnet i hand?

• klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 13:54:15 följande:
    Det är det som är intressant, för vad pratar du om? 

Saklighet pratar jag om, och kommer det snart?
    Och vill du svara sakligt, så räcker ju det för dig och se tillbaka där du svarade men sakligheten var glömd, ganska enkelt faktiskt.

Undra varför det tar sån tid för dig att komma med ditt argument/argumenten, kan det var så enkelt du inte ens har ett och eftersom det aldrig kommer?
    Och vill du veta vad du ska svara på, så är det bara återuppta det där du avslutade sakligheten.

Det är väldigt intressant och se någon inte argumentera för sin sak, och det måste vara så att du inte ens har en.
    För vad annars väntar du på?

• klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 14:43:33 följande:
     Vad ska jag argumentera om? 

Vet du inte vad du svarar på ens?
    Kanske du ska läsa tillbaka då?
    Inser du är rädd för att för att svara sakligt, undrar varför, orolig att det ska fel?

klyban skrev 2021-03-23 15:37:02 följande:

Utan argumentation, så är din kritik innehållslös och går att avskriva just pga avsaknaden av argumentationen för saken i ditt påstående.
    Det är först när du argumenterar du kan hävda svammel och om argumentationen håller för kritik.

Jag sett en hel del inlägg av Padirac i detta ämnet nu och för inse att han är den som håller högst kunskap av alla i tråden i kunskaper.

Då det innebär att m,an ska inte prata om vissa saker om man diskutera er EN viss sak.
    Det ska utelämnas saker och glömmas av, för det förstör argumentationen och det går inte ta upp de glömda sakerna, för då komemr attackerna emot person(Ad hominem) tillbaka istället stället.
    Vilket berättar att en del har inget intresse av en saklig diskussion, där fakta och saklighet är i första rummet och för komma fram till nått.
    Dessa premisser som Lark kom med(Som avgjorde vad som gjorde en religion avskyvärd, som med samma premisser berättade det samma om kristendomen), är så EXTREMT tydligt exempel på detta.

Och kontentan är att vi står här fortfarande med inget, inser du inte vill delta i en diskussion.
    Det betyder mina argument står oemotsagda och att jag har rätt och du inget sakligt sagt.

• klyban
    Lark skrev 2021-03-24 15:28:58 följande:
    Visst är det en återvändsgränd?
    Man kommer ingenstans...

Det blir så när ojoj skippar och berätta vad det sakliga argumentet, och vi kommit till slutsatsen något sakligt argument finns inte pga avsaknaden av den samma.

KostasSonawj skrev 2021-03-24 16:03:17 följande:
    Lustigt att du efterfrågar andras argument och varför andra tycker som de gör när du själv inte har bidragit med så gott som ett enda argument för din sak. Det enda du gör är att sitta och skjuta ner vad andra skriver med diverse fulretoriska knep och tricks. Du känner till ad hominem så du är troligtvis medveten om hur din fulretorik fungerar. Det är hur enkelt som helst att skjuta ner precis vad som helst, vilket påstående du än kan tänkas komma med om man bara är tillräckligt intellektuellt ohederlig och verkligen vill sätta sig på tvär.

Jag tycker att du vänder på den här tråden nu och tar islam i sakligt försvar. Bemöter det som finns presenterat i tråden med ordentligt underbyggda, sakliga argument. Så kanske det kan bli någonting konstruktivt av det här.

Bara så du vet så är jag fullt medveten om att ett enkelt och billigt fulretoriskt knep för att slippa vore att angripa mig för att "anklaga" dig för att använda fulretorik, det är min åsikt och analys att du gör så den kan vi skippa. 

Hur är islam inte en avskyvärd religion enligt klyban?

Kanske du ska trycka visa endast på ojoj, och berätta vad sakligheten är.
    AD hominem är när man tror person är ett argument för sak, kanske man ska luta argumentera med min person över ämnet och saklighet?

Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 16:24:21 följande:
    klyban skrev 2021-03-23 15:37:02 följande:

Okej, jag ska ta mig tid så att du förstår...
    Om jag inte vet vad jag svarar på? Jo jag vet, har jag gjort någon antydan till att jag inte vet och sedan angett ett svar? 
    Japp, jag har läst vad som skrivits...
    Vad ska jag svara sakligt på? Vad har rädsla med det att göra? Varför ska jag vara rädd? Rädd att kommentera någon annans argument? Ska jag tolka det som ett hot? 

Ja vi står här med "inget" eftersom att du vill diskutera hur eller om jag har argumenterat!? Vad har du bidragit med? Annat än att gå ifrån ämnet... 

Eftersom att jag har en uppfattning kan jag klart och tydligt avgöra vad som är svammel och inte, annars skulle jag inte kommentera...

Intressant att du agerar domare och kan anse vem som kan mest... Låt dina vilda fantasier stanna vid dörren... Faller inte allt om du tycker att du är ett högre väsen som sitter på kunskap som kan avgöra vad som är fel och inte. VÄCKARKLOCKA! Saker och ting är inte svart och vitt bara för att du tycker så...

Svårt och veta vad du vill utan saklighet i ämnet.

Vi alla drar slutsatsen du inte har något och tillföra i ämnet kring jomshof, eller vad beror det på att sakligheten aldrig kommer?

• klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 16:51:35 följande:
    Vilket tomt svar och nu har jag alla Familjelivs medlemmar emot mig också "tydligen"... Vad snackar du om? Varför anser du dig veta bättre än andra? Varför tror du att du kan svara för alla?  Får en stark känsla av att din kunskapsnivå inte är så hög... Har vi en Karen här mina damer och herrar? Skulle tro det, japp!  
    Vad är du rädd för? 

Vad är ditt sakliga argument, du har nu fått vad det handlade om.
    Så vad är ursäkten till ingen saklighet?

Kan aldrig visa min kunskapsnivå om du inte har ett saklig argumentation tillbaka, faller på sin egen orimlighet.
    Tryck visa endast ojoj.

• klyban
    Lark skrev 2021-03-24 20:47:33 följande:
    Varför kan man inte det?
    Varför kan inte det som står i Bibeln vara fakta?
    Varför kan inte  Koranen vara fakta?

Tänk om allt det som händer i Bibeln faktiskt hände på riktigt?
    Varför är det fullständigt omöjligt?

Vad är fakta i dessa skrifter och varför särskiljer du våldet mellan skrifterna?
    Där ett våld ska vi inte låtsas om, och det andra och liknade är så illa, är inte bägge illa?
    Annars blir det ett hyckleri.

• klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 20:54:39 följande:
    När man läser koranen blir man så lycklig över att inte vara muslim, så sjukt!
    Spelar ingen roll vilken av koranen eller bilen jag öppnar och läser, så är man glad över att man har andra hobbys i sitt liv än religion.
  • klyban
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 10:54:48 följande:
    Det här är en direkt ignorant inställning, hur kan du inte ha koll på att koranen är Allahs EXAKTA ord och Bibeln är ett försök att tolka Guds vilja? Den ena är genom muhammed skriven av gud själv, den andra är skriven av människor. Det gör att bibeln inte ens är hälften så bindande som koranen.

Det är skillnaden. 

Det var de premisser som avgjorde om en religion är avskyvärd enligt en i tråden och varför man särskiljer orden om våldet i beroende på vilken bok det står i, vad säger man då med det?

För vi fick berättat för oss att det var det som avgjorde att koranens våld i dess texter gjorde den avskyvärd religion, men så ser man ett liknande våld i bibeln,  det ska vi låtas om inte finns i det argumentet?

När man diskutera såna här saker, så kan man inte kompartmentalisera, för om man gör så säger man inget efter den punkten och denna.
    Och exempel på detta finns massor av i tråden.

• klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-25 11:07:12 följande:
    Kom ihåg att vara saklig, annars faller ditt argument, vilket vi alla kan se.
    Det är inte mina premisser, ta det med Lark stället.
    Lark skrev 2021-03-25 11:56:58 följande:
    Klockrent!
    Men vad vill du ha sagt med detta?

Om du följer den tillbaka från start, så har du redan svaret där i tråden.
    Menar du att du redan glömt?

• klyban
    Lark skrev 2021-03-25 12:52:01 följande:
    Ah... den gamle Popper och hans falsifikationsprincip.
    Kör hårt och lär hela världen vetenskapsteori.

Vad har vetenskapsteori med detta att göra?
    Måste personen kunna Popper för att förstå dessa samband?

Snacka om härskartekniker!!!!

Teorier heter det innan man kan påvisa det till fullo och upprepa resultatet, och när det går upprepa i studier så är det fakta.(Och att de vetenskapliga principerna är följda och klarat om någon utmanar, utmanar kan inte du göra, utan bara de som är sakliga och förstår sig på hur vetenskap fungerar och hur man kommer fram till nått, motsatsen mot dig ungefär.)

Så nej, nu önskar du att härskarteknik skulle vara applicerbart, men det enda berättar är att du inte förstår vetenskapsteori.
    Så måste fråga, vad vill du ha sagt med det?

• klyban
    Anonym (alma) skrev 2021-03-25 19:07:07 följande:
    Finns ingen anledning för snillen som klyban och du själv att vara blygsamma. Jag tycker tvärtom att ni ska briljera som ni alltid annars gör i varje tråd ni deltar i!
    Du kan alltid briljera tillbaka med saklighet, så blir det en intressant diskussion också.
  • klyban
    Anonym (alma) skrev 2021-03-25 19:41:24 följande:
    Till detta äger jag ingen kompetens, jag är som jag skrev i avsaknad av högst kunskap av alla i tråden i kunskaper. Jag njuter dock av att se på! Kanske kan jag vad det lider uppnå något slags autodidakt tillägnat lägre kunskapsläge i kunskaper! 

Tänk den som finge ta en slurk av denna brygd av akademisk briljans som du och Padirac tillsammans utgör!

Jag vet inte ens vad du vill, så lämnar dig hän nu.
    Men återkom gärna om du har något sakligt om ämnet, så kan vi tex diskutera varför man särskiljer koranen och bibeln fast de har ett våld av liknande art.

• klyban
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 21:38:48 följande:
    Du menar det som du har fått efterfrågat typ femtio gånger i den här tråden men misslyckats med att presentera? Okej klyban, det är återigen någon annan som ska komma med sakliga argument som du på osaklig grund ska försöka förkasta.

Du är ett barn, eller hur?

Man har angett detta liknande våld i både bibeln och koranen.
    Så varför efterfrågar du något som redan getts i tråden och upprepade gånger?

Och detta är vad som heter fakta, då ALLA kan läsa om detta liknande våld i både koranen och bibeln.

Svar på tråden Jomshof