Lark skrev 2021-03-24 15:28:58 följande:
Visst är det en återvändsgränd?
Man kommer ingenstans...
Det blir så när ojoj skippar och berätta vad det sakliga argumentet, och vi kommit till slutsatsen något sakligt argument finns inte pga avsaknaden av den samma.
KostasSonawj skrev 2021-03-24 16:03:17 följande:
Lustigt att du efterfrågar andras argument och varför andra tycker som de gör när du själv inte har bidragit med så gott som ett enda argument för din sak. Det enda du gör är att sitta och skjuta ner vad andra skriver med diverse fulretoriska knep och tricks. Du känner till ad hominem så du är troligtvis medveten om hur din fulretorik fungerar. Det är hur enkelt som helst att skjuta ner precis vad som helst, vilket påstående du än kan tänkas komma med om man bara är tillräckligt intellektuellt ohederlig och verkligen vill sätta sig på tvär.
Jag tycker att du vänder på den här tråden nu och tar islam i sakligt försvar. Bemöter det som finns presenterat i tråden med ordentligt underbyggda, sakliga argument. Så kanske det kan bli någonting konstruktivt av det här.
Bara så du vet så är jag fullt medveten om att ett enkelt och billigt fulretoriskt knep för att slippa vore att angripa mig för att "anklaga" dig för att använda fulretorik, det är min åsikt och analys att du gör så den kan vi skippa.
Hur är islam inte en avskyvärd religion enligt klyban?
Kanske du ska trycka visa endast på ojoj, och berätta vad sakligheten är.
AD hominem är när man tror person är ett argument för sak, kanske man ska luta argumentera med min person över ämnet och saklighet?
Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 16:24:21 följande:
klyban skrev 2021-03-23 15:37:02 följande:
Utan argumentation, så är din kritik innehållslös och går att avskriva just pga avsaknaden av argumentationen för saken i ditt påstående.
Det är först när du argumenterar du kan hävda svammel och om argumentationen håller för kritik.
Jag sett en hel del inlägg av Padirac i detta ämnet nu och för inse att han är den som håller högst kunskap av alla i tråden i kunskaper.
Och det som är lite komiskt är att flera av dom är enkla att ta reda på själv.
Dock är denna svartvita syn som vissa ger, den är väldigt udda.
Då det innebär att m,an ska inte prata om vissa saker om man diskutera er EN viss sak.
Det ska utelämnas saker och glömmas av, för det förstör argumentationen och det går inte ta upp de glömda sakerna, för då komemr attackerna emot person(Ad hominem) tillbaka istället stället.
Vilket berättar att en del har inget intresse av en saklig diskussion, där fakta och saklighet är i första rummet och för komma fram till nått.
Dessa premisser som Lark kom med(Som avgjorde vad som gjorde en religion avskyvärd, som med samma premisser berättade det samma om kristendomen), är så EXTREMT tydligt exempel på detta.
Okej, jag ska ta mig tid så att du förstår...
Om jag inte vet vad jag svarar på? Jo jag vet, har jag gjort någon antydan till att jag inte vet och sedan angett ett svar?
Japp, jag har läst vad som skrivits...
Vad ska jag svara sakligt på? Vad har rädsla med det att göra? Varför ska jag vara rädd? Rädd att kommentera någon annans argument? Ska jag tolka det som ett hot?
Ja vi står här med "inget" eftersom att du vill diskutera hur eller om jag har argumenterat!? Vad har du bidragit med? Annat än att gå ifrån ämnet...
Eftersom att jag har en uppfattning kan jag klart och tydligt avgöra vad som är svammel och inte, annars skulle jag inte kommentera...
Intressant att du agerar domare och kan anse vem som kan mest... Låt dina vilda fantasier stanna vid dörren... Faller inte allt om du tycker att du är ett högre väsen som sitter på kunskap som kan avgöra vad som är fel och inte. VÄCKARKLOCKA! Saker och ting är inte svart och vitt bara för att du tycker så...
Svårt och veta vad du vill utan saklighet i ämnet.
Vi alla drar slutsatsen du inte har något och tillföra i ämnet kring jomshof, eller vad beror det på att sakligheten aldrig kommer?