• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-14 17:48:28 följande:
    Bortser inte från något. Jag läser innantill.

Ge exempel från Bibeln där Kristna uppmanas av Jesus att sprida evangeliet med våld.

Koranen uppmanar muslimer att döda för att sprida Islam.
    Var i Bibeln uppmanas KRISTNA att döda för att sprida Jesu lära?

Superenkelt att svara på. Bara visa mig.
    Även jag läser innantill.
    Jag gav citat innan.

Det går inte att tala bort, även om du tycker att du kan det.
    Bibeln säger emot sig själv även inom NT.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (pkpk)
    Iarwain skrev 2021-03-14 17:57:56 följande:
    Jag gav citat innan.

Oj då .Det ursäktar alltså man hänger homosexuella i Iran? Varför gillar du sånt
  • Lark
    Jag gav citat innan.

Grattis - du fixar det inte. Inte lätt att vara liten i denna värld.
    Du har inte givit några citat där Jesus uppmanar kristna att sprida kristna läran med våld. 

Du klarar inte uppgiften. Grattis, vad gör du i denna diskussion?
    Hahahahaha
  • Anonym (pkpk)
    Anonym (A) skrev 2021-03-14 11:40:17 följande:
    Tänkte rätta till hela bilden men har inte tid så rättar till första bara.

Påstående: Dräp otrogna var du hittar dem.

Sanningen:

2:191:

"Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser _varifrån de har fördrivit er_; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den heliga Moskéns närhet, _om de inte själva tar upp striden där_; men kämpar de mot er [där], så döda dem. Det är förnekarnas lön."

Versen efter, dvs 2:192:

"Men om de lägger ned vapnen [skall de se att] _Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig_"

Källkritik min vän, källkritik.
    Så det är alltså ok att tvinga folk att konvetera? Döden eller Islam? Varför tycker du sånt är bra?
  • Anonym (pkpk)
    Jag gav citat innan.

Du tycker också att man ska piska våldtäktsoffer, Varför? Vad exakt anser du är så bra med Iran och vill att vi också ska ha sharia lagar?
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-14 17:39:03 följande:
    Ingen har låtsas om att GT inte existerar längre. Ingen har sagt att våld inte förekommer i Bibeln.
    Mina premisser är väldigt enkla. Mina premisser handlar inte om våld i sig.
    Mina premisser handlar om UPPMANINGAR till våld.

Om vi ska prata om Islam vs Kristendom så måste vi ju prata om vad resp upphovsmän uppmanar till. 

Vi tar HELA BIBELN:
    Ge då ett exempel från Bibeln där Kristna uppmanas av Jesus att sprida evangeliet med våld.

Du säger att mina premisser ger samma syn på Islam och Kristendom.

Koranen uppmanar muslimer att döda för att sprida Islam.
    Var i Bibeln uppmanas KRISTNA att döda för att sprida Jesu lära?

Ger du inte svar på detta så kan vi lika gärna lägga ner.
    Dina premisser om vad som avgör islam och koranen till avskyvärd var ett liknande våld som även återfinns i bibeln.
    Iarwain skrev 2021-03-14 17:44:47 följande:
    Det jag skrev tidigare som du väljer att bortse från för det passar inte in på vad du tycker bibeln ska beskriva.

Visst är det så, och verkar som TS tror vi ska helt plötsligt glömma av att bibeln återger liknande våld.

Det finns inget TS kan göra för reparera denna havererade argumentation, då den är galet havererad från start.
    och det bästa TS kan göra är att förkasta den och hitta nya sätt och attackera islam.
    För det verkar vara enda uppsåtet med tråden och attackera islam, syfte är ingen som vet, men man kan ana.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (pkpk)
    klyban skrev 2021-03-14 18:07:06 följande:
    Dina premisser om vad som avgör islam och koranen till avskyvärd var ett liknande våld som även återfinns i bibeln.
    Det jag skrev tidigare som du väljer att bortse från för det passar inte in på vad du tycker bibeln ska beskriva.

Visst är det så, och verkar som TS tror vi ska helt plötsligt glömma av att bibeln återger liknande våld.

Det finns inget TS kan göra för reparera denna havererade argumentation, då den är galet havererad från start.
    och det bästa TS kan göra är att förkasta den och hitta nya sätt och attackera islam.
    För det verkar vara enda uppsåtet med tråden och attackera islam, syfte är ingen som vet, men man kan ana.

Dom flesta är emot en relgion som förespråkar massmord. Även om du stödjer det sharia klyban
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-14 18:07:06 följande:

Hahaha... och ni klarar det inte.
    Ni fixar helt enkelt inte att visa på var i Bibeln som kristna uppmanas att sprida evangeliet med våld.

Starkt jobbat i denna diskussion. Ni vinnar en röd banan i valfri färg!
  • klyban
    Anonym (pkpk) skrev 2021-03-14 18:09:48 följande:
    Dom flesta är emot en relgion som förespråkar massmord. Även om du stödjer det sharia klyban
    Lägga orden i mun på mig har aldrig funkat, inte ens denna gång.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (pkpk)
    klyban skrev 2021-03-14 18:12:05 följande:
    Lägga orden i mun på mig har aldrig funkat, inte ens denna gång.
    Funkar ju hur bra som helst kränker skiten ur dig .Bra va kränkt. Ni älskare kommer få mothugg
Svar på tråden Jomshof