• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Anonym (Louisa)
    Iarwain skrev 2021-03-14 12:16:31 följande:
    Jo, ingenstans förklarade du om du är kunnig eller okunnig om islam.

Med din påstådda okunskap, vem är då du att avgöra om det är en effekt av islam eller något annat?
    Menar du att det jag skrev inte är sant?
  • Iarwain
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 12:22:31 följande:
    Menar du att det jag skrev inte är sant?
    Det påstår jag ingenting om, men du kan å ena sidan inte säga att du inte är kunnig, och sedan å andra sidan dra slutsatser.
    Men det är kanske jag som är lite för akademisk i mitt förhållningssätt till kunskap och slutsatser...
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (Louisa)
    Anonym (XXX) skrev 2021-03-14 12:17:44 följande:

I alla fall de mer fundamentalistiska varianterna av islam är rätt avskyvärda. Och det avskyvärda drabbar i första hand flickor och kvinnor. Eftersom Sverige ju ska vara ett feministiskt land - och detta har varit en grej nu sedan 1960-70-talet - så förstår jag inte varför vi släppte in dessa människor i vårt land? Och i så stort antal också. Det går ju ut över även våra egna döttrar, särskilt om vi måste bo i invandrartäta områden. 

"lagomtroende" muslimer som lever ungefär som vi, och inte uppmärksammar sin tro annat än vid de stora muslimska högtiderna, samt kanske att de följer någon regel som att inte dricka alkohol eller inte äta fläsk - har jag inga problem med. Men de enda muslimer jag har känt som har varit så "moderata" i sin tro, har varit iranier som flydde från Khomeinis regim (av uppenbara skäl - det var ju just religionsförtrycket de flydde ifrån) och deras avkomlingar, samt bosniska muslimer. 

Övriga invandrare från muslimska länder, som jag haft kontakt med, har fortsatt leva efter reglerna i hemlandet angående kvinnans ställning, att man måste vara oskuld till bröllopsnatten (och kvinnor som inte är det föraktas), arrangerade äktenskap mycket tidigt - vilket gör att flickor inte hinner skaffa sig utbildning, o.s.v..

För att inte tala om alla "balkongflickor".
  • Anonym (Louisa)
    Iarwain skrev 2021-03-14 12:29:26 följande:
    Det påstår jag ingenting om, men du kan å ena sidan inte säga att du inte är kunnig, och sedan å andra sidan dra slutsatser.
    Men det är kanske jag som är lite för akademisk i mitt förhållningssätt till kunskap och slutsatser...
    Haha, ja men tack för idiotförklaringen!

Faktiskt är det nog ändå så att det är min första kommentar du citerade som haltar en aning. Jag är inte helt oinsatt så det var dumt av mig att skriva det jag gjorde.
    Är absolut ingen religionsexpert på något sätt men jag har ögon att se med.

"Lite för akademisk i mitt blablabla", snacka om att vilja trycka till sin meningsmotståndare. Som du för övrigt inte vet ett dugg om utbildningsnivå  på. 

Ta en kopp kaffe och lugna sig nu.
  • Anonym (Birger)
    Lark skrev 2021-03-14 10:53:32 följande:

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

Koranen skiljer sig inte nämnvärt åt från exempelvis Bibeln och alla kristna är inte avskyvärda människor lika lite som alla muslimer skulle vara det - förutom i Jomshofs värld förstås.
  • Anonym (Louisa)
    Anonym (Birger) skrev 2021-03-14 12:40:56 följande:
    Koranen skiljer sig inte nämnvärt åt från exempelvis Bibeln och alla kristna är inte avskyvärda människor lika lite som alla muslimer skulle vara det - förutom i Jomshofs värld förstås.
    Han sa inte att alla muslimer är avskyvärda. Han riktade sig mot religionen i sig. Alla "muslimer" är inte troende heller utan tvingas till det av familjen och släkten.
  • gfdfdfgfdgfdfggfdd
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 12:10:56 följande:
    Inte så trevligt att råkas, bättre att skiljas åt. 

Morsning och goodbye!

(Förlåt att jag hånade dig för att du inte kan stava, jag menade inget illa.)
    Återigen visar du upp den sunkiga sd:troll taktiken där man ljuger, blir lite pinsamt när alla kan se inläggen

(Förlåt att jag hånade dig för att du inte förstår saker, men den goda nyheten är att du kan be samhället om hjälp, lite ytterligare studier så att du klarar av en grundnivå, lycka till!)

• gfdfdfgfdgfdfggfdd
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 12:34:46 följande:
    För att inte tala om alla "balkongflickor".
    För att inte tala om alla svenska kvinnor som mördats av sina lika svenska exmän, skäms du inte som förringar dessa offer och deras anhöriga

Själv fördömer jag alla som begår brott, jag ger inte ut frikort pga av etnicitet.
  • klyban
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 12:42:57 följande:
    Han sa inte att alla muslimer är avskyvärda. Han riktade sig mot religionen i sig. Alla "muslimer" är inte troende heller utan tvingas till det av familjen och släkten.

Dessa semantiska lekarna är det ingen som ens går på.
    TS är fallerad, då den glömmer av att kristendomen har liknande våld i bibeln och därmed per definition är avskyvärd enligt TS.

Inte heller är TS ateist lärde jag mig i en annan tråd, och då finns inte längre mycket kvar att välja bland och de som finns är rasist, nazist, högerextrem eller nått liknande.
    Och det som är så enkelt att kolla upp med bibeln också och ett liknande våld, det är faktiskt rätt komiskt att TS tror vi missar en så enkel sak och även efter vi berättat att det är så med våldet i bilen är liknande.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Birger)
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 12:42:57 följande:
    Så Jomshof välkomnar muslimer bara de inte bekänner till den avskyvärda religionen?
Svar på tråden Jomshof