Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
I alla fall de mer fundamentalistiska varianterna av islam är rätt avskyvärda. Och det avskyvärda drabbar i första hand flickor och kvinnor. Eftersom Sverige ju ska vara ett feministiskt land - och detta har varit en grej nu sedan 1960-70-talet - så förstår jag inte varför vi släppte in dessa människor i vårt land? Och i så stort antal också. Det går ju ut över även våra egna döttrar, särskilt om vi måste bo i invandrartäta områden.
"lagomtroende" muslimer som lever ungefär som vi, och inte uppmärksammar sin tro annat än vid de stora muslimska högtiderna, samt kanske att de följer någon regel som att inte dricka alkohol eller inte äta fläsk - har jag inga problem med. Men de enda muslimer jag har känt som har varit så "moderata" i sin tro, har varit iranier som flydde från Khomeinis regim (av uppenbara skäl - det var ju just religionsförtrycket de flydde ifrån) och deras avkomlingar, samt bosniska muslimer.
Övriga invandrare från muslimska länder, som jag haft kontakt med, har fortsatt leva efter reglerna i hemlandet angående kvinnans ställning, att man måste vara oskuld till bröllopsnatten (och kvinnor som inte är det föraktas), arrangerade äktenskap mycket tidigt - vilket gör att flickor inte hinner skaffa sig utbildning, o.s.v..
Vad säger ni?
Dessa semantiska lekarna är det ingen som ens går på.
TS är fallerad, då den glömmer av att kristendomen har liknande våld i bibeln och därmed per definition är avskyvärd enligt TS.
Inte heller är TS ateist lärde jag mig i en annan tråd, och då finns inte längre mycket kvar att välja bland och de som finns är rasist, nazist, högerextrem eller nått liknande.
Och det som är så enkelt att kolla upp med bibeln också och ett liknande våld, det är faktiskt rätt komiskt att TS tror vi missar en så enkel sak och även efter vi berättat att det är så med våldet i bilen är liknande.