• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Anonym (Louisa)
    Anonym (Birger) skrev 2021-03-14 12:59:21 följande:

Så Jomshof välkomnar muslimer bara de inte bekänner till den avskyvärda religionen?

Det får du fråga honom.

Men troligtvis inte då vi redan har nog problem med integrationen.
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-14 12:21:56 följande:
    Och en sak till;

Vilka Hadither har du läst?

Att läsa Koranen utan Hadither är som att läsa Gamla Testamentet utan det nya.
    Hadither är många... bla kan nämnas Sahih Bukhari. 

Och nej - det är inte samma sak som att läsa GT utan NT.
    Läsa GT utan NT går alldeles utmärkt... fråga varenda jude.
    Judarna läser ju inte NT.

NT går också att läsa utan GT... även om det finns betydande hänvisningar till GT.
  • gfdfdfgfdgfdfggfdd
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 12:42:57 följande:
    Han sa inte att alla muslimer är avskyvärda. Han riktade sig mot religionen i sig. Alla "muslimer" är inte troende heller utan tvingas till det av familjen och släkten.
    Samma stämmer för rasister - Alla är inte hatiska och fördomsfulla utan tvingas till det av familj och släkten
  • gfdfdfgfdgfdfggfdd
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 13:02:00 följande:
    Det får du fråga honom.

Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 13:02:00 följande:
    Det får du fråga honom.

Men självklart skulle han det det står ju i partiprogramet Drömmer

"Vi välkomnar den som bidrar till vårt samhälle, som följer våra lagar och respekterar våra seder."
  • Lark
    Anonym (Birger) skrev 2021-03-14 12:40:56 följande:
    Koranen skiljer sig inte nämnvärt åt från exempelvis Bibeln och alla kristna är inte avskyvärda människor lika lite som alla muslimer skulle vara det - förutom i Jomshofs värld förstås.
    Koranen skiljer sig ENORMT mycket från Bibeln. Har du läst båda?

Alla kristna är inte avskyvärda människor. Nej, håller med... men majoriteten av de kristna jag känner är inte speciellt godhjärtade.... extremt dömande etc.

Och detta  trots att Jesu lära handlar just om att inte döma etc.
    Jag skulle vilja påstå att majoriteten av de kristna jag känner inte lever som Jesus predikar.

Alla muslimer är inte onda och dåliga människor - helt rätt. Men så lever de flesta muslimer jag känner inte efter vad Koranen säger heller.
  • Iarwain
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 12:38:09 följande:
    Haha, ja men tack för idiotförklaringen!

Faktiskt är det nog ändå så att det är min första kommentar du citerade som haltar en aning. Jag är inte helt oinsatt så det var dumt av mig att skriva det jag gjorde.
    Är absolut ingen religionsexpert på något sätt men jag har ögon att se med.

"Lite för akademisk i mitt blablabla", snacka om att vilja trycka till sin meningsmotståndare. Som du för övrigt inte vet ett dugg om utbildningsnivå  på. 

Ta en kopp kaffe och lugna sig nu.
    Det är absolut inte så jag menar med "akademisk".
    Det är snarare kritik mot mig själv och mitt ganska strikta förhållande till hur jag själv drar slutsatser och inte riktat till att trycka ner dig (eller någon annan).
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (Anonym)
    Lark skrev 2021-03-14 13:02:28 följande:

NT går också att läsa utan GT... även om det finns betydande hänvisningar till GT.
    Fel.

Judendomen utgår från GT. Kristendomen utgår från Bibeln. Gideoniterna utgår från NT däremot.
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-14 13:02:28 följande:

Du kan om du är kristen inte strunta i nya testamentet, på samma sätt som att Sunni har sina Hadither och Shia har andra.
    (läs gärna min signatur så struntar jag i att kommentera din kommentar om judendom.)

Det är ytterst lika förhållanden, Hadither och NT skulle jag vilja påstå.

Vad menar du med "studerat Sharia-lagarna"?
    Är det i någon form av organiserad form eller menar du att du läst dom i något speciellt forum där man utvärderat, eller menar något mer liknande "läst jäkligt noggrannt"?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-14 13:06:56 följande:

Koranen skiljer sig ENORMT mycket från Bibeln. Har du läst båda?

Alla kristna är inte avskyvärda människor. Nej, håller med... men majoriteten av de kristna jag känner är inte speciellt godhjärtade.... extremt dömande etc.

Och detta  trots att Jesu lära handlar just om att inte döma etc.

Jag skulle vilja påstå att majoriteten av de kristna jag känner inte lever som Jesus predikar.

Alla muslimer är inte onda och dåliga människor - helt rätt. Men så lever de flesta muslimer jag känner inte efter vad Koranen säger heller.

De flesta kristna lever lika lite efter bibeln som muslimer lever efter koranen.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-14 13:13:47 följande:
    Du kan om du är kristen inte strunta i nya testamentet, på samma sätt som att Sunni har sina Hadither och Shia har andra.
    (läs gärna min signatur så struntar jag i att kommentera din kommentar om judendom.)

Det är ytterst lika förhållanden, Hadither och NT skulle jag vilja påstå.

Vad menar du med "studerat Sharia-lagarna"?
    Är det i någon form av organiserad form eller menar du att du läst dom i något speciellt forum där man utvärderat, eller menar något mer liknande "läst jäkligt noggrannt"?
    Jag har aldrig påstått att man kan strunta i NT som kristen. 
    Eller rättare sagt - NT är ju en kristens primära skrift. 

Lika förhållanden mellan Hadith och NT? Vi säger så... det blir nog bra.

Förlåt mig... klumpigt uttryckt. Jag menar Sharia-lagen Reliance of the Traveller, sammanställd av Ahmad ibn Naqib al-Misri
Svar på tråden Jomshof