• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • klyban
    Anonym (pkpk) skrev 2021-03-14 18:32:33 följande:
    Varför stödjer du detta?

Sura 4:34: [] Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem.

Varför stödjer du detta?
    Förklara dig varför du stödjer nått sånt "hemskt"!

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Iarwain
    Anonym (pkpk) skrev 2021-03-14 18:28:01 följande:
    Igen varför klarar du inte av att avtånd från att man avrättar tiotusental homosexuella i Iran? Kanske för att du stödjer det 

Varför skulle jag behöva ta avstånd från det?
    Men jag har inga problem att göra det.

Må alla som avrättar, misshandlar, trakasserar eller på andra sätt behandlar andra illa brinna i en evig eld.

Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (pkpk)
    klyban skrev 2021-03-14 18:36:33 följande:

Varför stödjer du detta?
    Förklara dig varför du stödjer nått sånt "hemskt"!

Så du erkänner ditt stöd? Bra sharia klyban tråkikgt att se
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-14 18:32:55 följande:
    Om ljuga är ett problem, så måste du hata verkligen populister.
    Jag har  problem med mycket folk - populister... folk som inte kan svara på enkla frågor... iditioter... obildade människor... ja, listan kan göras lång.
  • Anonym (BillKill)
    KillBill skrev 2021-03-14 11:04:53 följande:

Ja Jomshof får självklart tycka vad han vill men vi får hoppas att Jomshof rasistiska utfall får moderater och kristdemokrater att inse att SD inte har förändrats ett dyft och att M och KD därför avstår från att samarbeta med det  rasistiska partiet Sverigedemokraterna.

Rasistiska utfall? Han fick svara JA/NEJ på ett påstående. De satte honom medvetet i en situation där han inte kunde svara rätt.

• Anonym (BillKill)
    Anonym (A) skrev 2021-03-14 11:17:24 följande:

Tro mig, exakt samma människor som tycker det är ett okej uttalande hade blivit förbannade om en person med utländsk bakgrund från ett annat parti hade kallat t.ex Kristendomen för en avskyvärd religion.

Få hade ens höjt på ögonbrynen om något svarat "Ja" på motsvarande fråga fast  om kristendom.
  • Anonym (BillKill)
    gfdfdfgfdgfdfggfdd skrev 2021-03-14 11:40:48 följande:
    Många 'sverjevänner' har tydligen också väldigt svårt med läsförståelse också
    Att på detta sätt försöka tysta meningsmotståndare genom att förlöjliga och förminska dem kallas till vardags härskarteknik, och används till exempel då man inte har argument nog för att föra en civiliserad diskussion.
  • KillBill
    Anonym (BillKill) skrev 2021-03-14 19:17:52 följande:
    Rasistiska utfall? Han fick svara JA/NEJ på ett påstående. De satte honom medvetet i en situation där han inte kunde svara rätt.
    Jo det var ett rasistiskt utfall.  Moderatledaren Ulf Kristersson och  Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) skulle självklart inte rikta så hård kritik mot Jomshof utan anledning. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-av-sd-uttalande-om-islam
    skma.se/blogg/2021/03/jomshofs-uttalande-om-islam-ar-inte-olyckligt-sprakbruk/

- - - 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (pkpk)
    KillBill skrev 2021-03-14 20:51:04 följande:
    Jo det var ett rasistiskt utfall.  Moderatledaren Ulf Kristersson och  Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) skulle självklart inte rikta så hård kritik mot Jomshof utan anledning. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-av-sd-uttalande-om-islam
    skma.se/blogg/2021/03/jomshofs-uttalande-om-islam-ar-inte-olyckligt-sprakbruk/

- - - 

Rasism vilken etcnitet har Islam? Så du anser inte att det är ett problem när man piskar våldtäksoffer och hänger homosexuella i Islamska länder? Varför stödjer du sånt?
  • Anonym (HejaJimmie)

Kan någon i tråden säga något bra med islam och/eller nämna ett fungerande muslimskt land i världen?

Islam är intolerans. Varför vara tolerant mot det intoleranta?

Svar på tråden Jomshof