Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Det är ju väldigt tråkigt att en del muslimer gör så ENORMT usel reklam för sin religion. Nu senast i Vetlanda och det kommer hända igen och igen.
Du verkar dra likhetstecken mellan islam och fundamentalistiska samhällen men tar du tex Indonesien som i huvudsak är muslimskt så lever man där i en demokrati. Homosexuella har det svårt i många muslimska länder men det har man också i Sverigedemokratiska mönsterländer som Polen och Ungern.
När Jomshof säger att Islam att islam är en avskyvärd religion så gör han det som en del i SD:s hatretorik mot muslimer som är en del av SD:s rasistiska DNA. Det är därför som Moderaternas partiledare Ulf Kristerson så snabbt deklarerade att Jomshofs kommentar är avskyvärd.
Det finns inget likhetstecken mellan islam, muslimer och att piska våldtäktsoffer och hänga homosexuella och det förstår civiliserade människor. Att du insinuerar att jag skulle stödja sådana brott är svinaktigt av dig. Vantolkningar av religionsutövning är inget som är unikt för Islam utan har också funnits/finns i kristendomen.
Det är ju väldigt tråkigt att en del muslimer gör så ENORMT usel reklam för sin religion. Nu senast i Vetlanda och det kommer hända igen och igen.
Ifrågasätter du att Indonesien är en demokrati? Såväl den förra moderatledda regeringen som den nuvarande klassar Indonesien som en demokrati och bortsett från vissa lokala delar av landet t.ex. Aceh-provinsen så umgås människor med olika religion sida vid sida i Indonesien. Jämfört med demokratier i västvärlden finns det självklart en hel del problem i Indonesien men situationen är bättre än i t.ex. Thailand och i arabvärlden
Kritik mot Jomshof från Borås Tidning (M)
www.bt.se/ledare/heino-sd-har-inga-problem-med-att-lufta-sin-islamofobi-4f5dd6f4/
"Men det är faktiskt inte troligt att något annat parti skulle börja tävla med Sverigedemokraterna i islamofobi. Därför blev också uttalandet från Jomshof en nyttig påminnelse om den grundläggande skillnad i människo- och demokratisyn som gör Sverigedemokraterna till en främmande fågel i svensk politik."
När Jomshof säger att Islam att islam är en avskyvärd religion så gör han det som en del i SD:s hatretorik mot muslimer som är en del av SD:s rasistiska DNA. Det är därför som Moderaternas partiledare Ulf Kristerson så snabbt deklarerade att Jomshofs kommentar är avskyvärd.
Det finns inget likhetstecken mellan islam, muslimer och att piska våldtäktsoffer och hänga homosexuella och det förstår civiliserade människor. Att du insinuerar att jag skulle stödja sådana brott är svinaktigt av dig. Vantolkningar av religionsutövning är inget som är unikt för Islam utan har också funnits/finns i kristendomen.