• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-15 16:00:34 följande:
    Hahaha... whatever. Det går ju inte att diskutera mot bättre vetande.
    Du har snurrat in dig själv så mycket att du inte längre vet vad du pratar om.

Hahahaha. Du är rolig.
    Det är ditt vetande om premisserna som berättar om en religion är avskyvärd,jag förstår du ser det som pinsamt för dig nu.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Lark
    Missermajser skrev 2021-03-15 15:38:32 följande:

Med tanke på Kina som håller en ganska hård linje mot islam gällande Uigurer så undrar jag hur ni tänker här. Ska vi ha omskolningsläger?

Jadu, vete tusan vad man ska göra. Vill bara inte ha in denna sataniska religion i detta land. Eller rättare sagt, religionen är ju här redan.
    Vill inte att den ska växa. Islam är verkligen satan på jorden.

Men Kina? Tja, pest eller kolera? Islam eller kommunism?
    Idioter eller idioter?

Vad vi måste börja med i detta land är ASSIMILERING! Och sluta vara så jvla naiva!
  • Anonym (Tea)
    klyban skrev 2021-03-15 15:54:33 följande:

Det är just vad denna diskussion leder till och dessa premisser om ett liknande våld även i bibeln.
    Och därmed berättar du att det är mer är islam som är avskyvärda med dessa premisser.

Anonym (Tea) skrev 2021-03-15 14:36:54 följande:
    Du är helt in-snurrad i ditt eget resonemang att du inte ser verkligheten. 

Hur skulle det ändra de premisser som TS berättat som avgör om en religion är avskyvärd i det du skrev där, eller vet du inte ad hominem inte är ett argument för sak?

Ja, och de premisserna du lagt upp berättar att det är mer än islam som är avskyvärd och helt enligt dina premisser som avgör detta.
    Visst är det lustigt hur det kan bli.

Men ge dig. Lark har beskrivit sina argument till varför han/hon tycker att Islam är en hemsk religion. Acceptera det. 
  • Lark
    Anonym (Tea) skrev 2021-03-15 17:05:38 följande:
    Men ge dig. Lark har beskrivit sina argument till varför han/hon tycker att Islam är en hemsk religion. Acceptera det. 
    Klyban kommer aldrig att acceptera det. Han har hängt upp sig på något och säger/skriver man inte exakt som han vill se det så ogiltigförklaras det.
    Oförmögen att se det holistiska perspektivet.

Bara att ignorera... orkar inte med denne person längre.
  • klyban
    Anonym (Tea) skrev 2021-03-15 17:05:38 följande:
    Ja, och premisserna för en avskyvärd religion var ett våld som går återfinna i både koranen och bibel.
    Lark skrev 2021-03-15 17:21:13 följande:
    Klyban kommer aldrig att acceptera det. Han har hängt upp sig på något och säger/skriver man inte exakt som han vill se det så ogiltigförklaras det.

Det är dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd ingen annans.

Det holistiska perspektivet är just att bibeln har ett våld av liknande art, så där kan du inte tänkt efter när du skrev den.
    Då du väljer bort gamla testamentet då det inte funkar för ditt resonemang och premisser.
    Visst är det komiskt att du pratar om en helhet och sen struntar i den själv?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Du kunde ju alltid ha pudlat, men efter så många ggr du försökt få den att fungera genom kompartmentalisera.
    Så får jag nog påstå att pudla går inte längre, då du gjort det övertydligt i vad som krävs för att säga en religion är avskyvärd.

• nihka
    Lark skrev 2021-03-15 11:58:58 följande:
    Jag förnekar absolut ingenting. Jag är väl medveten om vad folk påstår.
    Jag läser bara innantill vad Jesus säger.

Jag undrar bara om dessa verkligen kan kallas kristna eller representanter för kristna tron, när de talar emot Jesu lära.

Men det är ju fullständigt och totalt omöjligt att hitta ett enda uttalande av Jesus där han hävdar att vi ska sprida evangeliet med våld.
    Det är fullständigt omöjligt att hitta ett enda uttalande av Jesus där han säger att Gud skrattar när homosexuella dör.

Detta är inte vad jag tycker. Det är bara att läsa vad Jesus själv säger:

Vilket är det högsta budet när Jesus tillfrågas?

Älska-Älska-Älska. Älska Gud... älska din nästa... älska dig själv.

Inte mina ord. Jesu ord.
    Finns lika mycket kärleksbudskap i Koranen. Man kan välja att se enbart de delarna precis som man kan enbart välja till Bibelns kärleksbudskap. Men det innebär inte att det inte också finns en massa skit och aggressivitet i båda skrifterna.

Jesus är Guds son och ställföreträdare på jorden och Gud är en rätt läskig typ i både GT och NT som kräver att man ska lyda och tjäna, jmf "slav" (Abdi) i Koranen, alla irrationella infall. Samma auktoritära skit i båda böcker.

Fast jag gillar (Svenska) kyrkan. De gör en massa gott bl a för människor som har det svårt. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-15 17:51:35 följande:
    Ja, och premisserna för en avskyvärd religion var ett våld som går återfinna i både koranen och bibel.

Det är dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd ingen annans.

Det holistiska perspektivet är just att bibeln har ett våld av liknande art, så där kan du inte tänkt efter när du skrev den.
    Då du väljer bort gamla testamentet då det inte funkar för ditt resonemang och premisser.
    Visst är det komiskt att du pratar om en helhet och sen struntar i den själv?

En viss skillnad kan väl vara att kristna inte längre lever efter Gamla Testamentet medans många muslimer lever efter koranen?

Utöver det så lever kristna efter Jesu ord i Nya Testamentet.

Sverige må vara sekulärt men vårt jämställda samhälle övertrumfar religionsfriheten tusenfalt.
  • nihka
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-15 18:09:43 följande:
    En viss skillnad kan väl vara att kristna inte längre lever efter Gamla Testamentet medans många muslimer lever efter koranen?

Sverige må vara sekulärt men vårt jämställda samhälle övertrumfar religionsfriheten tusenfalt.
    Jodå. Finns rätt mycket GT över SDs tankegods.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-15 18:09:43 följande:

Jag vet om en gren av kristendomen som förbiser gamla testamentet, resten gör inte.
    Och bara för man inte lever efter bibeln, betyder inte att det våld som gör islam avskyvärd försvinner i gamla testamentet.

Falska premisser för avgöra om en religion är avskyvärd eller inte funkar inte i denna formen, då det berättar samma sak om kristendomen och varför vi ska låtsas om att våldet inte existerar i liknande art, det vet inte jag vad det ska ge oss.

Finns inget som trumfar religionsfrihet, det är när man tror sin religion ska forceras på andra som problemen uppstår.

Svar på tråden Jomshof