Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Med tanke på Kina som håller en ganska hård linje mot islam gällande Uigurer så undrar jag hur ni tänker här. Ska vi ha omskolningsläger?
Det är just vad denna diskussion leder till och dessa premisser om ett liknande våld även i bibeln.
Och därmed berättar du att det är mer är islam som är avskyvärda med dessa premisser.
Hur skulle det ändra de premisser som TS berättat som avgör om en religion är avskyvärd i det du skrev där, eller vet du inte ad hominem inte är ett argument för sak?
Ja, och de premisserna du lagt upp berättar att det är mer än islam som är avskyvärd och helt enligt dina premisser som avgör detta.
Visst är det lustigt hur det kan bli.
Det är dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd ingen annans.
Det holistiska perspektivet är just att bibeln har ett våld av liknande art, så där kan du inte tänkt efter när du skrev den.
Då du väljer bort gamla testamentet då det inte funkar för ditt resonemang och premisser.
Visst är det komiskt att du pratar om en helhet och sen struntar i den själv?
Du kunde ju alltid ha pudlat, men efter så många ggr du försökt få den att fungera genom kompartmentalisera.
Så får jag nog påstå att pudla går inte längre, då du gjort det övertydligt i vad som krävs för att säga en religion är avskyvärd.
Det är dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd ingen annans.
Det holistiska perspektivet är just att bibeln har ett våld av liknande art, så där kan du inte tänkt efter när du skrev den.
Då du väljer bort gamla testamentet då det inte funkar för ditt resonemang och premisser.
Visst är det komiskt att du pratar om en helhet och sen struntar i den själv?
Jag vet om en gren av kristendomen som förbiser gamla testamentet, resten gör inte.
Och bara för man inte lever efter bibeln, betyder inte att det våld som gör islam avskyvärd försvinner i gamla testamentet.
Falska premisser för avgöra om en religion är avskyvärd eller inte funkar inte i denna formen, då det berättar samma sak om kristendomen och varför vi ska låtsas om att våldet inte existerar i liknande art, det vet inte jag vad det ska ge oss.
Finns inget som trumfar religionsfrihet, det är när man tror sin religion ska forceras på andra som problemen uppstår.