• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-15 18:22:26 följande:
    Jodå. Finns rätt mycket GT över SDs tankegods.
    Skrev jag något om SD i det du citerade?
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-15 18:36:50 följande:

Hahahaha! Har inte hört det själv, men tydligen ska Jomshof ha sagt det IGEN när det var meningen att han skulle pudla om sitt "Islam är en avskyvärd religion":

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/paniken-i-jomshofs-blick-helvete-nu-sa-jag-det-igen/

Han sa inte att islam är en avskyvärd religion, han sa att det är hans åsikt. Inte att det är fakta.
    Det är skillnad på åsikter och fakta.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-15 18:33:52 följande:

Jag vet om en gren av kristendomen som förbiser gamla testamentet, resten gör inte.
    Och bara för man inte lever efter bibeln, betyder inte att det våld som gör islam avskyvärd försvinner i gamla testamentet.

Falska premisser för avgöra om en religion är avskyvärd eller inte funkar inte i denna formen, då det berättar samma sak om kristendomen och varför vi ska låtsas om att våldet inte existerar i liknande art, det vet inte jag vad det ska ge oss.

Finns inget som trumfar religionsfrihet, det är när man tror sin religion ska forceras på andra som problemen uppstår.

Sverige må vara sekulärt men vårt jämställda samhälle övertrumfar religionsfriheten tusenfalt. Miljonfalt.
  • klyban
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-15 18:50:45 följande:
    Sverige må vara sekulärt men vårt jämställda samhälle övertrumfar religionsfriheten tusenfalt. Miljonfalt.

Och ändå har vi religionsfrihet och för de som inte stör andra noll problem.
    Verkar som du har en övertro till din menings betydelse.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-15 18:48:17 följande:
    Hela ämnet är genomsyrat av SD, då det är ett SD uttalande från start som diskuteras.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-15 18:48:17 följande:
    Nej, det var jag som gjorde det. Det finns kristna SDare vars värdgrund återfinns i GT.

SD är VÄLDIGT intresserande av Svenska kyrkan:

">

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-15 18:49:20 följande:
    Han sa inte att islam är en avskyvärd religion, han sa att det är hans åsikt. Inte att det är fakta.
    Det är skillnad på åsikter och fakta.
    Jo, det gjorde han. Det var faktiskt hans exakta ord.

Naturligtvis är det inte fakta. Inget som innehåller värdeladdade ord som "avskyvärd" är något annat än en åsikt.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-15 16:56:20 följande:
    Jadu, vete tusan vad man ska göra. Vill bara inte ha in denna sataniska religion i detta land. Eller rättare sagt, religionen är ju här redan.
    Vill inte att den ska växa. Islam är verkligen satan på jorden.

Men Kina? Tja, pest eller kolera? Islam eller kommunism?
    Idioter eller idioter?

Vad vi måste börja med i detta land är ASSIMILERING! Och sluta vara så jvla naiva!
    Javisst. Vi kunde börja med att assimilera in SD i det svenska samhället. Även de måste ju någon gång tröttna på att vara Sveriges politiska rövhål och vilja förändras.
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-15 19:07:52 följande:
    Jo, det gjorde han. Det var faktiskt hans exakta ord.

Naturligtvis är det inte fakta. Inget som innehåller värdeladdade ord som "avskyvärd" är något annat än en åsikt.
    Nej, det var det inte.
    Ta och se på programmet och återkom.
Svar på tråden Jomshof