Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?
Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?
Enkelt, när jag ser mig omkring så är det adhd killarna med ett barn sen tidigare som får tjejerna. Dom behöver inte ens veta åt vilket håll en skruv ska skruvas åt. Kan heller inte höger eller vänster. Men fitta får dom för tatueringar o lite muskler samt att de har barn sedan tidigare.
Vet även annan som är det största mytomanen jag någonsin träffat, kom en kvinna och bad om att få skaffa barn med honom. Inte för att han är bra på något sätt, förutom att han kan vara lite rolig och har barn sedan tidigare.
O har du inte barn sedan tidigare så ska man vara gangster för att det ska bli blött i trosan på kvinnorna. Sedan läser man alla trådar där det är så synd om tjejerna för att de har blivit slagna eller att dom inte orkar med styvungen och pappans relation till varandra då dom känner sig utanför eller hamnar i konflikt med styvungen.
Så var det förr ja. Håller fullständigt med dig om det när vi talar om dåtid.
Hade lägenhet mitt i stan nära krogen tidigare. Kan säga att man fick ligga med hur många kvinnor som helst. Det var aldrig något problem. Men då drack jag och hade en tuffare attityd. Något som kunde ge mig ångest när jag var normal. Men ändå så fick man kvinnor i säng konstant. Det förstörde min bild utav kvinnor totalt. O idag är jag inte intresserad utav att ens försöka skaffa mig ett förhållande överhuvudtaget med en svensk kvinna i Sverige.
Fast det var inte syftat på mig. Själv brukar det väl hålla ca 2 år. Men många av mina kompisar har bara sådana 2 månaders relationer. Nu säger jag inte att alla kompisarna är bra personer. Så vissa gör sig antagligen förtjänt utav det.
O ibland handlar det om att killen vill skaffa barn men tjejen inte vill det utan hon vill kunna vara fri o gå när hon känner för det. O visst, säger inte att just DET skulle vara fel med frihet. Men de håller det endast den dörren öppen för att kunna vara otrogna när dom passar dom. Inget ansvar någonstans vill dom ta. (Självklart inte alla, men förvånansvärt många!) Så att man faktiskt mår illa. Har fått rädda ett antal polare ifrån att försöka ta självmord. Så det är inte så jävla kul direkt.
Detta håller jag med dig om. Det var bra skrivet.
Själv har jag börjat sammankoppla feminism med att kvinnor inte anser sig vara skyldiga att bry sig om killar / män överhuvudtaget. De ska ha rättigheten att få sitta och käka på sushi restaurang med killen som betalar för att sen gå och ligga med en annan på kvällen. (Inte hänt mig personligen då jag inte äter sushi) Men just det där "jag behöver inte ta ansvar för något" attityden är det som stör mig som tusan. Ja, förr eller senare så lär det sitta både oskuldsmän och sönderk******* kvinnor ensamma och olyckliga.
Lite sjukt är det egentligen att kvinnan har det rätt jämställt och allt fler får sina barn som dom vill på ett eller annat sätt och slipper pappan till barnet, men allt fler kvinnor har börjat knapra tabletter för ångest och depression och sjukskrivs p ga stress.
jag umgicks rätt mycket med 90talister för några år sen. Pojkarna var mammas lilla pojkar som satt och spelade tv spel och inte vågade prata med tjejer. Medans tjejerna limmade sönder oss äldre och ville ha sex och ligga runt.
Jag gjorde det för att jag drack för att orka överleva. Vilket släppte mina spärrar och många gånger kunde jag inte säga nej heller. Jag sa alltid att jag söker något riktigt, något äkta. Men det var som en enda knullstudio så det var rätt meningslöst att försöka hitta något äkta där. Skillnaden var att tjejerna inte behövde dricka för att ligga runt utan de gjorde det för att de tyckte att det var en kul grej. Många tjejer jag mötte som frågade hur många jag legat med svarade jag ärligt till. Sen ställde jag samma fråga till dom. O då fick man ungefär en 3:e del utav mängden utav vad dom faktiskt hade legat med. Kom ofta fram via deras tjejkompisar förr eller senare. Därav så vet jag det.