Inlägg från: Anonym (Tillfällighet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tillfällighet)

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?

• Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
  • Anonym (Tillfällighet)
    Aniiee skrev 2021-03-12 20:24:05 följande:

För att det är vad kvinnor och män får lära sig redan sedan de var flickor och pojkar. Det är en social konstruktion som till syvende och sist bottnar i biologi. En gång i tiden behövde tjejer lära sig att inte ha massa tillfälliga sexuella kontakter på grund av konsekvenserna som det kunde medföra, medan killarna inte behövde ha det konsekvenstänket på samma sätt. 

Nu pratar vi social evolution här, så tidsspannet vi laborerar med är inte 80-tal och inte 1800-tal heller.... Och det tar inte ett århundrade eller mindre att förändra sånt. Det är ungefär lika djupt rotat som att gå på två ben.

Aniiee skrev 2021-03-12 20:24:05 följande:

För att det är vad kvinnor och män får lära sig redan sedan de var flickor och pojkar. Det är en social konstruktion som till syvende och sist bottnar i biologi. En gång i tiden behövde tjejer lära sig att inte ha massa tillfälliga sexuella kontakter på grund av konsekvenserna som det kunde medföra, medan killarna inte behövde ha det konsekvenstänket på samma sätt. 

Nu pratar vi social evolution här, så tidsspannet vi laborerar med är inte 80-tal och inte 1800-tal heller.... Och det tar inte ett århundrade eller mindre att förändra sånt. Det är ungefär lika djupt rotat som att gå på två ben.

Berätta om konsekvenserna för oss kvinnor ifall vi skulle välja tillfällig sex?

Män borde väll känna desamma?
  • Anonym (Tillfällighet)
    fornminne skrev 2021-03-12 20:42:14 följande:

Kvinnor löper större risk att bli gravida och våldtagna. Och måste därför vara försiktigare i kontakten med främmande män. Å andra sidan kan ju män bli ofrivilliga pappor, så det är lite konstigt att många män inte skyddar sig bättre. För att inte tala om könsjukdomar, som kan drabba båda könen.

Män tror att kondom skyddar mot allt men så fel de har.
  • Anonym (Tillfällighet)
    fornminne skrev 2021-03-12 20:45:47 följande:

Det verkar som att fler män än kvinnor, föredrar dåliga ligg framför att inte ligga alls. Hos kvinnor är det tvärtom, många är hellre utan än har dåligt sex. Denna skillnad märks ju inte bara på raggmarknaden eller dejtingmarknaden, utan även i t ex relationer.

Förklara sista meningen tack.
  • Anonym (Tillfällighet)
    fornminne skrev 2021-03-12 20:47:37 följande:

Kondom skyddar bra, om än inte 100 procent, mot både könssjukdomar och oönskade graviditeter. Men många män använder inte ens kondom. Ofta är det kvinnan som kräver kondom, ironiskt nog, om det ens används.

Kondom skyddar ej mot allt och dessutom är det få som har skydd under oralsex och kyssar som är en stor smittbov.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Pinotage skrev 2021-03-12 20:52:49 följande:

Vad händer om du drabbas av dålig sex ? Jag tänker att det måste vara något läskigt när du inte vågar ta risken ... Tänk om det blir bra sex ?

Vi kvinnor (iallafall jag) får efter dåligt tillfälligt sex skuldkänslor, äckel känsla och ångest.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Man) skrev 2021-03-12 20:58:07 följande:

Då måste du ju göra nåt fel. Kommunicera? Ta för dig? Eller ligger du bara där och väntar på att en kille som inte känner dig ska uppfylla dina behov när det gäller sex?

Tillfällig sex handlar i grunden om att ta för sig, det är en egoistisk handling. Men givetvis i samspel med sin tillfälliga sexuella partner.

Förmodligen menar hon att som de flesta av oss kvinnor måste vi vara kära och förälskade innan sex. Ej tillfällig sex.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:04:42 följande:

Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....

Pinotage skrev 2021-03-12 21:04:42 följande:

Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....

Du har väll svårt att funna en kvinna som älskar dig på äkta sätt.

Då får du nöja dig med de du kan få tillfälligt.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:27:15 följande:

När jag tänker efter så hade jag bästa sexet med en kvinna som jag inte älskade alls och hon älskade inte mig heller - det var något tillfälligt som varade några månader. Hon hade legat runt mycket och var väldigt tydlig med att visa hur hon ville ha det ...Och såg till att få bra sex.

Du är rolig du. Tack för förklaringen.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-03-13 06:53:12 följande:

Antingen är detta en trolltråd, eller så har kag missat en åldersgräns på "kvinnorna".

Men tjejerunder 30 gör inget annat än att knulla runt. Och dom får ha sin bedömningsapp i fb ang killar där det kan snackas hur mycket skit som helst om dom, medans om killar har en sådan grupp så tas den antingen bort eller så blir dom dömda!

Det är i princip omöjligt att skaffa ett förhållande med tjejer inom sverige idag! Det håller iax 2 månader sen är dom ittråkade och vill knulla runt på nytt.

Det är vad feminismen har lett till!

Sverige har bland världens högst rankade singel hushåll. Och marknaden är ju knappast till män / killarnas fördel om dom inte har hus och massa pengar eller barn sedan tidigare. Finns många män där ute som bara drömmer om att akapa sig en kärnfamilj och förbli så. Men de drömmarna förhåller sig endast vid det, drömmar, i dagens Sverige! Då kvinnan visar sin makt genom att knulla runt.

O de går efter de dåliga killarnasom ocksp sårar genom att ligga runt. Alla andra är ointressanta och väldigt många män mår dåligt över att vara så ensammaedans feminismen spör på att man ska hata män än mer för att dom är män.

Bra kämpat Sverige!

Intressant att du nämnde :"Barn sedan tidigare".

Pratas så mycket om att många inte vill ha någon med ett bagage (barn sedan tidigare).

Utveckla gärna vad du menar.
  • Anonym (Tillfällighet)
    New Dawn skrev 2021-03-13 12:27:43 följande:

Jag fokuserar på inställningen och jag tror fortfarande att män skulle ha mycket mer tillfälligt sex om de kunde.

Det är så ohyggligt lätt för en kvinna att ha tillfälligt sex och det beror ju på just det faktum att män ÄR så öppna för sex.

Jag tror inte det håller på att jämnas ut. Jag tror nämligen att de flesta kvinnor som testat detta upplever att det inte ger dem så mycket och jag tror också större andel kvinnor, än män känner sig "tomma" efteråt och inte mår bra av det. Jag kan faktiskt tänka mig att det tom går åt andra hållet, att kvinnor ännu mer tänker efter vad de egentligen vill, och står för att de faktiskt inte vill ha tillfälligt sex och att det är okej. (Det behöver inte betyda att de inte är kåta och gillar sex) Hittills har det propagerats mycket för att kvinnor inte ska dömmas om de har sex med fler, tillfälligt sex, och man vill gärna trycka på att kvinnor är lika kåta som män. Det fyller en funktion när vi kommer från tider då kvinnor skuldbelagds för mycket, men någonstans kommer känslorna i fatt och man måste fråga sig vad man egentligen vill och mår bra av.

Mycket bra inlägg.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Missie) skrev 2021-03-14 11:18:25 följande:

Det finns många risker med det och väldigt få fördelar för en kvinna, om man inte är garanterad att sexet är bra, vilket sällan är fallet första gången med en ny partner.

Det finns tio olika saker i mig som skriker "inte värt det" när jag tänker på hur det skulle vara med en tillfällig kontakt.

Känner likadant vad gäller riskerna. Kan du nämna några av de riskerna som du kommer på?
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Missie) skrev 2021-03-14 12:00:14 följande:

Bli drogad

Bli våldtagen

Bli bestulen/ekonomiskt utnyttjad

Bli sexuellt kränkt/utnyttjad och må dåligt efteråt

Bli stalkad efteråt om man säger nej till vidare kontakt

Utsättas för ryktesspridning

Dras in i socialt drama om han är ohederlig och gift 

Få könssjukdomar

Bli gravid

Ha en tråkig kväll med dåligt sex

Så klokt av dig.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Parallellkampen) skrev 2021-03-14 14:07:52 följande:

Mycket bra poäng i din analys av skillnaderna i förhållningssätt och förväntningar mellan könen, också de efterföljande möjligheterna och vinsterna.

Också intressant att du tar upp din egen man som exempel och hur inviterna skiljer sig åt. Som kvinna får man ju inviter från olika män på nätet fort man registrerar ett kvinnligt alias. Bild behövs inte eller någon personbeskrivning för att bli kontaktad och få erbjudande om sex, vilket är helt förryckt och kan få vilken kvinna som helst att känna sig som ett boskap.

Män har vanligtvis mindre av den varan från kvinnor, av den anledningen att kvinnor inte separerar sitt känsloliv från sex naturligt. Män  blir istället bekräftade för hela sin person om de väl kommit så långt att en kvinna vill ha sex med dem. Då är det  sannolikt att de också blir erbjudna kärlek och ett förhållande. Så ser det knappast ut för kvinnor!

Chansen att en man ska bli kär i en kvinna är väldigt liten i jämförelse.

Förmodligen än mer så sedan allt mer av dejtingen flyttat till nätet i en utsträckning och en illusionsbaserad tillgänglighet aldrig tidigare skådad.

För en kvinna är det ytterst sällsynt att en dejt och sex leder till kärlek från mannens sida bara för att de haft sex med varandra.

Många kvinnor, om inte de allra flesta (om de är ärliga), ligger så klart med män i hopp om att det ska leda till något mer. I de fall det gör det, kan de ändå inte vara säkra på att det är ett förhållande baserat på samma förutsättningar eftersom en stor del av männen kanske enbart accepterat en sådan lösning för att kunna få tillgång till sex utan att känna djupare kärlek eller attraktion för kvinnan.

Kvinnor mer förutsägbara i sina känslor vad gäller den biten, varför en man kan lita på en kvinnas kärlek i högre utsträckning, och blir stärkta i sin självkänsla även om hon lättare kan tappa den i ett senare skede.

Att en man vill ligga med en kvinna är inte en komplimang. Att en man blir kär i en kvinna är den största!

Tror samma sak men hur vet man då att en man är kär?

Många män är listiga och kan göra mycket för en kvinna för att få henne att bli kär och då ha sex under några månader.

Mannen gör sedan hastigt och när han ej behöver henne längre och kan då stoltsera inför sina vänner att han minsann lyckades erövra en kvinna...
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-14 14:34:57 följande:

Tror samma sak men hur vet man då att en man är kär?

Många män är listiga och kan göra mycket för en kvinna för att få henne att bli kär och då ha sex under några månader.

Mannen gör sedan hastigt och när han ej behöver henne längre och kan då stoltsera inför sina vänner att han minsann lyckades erövra en kvinna...

Ska stå att efter några månader gör mannen hastigt slut med kvinnan och kan då stoltsera inför vänner att han lyckades erövra en kvinna.

Det var då inga känslor från mannens sida utan underhållning ett par månader.

Mycket vanligt tyvärr.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!