• Pinotage

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Anonym (Hon) skrev 2021-03-12 20:38:58 följande:
    Ja det är ju upp till dom om det är värt risken eller inte. Jag tar inte den risken i alla fall. 
    Vad händer om du drabbas av dålig sex ? Jag tänker att det måste vara något läskigt när du inte vågar ta risken ... Tänk om det blir bra sex ?
  • Pinotage
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-12 20:54:55 följande:
    Vi kvinnor (iallafall jag) får efter dåligt tillfälligt sex skuldkänslor, äckel känsla och ångest.
    Ja - då förstår jag - jag kan bli besviken av dålig sex, men skuld och äckel har jag inte upplevt.
  • Pinotage
    Anonym (Hon) skrev 2021-03-12 20:54:56 följande:
    Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft bra tillfällig sex. Därför är det inte värt besväret. Jag är hellre utan sex än att ha dåligt sex. 
    Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....
  • Pinotage
    fornminne skrev 2021-03-12 21:07:05 följande:

Dåligt sex är inte hela världen, men många kvinnor tycker inte att det är värt besväret. Är de inte jättetända på mannen och / eller tror sig kunna hoppas på riktigt bra sex, lägger de hellre sin energi på annat. Män verkar inte lika nogräknade.
    Nää - många män är nog inte så nogräknade, jag har haft min andel av dålig sex .
    Men hur bedömer kvinnor att det finns potential för bra sex ?
  • Pinotage
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-12 21:12:17 följande:
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:04:42 följande:

Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....

Du har väll svårt att funna en kvinna som älskar dig på äkta sätt.

Då får du nöja dig med de du kan få tillfälligt.
    Jag har haft kvinnor som älskat mig - och haft bra sex, men periodvis har det inte varit så bra Flört
  • Pinotage
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-12 21:12:17 följande:
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:04:42 följande:

Du har väll svårt att funna en kvinna som älskar dig på äkta sätt.

Då får du nöja dig med de du kan få tillfälligt.
    När jag tänker efter så hade jag bästa sexet med en kvinna som jag inte älskade alls och hon älskade inte mig heller - det var något tillfälligt som varade några månader. Hon hade legat runt mycket och var väldigt tydlig med att visa hur hon ville ha det ...Och såg till att få bra sex.
  • Pinotage
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-13 09:01:28 följande:
    Intressant att du nämnde :"Barn sedan tidigare".

Pratas så mycket om att många inte vill ha någon med ett bagage (barn sedan tidigare).

Utveckla gärna vad du menar.
    Jag upplever tvärtom - jag är över 50 och har inga barn, dom flesta tycker att det är suspekt och tar för givet att det måste vara något fel. Att ha barn verkar vara en referens för att man är en fungerande människa.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!