• Tecum

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Män är bättre på att skilja på sex och kärlek.

• Tecum
    New Dawn skrev 2021-03-12 20:46:55 följande:
    Vad menar du egentligen?
    Om en man får känslor efter (i samband med) sex, är han då sämre att skilja på sex och känslor?

När du skriver så där, tror du att tillfälligt sex ger samma för män, som för kvinnor?
    Att kvinnor inte uppskattar tillfälligt sex är alltså en oförmåga att skilja på sex och känslor? Förklara gärna lite mer vad du egentligen menar.
    Du svarar ju själv i #31, på ett alldeles utmärkt sätt!

En man behöver inga andra känslor än kåthet och attraktion för att ha sex. De flesta kvinnor vill ha mer. Om en man får känslor vid ett ons ser han det mer som bonus. Inget negativt men kanske oväntat. Bäst är förstås att ha både kärlekskänslor och sex, men i brist på kärlek går det bra med sex.

Rent generellt ger tillfälligt sex mer för män än för kvinnor. TS skrev t ex att hon mår dåligt efter misslyckat sex, män tänker att det blir bättre nästa gång. För män är det viktigt att HA sex, en bekräftelse både på sin manlighet, på normalitet och att det finns kvinnor som gillar honom.

Även här skriver många kvinnor att de måste ha känslor för att ha sex. Så de tär inte direkt någon oförmåga hos kvinnor utan man har inget behov av sex utan känslor.
    Sammanfattning: Om män får välja mellan dåligt sex eller inget sex alls väljer de flesta dåligt sex. Kvinnor väljer inget sex. 
  • Tecum
    Anonym (Loka) skrev 2021-03-12 21:48:09 följande:
    Stämmer. En man vill erövra men en kvinna vill inte känna sig utnyttjad. Hon vill känna sig speciell när man är intima med varandra.

Men Nä, behöver inte handla om känslor på det planet. Jag är rätt bra på att särskilja sex och kärlek (det har inte männen jag varit med varit lika bra på dock).men man behöver känna en connection. Att man gillar personen. Att han betyder något. Att man tycker om hans person. Och det är väl inget orimligt krav?
    Inte alls. 
    Skillnaden mellan könen blir mindre och mindre, fler kvinnor har tillfälligt sex och gillar det och fler män vill ha känslor för den de har sex med. 
  • Tecum
    New Dawn skrev 2021-03-12 22:02:28 följande:
    Hur vet du det?
    Det grundar jag på ett idogt läsande på FL och andra relationsforum under 15 års tid, plus ett antal inslag i media i ämnet. Sen finns det statistik som visar på antalet sexpartners hos män och kvinnor, där många kvinnor haft väldigt många partners. Så många att det inte kan förklarar av annat än ons och tillfälliga förbindelser.
    Varför tvivlar du på den utvecklingen, det är ju en naturlig följd av ökad jämställdhet? Läs #51 av fornminne, hon förklarar det bra.
  • Tecum
    Anonym (Hmm) skrev 2021-03-13 06:53:12 följande:
    Antingen är detta en trolltråd, eller så har kag missat en åldersgräns på "kvinnorna".

Men tjejerunder 30 gör inget annat än att knulla runt. Och dom får ha sin bedömningsapp i fb ang killar där det kan snackas hur mycket skit som helst om dom, medans om killar har en sådan grupp så tas den antingen bort eller så blir dom dömda!

Det är i princip omöjligt att skaffa ett förhållande med tjejer inom sverige idag! Det håller iax 2 månader sen är dom ittråkade och vill knulla runt på nytt.

Det är vad feminismen har lett till!
    Sverige har bland världens högst rankade singel hushåll. Och marknaden är ju knappast till män / killarnas fördel om dom inte har hus och massa pengar eller barn sedan tidigare. Finns många män där ute som bara drömmer om att akapa sig en kärnfamilj och förbli så. Men de drömmarna förhåller sig endast vid det, drömmar, i dagens Sverige! Då kvinnan visar sin makt genom att knulla runt.

O de går efter de dåliga killarnasom ocksp sårar genom att ligga runt. Alla andra är ointressanta och väldigt många män mår dåligt över att vara så ensammaedans feminismen spör på att man ska hata män än mer för att dom är män.

Bra kämpat Sverige!
    Det du skriver stämmer kanske, man vad har feminismen med det att göra och hur skulle utvecklingen kunnat gå annorlunda? Den ökade jämställdheten är främst en följd av det ökande välståndet och där har feminismen spelar en viss roll, men inte avgörande. Jag upplever snarare att feminismen för en tynande tillvaro där alltfler unga tjejer känner sig främmande för det bärande i feminismen, nämligen offerkoftan och myten om mäns överordning och patriarkat. Normalbegåvade kvinnor vet sina möjligheter och tar dem. 

Jag skrev såhär i en annan tråd: "Det är inget fel att kvinnor har höga krav, men då måste man inse att det blir väldigt mycket svårare att hitta någon och att problemet ligger hos en själv och inte hos männen. Det gäller att jobba på som fanken, inte gå och vänta på att HAN bara ska stå där. Och i synnerhet blir det svårt när man som 30-plussare börjar leta make att bilda familj med, då är de bästa männen redan infångade. Se till att börja i tid om ni vill få de bästa säger jag!

Ni kvinnor som gnäller påminner om tjejerna i "Gift vid första ögonkastet", skitsnygga, sociala och charmiga kvinnor  men de letar bara fel på partnern istället för att fokusera på det som är bra. Tacka f-n för att det blir svårt att få till det då! Jag förstår inte riktigt vitsen med att söka en relation om man bara letar fel? Kanske ska ni felfinnare fundera på om ni egentligen passar att leva i en relation eller om ni ska förbli singlar? Barn kan kvinnor skaffa ändå..."

Marknaden är knappast till killarnas fördel skriver du och det stämmer. Men om kvinnor har så höga krav som du säger och inte kan anpassa sig till den faktiska marknaden kommer det att finns väldigt många ensamma kvinnor i framtiden, med eller utan provrörsbarn. Och många ensamma män förstås, så bägge parter måste anpassa sig till de nya förhållandena. Alternativet är inte önskvärt för någon.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2021-03-13 10:19:53 följande:
    Ja, jag tvivlar på att den utvecklingen är någon större del. Dvs att kvinnor oftare VILL ha tillfälligt sex.
    Jag får nog be dig läsa fornminnes inlägg 13, 34, 44, 58, 60 så förstår du helheten mer.
    Visa gärna statistiken.

De finns dock kvinnor som vill ha tillfälligt sex och de har det lättare än män. Det är klart att den gruppen kvinnor har det lättare nu jämfört med för 50 år sedan, och ännu hellre för 100 år sedan, men jag tror ändå att betydligt färre kvinnor än män är intresserade av tillfälligt sex.

Kärleksrelationer vill båda ha. Jag tror att det förr i tiden inte var lika okej att prova sig fram på samma sätt. Jag kan tänka mig att kraven har ökat i dag, och det avspeglar sig. Jag tror mer det handlar om kortare relationer som inte håller, men jag tror inte drivkraften till dessa är tillfälligt sex, utan ett SÖKANDE efter en partner.
    Ja så är det till viss del, men det finns en andel som vill ha sex för sexets skull i första hand. Men visst finns det fler män män i gruppen, det jag menar är att skillnaden håller på att jämnas ut. 

Jag tycker fortfarande att jag och fornminne är på samma linje, bra inlägg av henne.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!