• Anonym (Tillfällighet)

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?

• Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
  • Pinotage
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-12 21:12:17 följande:
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:04:42 följande:

Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....

Du har väll svårt att funna en kvinna som älskar dig på äkta sätt.

Då får du nöja dig med de du kan få tillfälligt.
    När jag tänker efter så hade jag bästa sexet med en kvinna som jag inte älskade alls och hon älskade inte mig heller - det var något tillfälligt som varade några månader. Hon hade legat runt mycket och var väldigt tydlig med att visa hur hon ville ha det ...Och såg till att få bra sex.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:27:15 följande:

När jag tänker efter så hade jag bästa sexet med en kvinna som jag inte älskade alls och hon älskade inte mig heller - det var något tillfälligt som varade några månader. Hon hade legat runt mycket och var väldigt tydlig med att visa hur hon ville ha det ...Och såg till att få bra sex.

Du är rolig du. Tack för förklaringen.
  • Mimosa86
    Anonym (Man) skrev 2021-03-12 21:19:42 följande:

Här är anledningen till att det var så mkt lättare med sex när man var yngre. Unga tjejer som är mellan 18-28 är vilda, impulsiva, konsekvenslösa och lever i stunden.

När dom blir 30+ så har dom hittat sig själva, vet vad dom vill ha, letar fel på både män och samhället i sig. Då stänger fabriken ner. Allvarliga som har 48 punkter som ska uppfyllas innan man sagt hej till varandra.

Tur man fick sin beskärda del när man va yngre.

Fast det beror ju på att vi måste hitta vår livspartner då för att skaffa barn. Vi har ju inte den lyxen att kunna vänta. Fertiliteten rinner ut
  • fornminne
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:11:08 följande:
    Nää - många män är nog inte så nogräknade, jag har haft min andel av dålig sex . Men hur bedömer kvinnor att det finns potential för bra sex ?

Jag tror att många kvinnor har lärt sig - den hårda vägen eller den mjuka - att tillfälliga förbindelser inte ger så mycket, i alla fall inte sexuellt. Att sexet helt enkelt blir bättre i en stadig relation, där man får chans att utvecklas tillsammans. Sen finns det kvinnor som gillar tillfälligt sex och att ha många partners osv. Men återigen, på varje sådan kvinna går det åtminstone några män. På samma sätt finns det kvinnor som inte är intresserade av lösare förbindelser alls, det lockar dem inte helt enkelt. Alla har inte lika stark drift. En del har längre startsträcka, blir inte kåta lika lätt. Färre människor tänder dem, osv. Även många män känner igen sig i detta. Män är inga sexmaskiner som tar varje tillfälle till sex, bra eller dåligt. Många längtar efter kärlek och en stadig partner. Men fler män än kvinnor tackar inte nej till sex när det bjuds. Observera att jag här enbart pratar om kvinnor och män som inte har något emot tillfälliga förbindelser i sig. Alla som av religiösa eller andra skäl anser att sex hör hemma inom äktenskapet, eller enbart i ett stadigt förhållande, har jag inte ens räknat med. Men dessa finns ju också, även om det är vanligare i andra kulturer / bland nysvenskar.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2021-03-12 20:46:55 följande:
    Vad menar du egentligen?
    Om en man får känslor efter (i samband med) sex, är han då sämre att skilja på sex och känslor?

När du skriver så där, tror du att tillfälligt sex ger samma för män, som för kvinnor?
    Att kvinnor inte uppskattar tillfälligt sex är alltså en oförmåga att skilja på sex och känslor? Förklara gärna lite mer vad du egentligen menar.
    Du svarar ju själv i #31, på ett alldeles utmärkt sätt!

En man behöver inga andra känslor än kåthet och attraktion för att ha sex. De flesta kvinnor vill ha mer. Om en man får känslor vid ett ons ser han det mer som bonus. Inget negativt men kanske oväntat. Bäst är förstås att ha både kärlekskänslor och sex, men i brist på kärlek går det bra med sex.

Rent generellt ger tillfälligt sex mer för män än för kvinnor. TS skrev t ex att hon mår dåligt efter misslyckat sex, män tänker att det blir bättre nästa gång. För män är det viktigt att HA sex, en bekräftelse både på sin manlighet, på normalitet och att det finns kvinnor som gillar honom.

Även här skriver många kvinnor att de måste ha känslor för att ha sex. Så de tär inte direkt någon oförmåga hos kvinnor utan man har inget behov av sex utan känslor.
    Sammanfattning: Om män får välja mellan dåligt sex eller inget sex alls väljer de flesta dåligt sex. Kvinnor väljer inget sex. 
  • Mimosa86
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:11:08 följande:

Nää - många män är nog inte så nogräknade, jag har haft min andel av dålig sex .

Men hur bedömer kvinnor att det finns potential för bra sex ?

Lätt, man klickar med sin personkemi. Man gillar killen ifråga, inte bara hans utseende, utan främst hans personlighet (behöver verkligen inte vara kärlekskänslor). En längtan att komma nära den här killen och känna passion.

Exempel, jag blev uppraggad av en jäkligt snygg fransman. Snygg och musisk. Men vi klickade inte allas på ett djupare plan. När efterfesten var slut ville han att jag skulle följa med honom hem. Min attraktion till honom var då redan låg pga av olikheterna. Jag kände att antingen ligger vi eller så går jag hem och sover, att sova kommer ge mig mest tillfredställelse i natt. Det blev alltså ingenting.
  • Anonym (Loka)
    Tecum skrev 2021-03-12 21:41:58 följande:

En man behöver inga andra känslor än kåthet och attraktion för att ha sex. De flesta kvinnor vill ha mer. Om en man får känslor vid ett ons ser han det mer som bonus. Inget negativt men kanske oväntat. Bäst är förstås att ha både kärlekskänslor och sex, men i brist på kärlek går det bra med sex.

Rent generellt ger tillfälligt sex mer för män än för kvinnor. TS skrev t ex att hon mår dåligt efter misslyckat sex, män tänker att det blir bättre nästa gång. För män är det viktigt att HA sex, en bekräftelse både på sin manlighet, på normalitet och att det finns kvinnor som gillar honom.

Även här skriver många kvinnor att de måste ha känslor för att ha sex. Så de tär inte direkt någon oförmåga hos kvinnor utan man har inget behov av sex utan känslor.

Sammanfattning: Om män får välja mellan dåligt sex eller inget sex alls väljer de flesta dåligt sex. Kvinnor väljer inget sex. 

Stämmer. En man vill erövra men en kvinna vill inte känna sig utnyttjad. Hon vill känna sig speciell när man är intima med varandra.

Men Nä, behöver inte handla om känslor på det planet. Jag är rätt bra på att särskilja sex och kärlek (det har inte männen jag varit med varit lika bra på dock).men man behöver känna en connection. Att man gillar personen. Att han betyder något. Att man tycker om hans person. Och det är väl inget orimligt krav?
  • Tecum
    Anonym (Loka) skrev 2021-03-12 21:48:09 följande:
    Stämmer. En man vill erövra men en kvinna vill inte känna sig utnyttjad. Hon vill känna sig speciell när man är intima med varandra.

Men Nä, behöver inte handla om känslor på det planet. Jag är rätt bra på att särskilja sex och kärlek (det har inte männen jag varit med varit lika bra på dock).men man behöver känna en connection. Att man gillar personen. Att han betyder något. Att man tycker om hans person. Och det är väl inget orimligt krav?
    Inte alls. 
    Skillnaden mellan könen blir mindre och mindre, fler kvinnor har tillfälligt sex och gillar det och fler män vill ha känslor för den de har sex med. 
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-03-12 21:41:58 följande:

Nej JAG svarar INTE på att vad du menar med att kvinnor INTE KAN Skilja på sex och kärlek.

JAG tror tvärtom att kvinnor KAN skilja på sex och kärlek, men vid tillfälligt sex HANDLAR det INTE ALLS om kärlek. Det VET kvinnor, men det är inte det som är orsaken till att sex inte är intressant. Det GER mycket mindre. Det behöver varken ge njutning ELLER bekräftelse.

DET är skillnaden, anser jag, och det har ABSOLUT INGET att göra med att kvinnor inte kan skilja mellan sex och kärlek.

Jag tror ärligt talat att massor av män skulle vilja ha sex med mig denna kväll om det var möjligt. Allt från sunkiga gubbar till sextörstande män, och uttråkade tonårskillar och så en och annan bättre man, men om man ska jämföra med min Anton, så är det säkert så att vissa kvinnor gärna hade haft sex med honom denna kväll, men det hade i mycket högre utsträckning handlat om honom som person. Vi båda har fått sexuella inviter på FL. Mina är fler och många är VÄLDIGT desperata. De kvinnor som velat ha Anton har verkligen visat att HAN är utvald.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-03-12 21:54:06 följande:

Inte alls. 

Skillnaden mellan könen blir mindre och mindre, fler kvinnor har tillfälligt sex och gillar det och fler män vill ha känslor för den de har sex med. 

Hur vet du det?
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!