Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?
Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?
Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....
När jag tänker efter så hade jag bästa sexet med en kvinna som jag inte älskade alls och hon älskade inte mig heller - det var något tillfälligt som varade några månader. Hon hade legat runt mycket och var väldigt tydlig med att visa hur hon ville ha det ...Och såg till att få bra sex.
Här är anledningen till att det var så mkt lättare med sex när man var yngre. Unga tjejer som är mellan 18-28 är vilda, impulsiva, konsekvenslösa och lever i stunden.
När dom blir 30+ så har dom hittat sig själva, vet vad dom vill ha, letar fel på både män och samhället i sig. Då stänger fabriken ner. Allvarliga som har 48 punkter som ska uppfyllas innan man sagt hej till varandra.
Tur man fick sin beskärda del när man va yngre.
Nää - många män är nog inte så nogräknade, jag har haft min andel av dålig sex .
Men hur bedömer kvinnor att det finns potential för bra sex ?
Du svarar ju själv i #31, på ett alldeles utmärkt sätt!
En man behöver inga andra känslor än kåthet och attraktion för att ha sex. De flesta kvinnor vill ha mer. Om en man får känslor vid ett ons ser han det mer som bonus. Inget negativt men kanske oväntat. Bäst är förstås att ha både kärlekskänslor och sex, men i brist på kärlek går det bra med sex.
Rent generellt ger tillfälligt sex mer för män än för kvinnor. TS skrev t ex att hon mår dåligt efter misslyckat sex, män tänker att det blir bättre nästa gång. För män är det viktigt att HA sex, en bekräftelse både på sin manlighet, på normalitet och att det finns kvinnor som gillar honom.
Även här skriver många kvinnor att de måste ha känslor för att ha sex. Så de tär inte direkt någon oförmåga hos kvinnor utan man har inget behov av sex utan känslor.
Sammanfattning: Om män får välja mellan dåligt sex eller inget sex alls väljer de flesta dåligt sex. Kvinnor väljer inget sex.
Du svarar ju själv i #31, på ett alldeles utmärkt sätt!
En man behöver inga andra känslor än kåthet och attraktion för att ha sex. De flesta kvinnor vill ha mer. Om en man får känslor vid ett ons ser han det mer som bonus. Inget negativt men kanske oväntat. Bäst är förstås att ha både kärlekskänslor och sex, men i brist på kärlek går det bra med sex.
Rent generellt ger tillfälligt sex mer för män än för kvinnor. TS skrev t ex att hon mår dåligt efter misslyckat sex, män tänker att det blir bättre nästa gång. För män är det viktigt att HA sex, en bekräftelse både på sin manlighet, på normalitet och att det finns kvinnor som gillar honom.
Även här skriver många kvinnor att de måste ha känslor för att ha sex. Så de tär inte direkt någon oförmåga hos kvinnor utan man har inget behov av sex utan känslor.
Sammanfattning: Om män får välja mellan dåligt sex eller inget sex alls väljer de flesta dåligt sex. Kvinnor väljer inget sex.
Inte alls.
Skillnaden mellan könen blir mindre och mindre, fler kvinnor har tillfälligt sex och gillar det och fler män vill ha känslor för den de har sex med.