• Anonym (Tillfällighet)

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?

• Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
  • Anonym (Hon)
    Pinotage skrev 2021-03-12 20:52:49 följande:
    Vad händer om du drabbas av dålig sex ? Jag tänker att det måste vara något läskigt när du inte vågar ta risken ... Tänk om det blir bra sex ?
    Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft bra tillfällig sex. Därför är det inte värt besväret. Jag är hellre utan sex än att ha dåligt sex. 
  • Anonym (Bilo)

Precis. Kvinnor kräver en fantastisk älskare.
    Att hon själv inte är fantastisk, det är inte samma sak på långa vägar.

• Aniiee
    fornminne skrev 2021-03-12 20:42:14 följande:

Kvinnor löper större risk att bli gravida och våldtagna. Och måste därför vara försiktigare i kontakten med främmande män. Å andra sidan kan ju män bli ofrivilliga pappor, så det är lite konstigt att många män inte skyddar sig bättre. För att inte tala om könsjukdomar, som kan drabba båda könen.
    Du har rätt. Och även saker som utstötta och utelämnade pga lösare förbindelser. Men som jag skrev, så är tidsperspektivet större. "Ofrivilliga pappor" är inte ett koncept som spelat någon roll mer än de senaste 50 åren, om ens det, och som sagt så förändras inte sånt här så fort. Vi är absolut på väg bort från "män är mer öppna för tillfälligt sex än kvinnor" och mot "även ofrivilliga pappa ska/bör och till och med vill ta ansvar för de barn som kommer till", men vi är inte där än och kommer inte komma dit på länge, sett till hela mänsklighetens allmänattityd. Om vi någonsin kommer dit.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (tvillingmamma)

Min gissning är att män får ut mer av tillfälligt sex än vad kvinnor får. Googla på orgasmglappet t ex. Jag har haft både seriösa förhållanden och tillfälliga förbindelser. Det senare har sin charm, men sexet blir inte samma sak.

• Anonym (Man)
    Anonym (Hon) skrev 2021-03-12 20:54:56 följande:
    Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft bra tillfällig sex. Därför är det inte värt besväret. Jag är hellre utan sex än att ha dåligt sex. 

Då måste du ju göra nåt fel. Kommunicera? Ta för dig? Eller ligger du bara där och väntar på att en kille som inte känner dig ska uppfylla dina behov när det gäller sex?

Tillfällig sex handlar i grunden om att ta för sig, det är en egoistisk handling. Men givetvis i samspel med sin tillfälliga sexuella partner.

• Anonym (Bilo)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-03-12 20:56:53 följande:

Min gissning är att män får ut mer av tillfälligt sex än vad kvinnor får. Googla på orgasmglappet t ex. Jag har haft både seriösa förhållanden och tillfälliga förbindelser. Det senare har sin charm, men sexet blir inte samma sak.

Det här blir förvirrande, då de flesta kvinnor tröttnar snabbt på sina män, och drömmer om nytt, och spännande äventyr för att stimuleras.
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Man) skrev 2021-03-12 20:58:07 följande:

Då måste du ju göra nåt fel. Kommunicera? Ta för dig? Eller ligger du bara där och väntar på att en kille som inte känner dig ska uppfylla dina behov när det gäller sex?

Tillfällig sex handlar i grunden om att ta för sig, det är en egoistisk handling. Men givetvis i samspel med sin tillfälliga sexuella partner.

Förmodligen menar hon att som de flesta av oss kvinnor måste vi vara kära och förälskade innan sex. Ej tillfällig sex.
  • Pinotage
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-12 20:54:55 följande:
    Vi kvinnor (iallafall jag) får efter dåligt tillfälligt sex skuldkänslor, äckel känsla och ångest.
    Ja - då förstår jag - jag kan bli besviken av dålig sex, men skuld och äckel har jag inte upplevt.
  • fornminne
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-12 20:50:06 följande:
    Förklara sista meningen tack.

Det är vanligare att män vill ligga mer i relationer. Visst finns det även sexuellt frustrerade kvinnor med mindre intresserade män, det är inte helt ovanligt. Med på varje sådan kvinna verkar det gå åtminstone några män.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-12 19:58:56 följande:

Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?

En förklaring kan vara att män i större utsträckning använder sex för att bli av med negativa känslor; stress, låg självkänsla, den där j*vla k*kchefen, svärmors tjat, ungarnas skrik, dålig relation osv, medan kvinnor använder sex för att tanka positiva känslor, närhet, ömhet, samhörighet, bekräftelse på att det är vi, kärlek. Det behöver man någon man genuint gillar till.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!