Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?
Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?
För att män har en uppsättning av hormoner som ger dem starkare sexdrift. Detta gör också att man har lättare att se/uppleva något som är sexigt med en annan person. Driften blir starkare än själva konsekvenstänket.
Jag vet skillnaden eftersom jag upplever den i varje menscykel. Under min ägglossningsperiod som är ungefär en vecka lång har jag en enorm sexdrift. Jag tänder på män jag normalt inte tänder på. En snygg vältränad mage kan räcka för att det ska pirra till hos mig. Muskler, en sexig röst... jag vill ha sex hela tiden och drar mig inte för tillfälligt sex om jag hittar någon som är sexig. Jag tänker på sex hela tiden och vill bara ha mer!
Men när ägglossningen är slut har jag inte alls samma sexdrift. Annat börjar spela roll vid val av partner. Jag har svårare för att tända och undviker ons.
Jag tänker att män har det ungefär som jag under ägglossning. Och att kvinnor har det som jag närmare mens i cykeln.
Det finns många risker med det och väldigt få fördelar för en kvinna, om man inte är garanterad att sexet är bra, vilket sällan är fallet första gången med en ny partner.
Det finns tio olika saker i mig som skriker "inte värt det" när jag tänker på hur det skulle vara med en tillfällig kontakt.
Det finns många risker med det och väldigt få fördelar för en kvinna, om man inte är garanterad att sexet är bra, vilket sällan är fallet första gången med en ny partner.
Det finns tio olika saker i mig som skriker "inte värt det" när jag tänker på hur det skulle vara med en tillfällig kontakt.
Bli drogad
Bli våldtagen
Bli bestulen/ekonomiskt utnyttjad
Bli sexuellt kränkt/utnyttjad och må dåligt efteråt
Bli stalkad efteråt om man säger nej till vidare kontakt
Utsättas för ryktesspridning
Dras in i socialt drama om han är ohederlig och gift
Få könssjukdomar
Bli gravid
Ha en tråkig kväll med dåligt sex
Är väl för att sex är betydligt skönare för män än för kvinnor. Varför hålla på med något som inte är skönt.
Är väl för att sex är betydligt skönare för män än för kvinnor. Varför hålla på med något som inte är skönt.
Mycket bra poäng i din analys av skillnaderna i förhållningssätt och förväntningar mellan könen, också de efterföljande möjligheterna och vinsterna.
Också intressant att du tar upp din egen man som exempel och hur inviterna skiljer sig åt. Som kvinna får man ju inviter från olika män på nätet fort man registrerar ett kvinnligt alias. Bild behövs inte eller någon personbeskrivning för att bli kontaktad och få erbjudande om sex, vilket är helt förryckt och kan få vilken kvinna som helst att känna sig som ett boskap.
Män har vanligtvis mindre av den varan från kvinnor, av den anledningen att kvinnor inte separerar sitt känsloliv från sex naturligt. Män blir istället bekräftade för hela sin person om de väl kommit så långt att en kvinna vill ha sex med dem. Då är det sannolikt att de också blir erbjudna kärlek och ett förhållande. Så ser det knappast ut för kvinnor!
Chansen att en man ska bli kär i en kvinna är väldigt liten i jämförelse.
Förmodligen än mer så sedan allt mer av dejtingen flyttat till nätet i en utsträckning och en illusionsbaserad tillgänglighet aldrig tidigare skådad.
För en kvinna är det ytterst sällsynt att en dejt och sex leder till kärlek från mannens sida bara för att de haft sex med varandra.
Många kvinnor, om inte de allra flesta (om de är ärliga), ligger så klart med män i hopp om att det ska leda till något mer. I de fall det gör det, kan de ändå inte vara säkra på att det är ett förhållande baserat på samma förutsättningar eftersom en stor del av männen kanske enbart accepterat en sådan lösning för att kunna få tillgång till sex utan att känna djupare kärlek eller attraktion för kvinnan.
Kvinnor mer förutsägbara i sina känslor vad gäller den biten, varför en man kan lita på en kvinnas kärlek i högre utsträckning, och blir stärkta i sin självkänsla även om hon lättare kan tappa den i ett senare skede.
Att en man vill ligga med en kvinna är inte en komplimang. Att en man blir kär i en kvinna är den största!
Tror samma sak men hur vet man då att en man är kär?
Många män är listiga och kan göra mycket för en kvinna för att få henne att bli kär och då ha sex under några månader.
Mannen gör sedan hastigt och när han ej behöver henne längre och kan då stoltsera inför sina vänner att han minsann lyckades erövra en kvinna...
Ska stå att efter några månader gör mannen hastigt slut med kvinnan och kan då stoltsera inför vänner att han lyckades erövra en kvinna.
Det var då inga känslor från mannens sida utan underhållning ett par månader.
Mycket vanligt tyvärr.
Därför att vi män är så enkelspårigt kåta på allt som har fitta och brösten.
Vi är inte så några, bara de två sakerna finns.
Eftersom kvinnor känner till detta behöver de inte ha sex med första bästa desperata man som tar kontakt med dem.