• Anonym (Tillfällighet)

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?

• Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
  • Anonym (Liii)

För att män har en uppsättning av hormoner som ger dem starkare sexdrift. Detta gör också att man har lättare att se/uppleva något som är sexigt med en annan person. Driften blir starkare än själva konsekvenstänket.

Jag vet skillnaden eftersom jag upplever den i varje menscykel. Under min ägglossningsperiod som är ungefär en vecka lång har jag en enorm sexdrift. Jag tänder på män jag normalt inte tänder på. En snygg vältränad mage kan räcka för att det ska pirra till hos mig. Muskler, en sexig röst... jag vill ha sex hela tiden och drar mig inte för tillfälligt sex om jag hittar någon som är sexig. Jag tänker på sex hela tiden och vill bara ha mer!

Men när ägglossningen är slut har jag inte alls samma sexdrift. Annat börjar spela roll vid val av partner. Jag har svårare för att tända och undviker ons.

Jag tänker att män har det ungefär som jag under ägglossning. Och att kvinnor har det som jag närmare mens i cykeln.

• Anonym (Missie)

Det finns många risker med det och väldigt få fördelar för en kvinna, om man inte är garanterad att sexet är bra, vilket sällan är fallet första gången med en ny partner.

Det finns tio olika saker i mig som skriker "inte värt det" när jag tänker på hur det skulle vara med en tillfällig kontakt.

• Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Missie) skrev 2021-03-14 11:18:25 följande:

Det finns många risker med det och väldigt få fördelar för en kvinna, om man inte är garanterad att sexet är bra, vilket sällan är fallet första gången med en ny partner.

Det finns tio olika saker i mig som skriker "inte värt det" när jag tänker på hur det skulle vara med en tillfällig kontakt.

Känner likadant vad gäller riskerna. Kan du nämna några av de riskerna som du kommer på?
  • Anonym (Missie)
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-14 11:43:40 följande:
    Känner likadant vad gäller riskerna. Kan du nämna några av de riskerna som du kommer på?
    Bli drogad
    Bli våldtagen
    Bli bestulen/ekonomiskt utnyttjad
    Bli sexuellt kränkt/utnyttjad och må dåligt efteråt
    Bli stalkad efteråt om man säger nej till vidare kontakt
    Utsättas för ryktesspridning
    Dras in i socialt drama om han är ohederlig och gift 
    Få könssjukdomar
    Bli gravid
    Ha en tråkig kväll med dåligt sex
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Missie) skrev 2021-03-14 12:00:14 följande:

Bli drogad

Bli våldtagen

Få könssjukdomar

Bli gravid

Så klokt av dig.
  • Anonym (XXX)
    Bli drogad
    Bli våldtagen
    Få könssjukdomar
    Bli gravid
    ...och även att det blir stelt, genant och pinsamt. Jag tror faktiskt inte att jag skulle KUNNA ha sex med någon främmande. Det skulle kännas för gränslöst. Inte som "jag". Jag skulle inte kunna slappna av. Det skulle i så fall kräva att han tog MYCKET god tid på sig att få mig "i form". Men jag undrar om män som raggar kvinnor på det sättet, tar sig den tiden..? Och tänk om han skulle visa sig ha en jättesmutsig och illaluktande ni-vet-vad..

Det är nog bäst att låta det stanna vid en fantasi. 
  • Anonym (Är väl)

Är väl för att sex är betydligt skönare för män än för kvinnor. Varför hålla på med något som inte är skönt.

• Anonym (Missie)
    Anonym (Är väl) skrev 2021-03-14 12:25:23 följande:

Är väl för att sex är betydligt skönare för män än för kvinnor. Varför hålla på med något som inte är skönt.

Är det du nu igen? Att du orkar...
  • Anonym (Parallellkampen)
    New Dawn skrev 2021-03-12 22:00:46 följande:
    Nej JAG svarar INTE på att vad du menar med att kvinnor INTE KAN Skilja på sex och kärlek.

JAG tror tvärtom att kvinnor KAN skilja på sex och kärlek, men vid tillfälligt sex HANDLAR det INTE ALLS om kärlek. Det VET kvinnor, men det är inte det som är orsaken till att sex inte är intressant. Det GER mycket mindre. Det behöver varken ge njutning ELLER bekräftelse.

DET är skillnaden, anser jag, och det har ABSOLUT INGET att göra med att kvinnor inte kan skilja mellan sex och kärlek.

Jag tror ärligt talat att massor av män skulle vilja ha sex med mig denna kväll om det var möjligt. Allt från sunkiga gubbar till sextörstande män, och uttråkade tonårskillar och så en och annan bättre man, men om man ska jämföra med min Anton, så är det säkert så att vissa kvinnor gärna hade haft sex med honom denna kväll, men det hade i mycket högre utsträckning handlat om honom som person. Vi båda har fått sexuella inviter på FL. Mina är fler och många är VÄLDIGT desperata. De kvinnor som velat ha Anton har verkligen visat att HAN är utvald.
    Mycket bra poäng i din analys av skillnaderna i förhållningssätt och förväntningar mellan könen, också de efterföljande möjligheterna och vinsterna.

Också intressant att du tar upp din egen man som exempel och hur inviterna skiljer sig åt. Som kvinna får man ju inviter från olika män på nätet fort man registrerar ett kvinnligt alias. Bild behövs inte eller någon personbeskrivning för att bli kontaktad och få erbjudande om sex, vilket är helt förryckt och kan få vilken kvinna som helst att känna sig som ett boskap.

Män har vanligtvis mindre av den varan från kvinnor, av den anledningen att kvinnor inte separerar sitt känsloliv från sex naturligt. Män  blir istället bekräftade för hela sin person om de väl kommit så långt att en kvinna vill ha sex med dem. Då är det  sannolikt att de också blir erbjudna kärlek och ett förhållande. Så ser det knappast ut för kvinnor!

Chansen att en man ska bli kär i en kvinna är väldigt liten i jämförelse.

Förmodligen än mer så sedan allt mer av dejtingen flyttat till nätet i en utsträckning och en illusionsbaserad tillgänglighet aldrig tidigare skådad.

För en kvinna är det ytterst sällsynt att en dejt och sex leder till kärlek från mannens sida bara för att de haft sex med varandra.

Många kvinnor, om inte de allra flesta (om de är ärliga), ligger så klart med män i hopp om att det ska leda till något mer. I de fall det gör det, kan de ändå inte vara säkra på att det är ett förhållande baserat på samma förutsättningar eftersom en stor del av männen kanske enbart accepterat en sådan lösning för att kunna få tillgång till sex utan att känna djupare kärlek eller attraktion för kvinnan.

Kvinnor mer förutsägbara i sina känslor vad gäller den biten, varför en man kan lita på en kvinnas kärlek i högre utsträckning, och blir stärkta i sin självkänsla även om hon lättare kan tappa den i ett senare skede.

Att en man vill ligga med en kvinna är inte en komplimang. Att en man blir kär i en kvinna är den största!
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Parallellkampen) skrev 2021-03-14 14:07:52 följande:

Mycket bra poäng i din analys av skillnaderna i förhållningssätt och förväntningar mellan könen, också de efterföljande möjligheterna och vinsterna.

Också intressant att du tar upp din egen man som exempel och hur inviterna skiljer sig åt. Som kvinna får man ju inviter från olika män på nätet fort man registrerar ett kvinnligt alias. Bild behövs inte eller någon personbeskrivning för att bli kontaktad och få erbjudande om sex, vilket är helt förryckt och kan få vilken kvinna som helst att känna sig som ett boskap.

Män har vanligtvis mindre av den varan från kvinnor, av den anledningen att kvinnor inte separerar sitt känsloliv från sex naturligt. Män  blir istället bekräftade för hela sin person om de väl kommit så långt att en kvinna vill ha sex med dem. Då är det  sannolikt att de också blir erbjudna kärlek och ett förhållande. Så ser det knappast ut för kvinnor!

Förmodligen än mer så sedan allt mer av dejtingen flyttat till nätet i en utsträckning och en illusionsbaserad tillgänglighet aldrig tidigare skådad.

För en kvinna är det ytterst sällsynt att en dejt och sex leder till kärlek från mannens sida bara för att de haft sex med varandra.

Många kvinnor, om inte de allra flesta (om de är ärliga), ligger så klart med män i hopp om att det ska leda till något mer. I de fall det gör det, kan de ändå inte vara säkra på att det är ett förhållande baserat på samma förutsättningar eftersom en stor del av männen kanske enbart accepterat en sådan lösning för att kunna få tillgång till sex utan att känna djupare kärlek eller attraktion för kvinnan.

Kvinnor mer förutsägbara i sina känslor vad gäller den biten, varför en man kan lita på en kvinnas kärlek i högre utsträckning, och blir stärkta i sin självkänsla även om hon lättare kan tappa den i ett senare skede.

Att en man vill ligga med en kvinna är inte en komplimang. Att en man blir kär i en kvinna är den största!

Tror samma sak men hur vet man då att en man är kär?

Många män är listiga och kan göra mycket för en kvinna för att få henne att bli kär och då ha sex under några månader.

Mannen gör sedan hastigt och när han ej behöver henne längre och kan då stoltsera inför sina vänner att han minsann lyckades erövra en kvinna...
  • Anonym (Tillfällighet)
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-14 14:34:57 följande:

Tror samma sak men hur vet man då att en man är kär?

Många män är listiga och kan göra mycket för en kvinna för att få henne att bli kär och då ha sex under några månader.

Mannen gör sedan hastigt och när han ej behöver henne längre och kan då stoltsera inför sina vänner att han minsann lyckades erövra en kvinna...

Ska stå att efter några månader gör mannen hastigt slut med kvinnan och kan då stoltsera inför vänner att han lyckades erövra en kvinna.

Det var då inga känslor från mannens sida utan underhållning ett par månader.

Mycket vanligt tyvärr.
  • Anonym (XXX)

Håller med här. Det händer nog mycket sällan att en kvinna börjar hänga efter en främmande man på nätet, med tjat om sex. När en kvinna börjar hänga efter en främmande man på nätet, så har hon blivit kär i honom - eller en fantasibild av honom - och hon vill diskutera alla hans intressen med honom, och bli vän med hans vänner, och veta ALLT om honom! (Det kan vara väldigt påfrestande för mannen, om han inte vill såra kvinnan genom att blocka henne.)
  • Anonym (XXX)

Håller med här. Det händer nog mycket sällan att en kvinna börjar hänga efter en främmande man på nätet, med tjat om sex. När en kvinna börjar hänga efter en främmande man på nätet, så har hon blivit kär i honom - eller en fantasibild av honom - och hon vill diskutera alla hans intressen med honom, och bli vän med hans vänner, och veta ALLT om honom! (Det kan vara väldigt påfrestande för mannen, om han inte vill såra kvinnan genom att blocka henne.)
  • Anonym (Ii)
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-14 14:37:08 följande:

Ska stå att efter några månader gör mannen hastigt slut med kvinnan och kan då stoltsera inför vänner att han lyckades erövra en kvinna.

Det var då inga känslor från mannens sida utan underhållning ett par månader.

Mycket vanligt tyvärr.

Jag upplever faktiskt motsatsen. Jag har träffat en del kvinnor efter att jag separerade. De flesta kvinnor vill ha sex och mys i några månader, men sen säger de att de inte har några känslor och avslutar förhållandet. Ok tänker jag och går vidare. Jag tycker dock att det är märkligt att det är accepterat för kvinnor att göra så men inte män. De flesta av mina korta relationer har som sagt avslutats på kvinnans initiativ. En gång gjorde jag det. Hon blev skitförbannad och anlagade mig för att bara vara ute efter sex.
  • Anonym (TuttFanatiker)

Därför att vi män är så enkelspårigt kåta på allt som har fitta och brösten.

Vi är inte så några, bara de två sakerna finns.

Eftersom kvinnor känner till detta behöver de inte ha sex med första bästa desperata man som tar kontakt med dem.

• Anonym (Tvärtom)
    Bli drogad
    Bli våldtagen
    Få könssjukdomar
    Bli gravid
    Alla saker du drog upp kan hända på andra sätt än vid en tillfällig sex kontakt Förvånad
    Bli drogad- kan du bli på krogen tex -utan att du vet om det
    Bli våldtagen- kan du bli på väg hem från bussen tex
    Bli bestulen - kan du bli var som helst.
    Bli stalkad kan du bli även om du inte har sex med en kille 
    Utsättas för ryktes spridning - kan du bli utan att ha legat med en kille - det finns många exempel på " ryktes spridning" - beroende lite på också om du bor i en liten håla eller storstad- ett ex en kille blir nobbad av en tjej i en håla - blir sur och börjar ljuga om tjejen...
    Dras in i socialt drama - eh det kan du väl bli även med en pojkvän/kille som har ett surt ex, eller är otrogen mot dig..
    Få köns sjukdomar - samma som ovan - det kan du få av en partner om han är otrogen tex. sen finns det ju kondom
    Bli gravid - ja kan du inte bli det med en partner också eller - utan att du/han vill det...sen finns det även här kondom..
    Ha en tråkig kväll med dåligt sex - du får ju inte roligare eller bättre sex än vad du gör det till -man kan som tjej vara ÄRLIG och säga hur man vill ha det..
    sen är väl inte det "farligt" att ha tråkigt en kväll-du kan ha många tråkiga kvällar  - med en partner också...
  • Anonym (Missie)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2021-03-14 23:21:13 följande:
    Alla saker du drog upp kan hända på andra sätt än vid en tillfällig sex kontakt Förvånad
    Bli drogad- kan du bli på krogen tex -utan att du vet om det
    Bli våldtagen- kan du bli på väg hem från bussen tex
    Bli bestulen - kan du bli var som helst.
    Bli stalkad kan du bli även om du inte har sex med en kille 
    Utsättas för ryktes spridning - kan du bli utan att ha legat med en kille - det finns många exempel på " ryktes spridning" - beroende lite på också om du bor i en liten håla eller storstad- ett ex en kille blir nobbad av en tjej i en håla - blir sur och börjar ljuga om tjejen...
    Dras in i socialt drama - eh det kan du väl bli även med en pojkvän/kille som har ett surt ex, eller är otrogen mot dig..
    Få köns sjukdomar - samma som ovan - det kan du få av en partner om han är otrogen tex. sen finns det ju kondom
    Bli gravid - ja kan du inte bli det med en partner också eller - utan att du/han vill det...sen finns det även här kondom..
    Ha en tråkig kväll med dåligt sex - du får ju inte roligare eller bättre sex än vad du gör det till -man kan som tjej vara ÄRLIG och säga hur man vill ha det..
    sen är väl inte det "farligt" att ha tråkigt en kväll-du kan ha många tråkiga kvällar  - med en partner också...
    Men _av dem jag väljer att träffa_ så minskar risken väsentligt om jag bara överväger män som redan är kända/godkända av mina vänner eller bekanta, de har lite för mycket att förlora socialt på att bete sig som skitstövlar. Och min bekantskapskrets är faktiskt skitstövelfri, även ex beter sig vettigt mot varann.

Överfallen eller bestulen av okända osv kan man klart bli men det är liksom inget som jag har initierat då via en kontakt. Skippa dejtsajter= riskminimering.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!