Inlägg från: Anonym (Missie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Missie)

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Det finns många risker med det och väldigt få fördelar för en kvinna, om man inte är garanterad att sexet är bra, vilket sällan är fallet första gången med en ny partner.

Det finns tio olika saker i mig som skriker "inte värt det" när jag tänker på hur det skulle vara med en tillfällig kontakt.

• Anonym (Missie)
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-14 11:43:40 följande:
    Känner likadant vad gäller riskerna. Kan du nämna några av de riskerna som du kommer på?
    Bli drogad
    Bli våldtagen
    Bli bestulen/ekonomiskt utnyttjad
    Bli sexuellt kränkt/utnyttjad och må dåligt efteråt
    Bli stalkad efteråt om man säger nej till vidare kontakt
    Utsättas för ryktesspridning
    Dras in i socialt drama om han är ohederlig och gift 
    Få könssjukdomar
    Bli gravid
    Ha en tråkig kväll med dåligt sex
  • Anonym (Missie)
    Anonym (Är väl) skrev 2021-03-14 12:25:23 följande:

Är väl för att sex är betydligt skönare för män än för kvinnor. Varför hålla på med något som inte är skönt.

Är det du nu igen? Att du orkar...
  • Anonym (Missie)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2021-03-14 23:21:13 följande:
    Alla saker du drog upp kan hända på andra sätt än vid en tillfällig sex kontakt Förvånad
    Bli drogad- kan du bli på krogen tex -utan att du vet om det
    Bli våldtagen- kan du bli på väg hem från bussen tex
    Bli bestulen - kan du bli var som helst.
    Bli stalkad kan du bli även om du inte har sex med en kille 
    Utsättas för ryktes spridning - kan du bli utan att ha legat med en kille - det finns många exempel på " ryktes spridning" - beroende lite på också om du bor i en liten håla eller storstad- ett ex en kille blir nobbad av en tjej i en håla - blir sur och börjar ljuga om tjejen...
    Dras in i socialt drama - eh det kan du väl bli även med en pojkvän/kille som har ett surt ex, eller är otrogen mot dig..
    Få köns sjukdomar - samma som ovan - det kan du få av en partner om han är otrogen tex. sen finns det ju kondom
    Bli gravid - ja kan du inte bli det med en partner också eller - utan att du/han vill det...sen finns det även här kondom..
    Ha en tråkig kväll med dåligt sex - du får ju inte roligare eller bättre sex än vad du gör det till -man kan som tjej vara ÄRLIG och säga hur man vill ha det..
    sen är väl inte det "farligt" att ha tråkigt en kväll-du kan ha många tråkiga kvällar  - med en partner också...
    Men _av dem jag väljer att träffa_ så minskar risken väsentligt om jag bara överväger män som redan är kända/godkända av mina vänner eller bekanta, de har lite för mycket att förlora socialt på att bete sig som skitstövlar. Och min bekantskapskrets är faktiskt skitstövelfri, även ex beter sig vettigt mot varann.

Överfallen eller bestulen av okända osv kan man klart bli men det är liksom inget som jag har initierat då via en kontakt. Skippa dejtsajter= riskminimering.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!