Anonym (Tvärtom) skrev 2021-03-14 23:21:13 följande:
Alla saker du drog upp kan hända på andra sätt än vid en tillfällig sex kontakt
Bli drogad- kan du bli på krogen tex -utan att du vet om det
Bli våldtagen- kan du bli på väg hem från bussen tex
Bli bestulen - kan du bli var som helst.
Bli stalkad kan du bli även om du inte har sex med en kille
Utsättas för ryktes spridning - kan du bli utan att ha legat med en kille - det finns många exempel på " ryktes spridning" - beroende lite på också om du bor i en liten håla eller storstad- ett ex en kille blir nobbad av en tjej i en håla - blir sur och börjar ljuga om tjejen...
Dras in i socialt drama - eh det kan du väl bli även med en pojkvän/kille som har ett surt ex, eller är otrogen mot dig..
Få köns sjukdomar - samma som ovan - det kan du få av en partner om han är otrogen tex. sen finns det ju kondom
Bli gravid - ja kan du inte bli det med en partner också eller - utan att du/han vill det...sen finns det även här kondom..
Ha en tråkig kväll med dåligt sex - du får ju inte roligare eller bättre sex än vad du gör det till -man kan som tjej vara ÄRLIG och säga hur man vill ha det..
sen är väl inte det "farligt" att ha tråkigt en kväll-du kan ha många tråkiga kvällar - med en partner också...
Men _av dem jag väljer att träffa_ så minskar risken väsentligt om jag bara överväger män som redan är kända/godkända av mina vänner eller bekanta, de har lite för mycket att förlora socialt på att bete sig som skitstövlar. Och min bekantskapskrets är faktiskt skitstövelfri, även ex beter sig vettigt mot varann.
Överfallen eller bestulen av okända osv kan man klart bli men det är liksom inget som jag har initierat då via en kontakt. Skippa dejtsajter= riskminimering.