• Anonym (Liii)

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

För att män har en uppsättning av hormoner som ger dem starkare sexdrift. Detta gör också att man har lättare att se/uppleva något som är sexigt med en annan person. Driften blir starkare än själva konsekvenstänket.

Jag vet skillnaden eftersom jag upplever den i varje menscykel. Under min ägglossningsperiod som är ungefär en vecka lång har jag en enorm sexdrift. Jag tänder på män jag normalt inte tänder på. En snygg vältränad mage kan räcka för att det ska pirra till hos mig. Muskler, en sexig röst... jag vill ha sex hela tiden och drar mig inte för tillfälligt sex om jag hittar någon som är sexig. Jag tänker på sex hela tiden och vill bara ha mer!

Men när ägglossningen är slut har jag inte alls samma sexdrift. Annat börjar spela roll vid val av partner. Jag har svårare för att tända och undviker ons.

Jag tänker att män har det ungefär som jag under ägglossning. Och att kvinnor har det som jag närmare mens i cykeln.

Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!