• Anonym (Tillfällighet)

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?

• Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
  • New  Dawn

Att en kvinna vill ha sex med en man betyder MYCKET mer. Det betyder att hon på ett eller annat sätt gillar mannen. Dvs, att han är intressesant att ha sex med, pga utseende, egenskaper, eller för att kvinnan faktiskt är förälskad. Det är alltså lite hedrande. Mannen får någon typ av bekräftelse.

Dessutom har män lättare att njuta av tillfälligt sex, ÄVEN om det inte är det bästa sexet.

Att en man vill ha sex med en kvinna BEHÖVER INTE betyda något. Det kan vara så att mannen är sugen på sex i största allmänhet, dvs är kåt/sugen redan innan han försöker ha sex med kvinnan. Mannens vilja att ha sex kan också grunda sig på att han tycker att SEX I SIG är så spännande /givande/skönt och en kvinnokropp räcker långt. (Kanske inte exakt varje kvinna). Dessa låga krav gör att kvinnan inte behöver känna någon som helst bekräftelse över att mannen vill ha sex.

Dessutom är det svårare för en kvinna att njuta av tillfälligt sex eftersom att kvinnans kropp ofta är lite svårare att tillfredsställa innan man provat lite mer. Särskilt då samlag är väldigt centralt.

Utöver detta tillkommer ett högre risktagande för kvinnan, Det är mycket lättare att ha sex med en kvinna trots att kroppen inte är redo. Våldtäcksrisk och graviditetsrisk påverkar även kvinnor, pga deras kroppars funktion och utsatthet.

För att förtydliga så kan givetvis sex vara ett resultat av starka känslor även från mannen och KAN vara unika för kvinnan som petson, men särskilt vid tillfälligt sex är detta svårare att känna/se/veta.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Pinotage
    Anonym (Hon) skrev 2021-03-12 20:54:56 följande:
    Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft bra tillfällig sex. Därför är det inte värt besväret. Jag är hellre utan sex än att ha dåligt sex. 
    Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Man) skrev 2021-03-12 20:58:07 följande:

Då måste du ju göra nåt fel. Kommunicera? Ta för dig? Eller ligger du bara där och väntar på att en kille som inte känner dig ska uppfylla dina behov när det gäller sex?

Tillfällig sex handlar i grunden om att ta för sig, det är en egoistisk handling. Men givetvis i samspel med sin tillfälliga sexuella partner.

Jag har inte så lätt att få orgasm. Jag behöver en man som förstår mina behov både psykiskt och fysiskt för att det ska fungera. Jag behöver ett djupare samspel som inte uppstår för mig om jag inte älskar mannen i fråga. Det tar tid att innan sexet blir bra med en ny man. Därför är det fullständigt bortkastat med ons. 

Som tur är så är det helt frivilligt att ha tillfällig sex så jag slipper. 

Jag var ung och dum när jag var yngre och hade ons. Jag förstod inte hur bra sex skulle vara och hade alldeles för låga krav. Nu vet jag vad jag vill ha och behöver. 
  • fornminne
    Pinotage skrev 2021-03-12 20:52:49 följande:
    Vad händer om du drabbas av dålig sex ? Jag tänker att det måste vara något läskigt när du inte vågar ta risken ... Tänk om det blir bra sex ?

Dåligt sex är inte hela världen, men många kvinnor tycker inte att det är värt besväret. Är de inte jättetända på mannen och / eller tror sig kunna hoppas på riktigt bra sex, lägger de hellre sin energi på annat. Män verkar inte lika nogräknade.
  • Anonym (Loka)
    Anonym (Oljebyte) skrev 2021-03-12 20:37:58 följande:

Fast männen råkar också ut för dåligt sex och ändå fortsätter dom att ligga vidare med nästa fast hon också kan vara ett uselt ligg

Hmmm dåligt sex för en man: tråkig partner

Dåligt sex för en kvinna: utebliven orgasm, smärta, svampinfektion, utnyttjande
  • Anonym (Loka)

Män kan ha sex med en kropp

Kvinnor har sex med en man

Vi värderar varandra olika

• Pinotage
    fornminne skrev 2021-03-12 21:07:05 följande:

Dåligt sex är inte hela världen, men många kvinnor tycker inte att det är värt besväret. Är de inte jättetända på mannen och / eller tror sig kunna hoppas på riktigt bra sex, lägger de hellre sin energi på annat. Män verkar inte lika nogräknade.
    Nää - många män är nog inte så nogräknade, jag har haft min andel av dålig sex .
    Men hur bedömer kvinnor att det finns potential för bra sex ?
  • Anonym (Tillfällighet)
    Pinotage skrev 2021-03-12 21:04:42 följande:

Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....

Du har väll svårt att funna en kvinna som älskar dig på äkta sätt.

Då får du nöja dig med de du kan få tillfälligt.
  • Pinotage
    Anonym (Tillfällighet) skrev 2021-03-12 21:12:17 följande:

Du har väll svårt att funna en kvinna som älskar dig på äkta sätt.

Då får du nöja dig med de du kan få tillfälligt.
    Jag har haft kvinnor som älskat mig - och haft bra sex, men periodvis har det inte varit så bra Flört
  • Anonym (Man)

Här är anledningen till att det var så mkt lättare med sex när man var yngre. Unga tjejer som är mellan 18-28 är vilda, impulsiva, konsekvenslösa och lever i stunden.

När dom blir 30+ så har dom hittat sig själva, vet vad dom vill ha, letar fel på både män och samhället i sig. Då stänger fabriken ner. Allvarliga som har 48 punkter som ska uppfyllas innan man sagt hej till varandra.

Tur man fick sin beskärda del när man va yngre.

Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!