Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!
Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?
Hur kommer dig sig att killar/män är mer öppna för sexkontakt tillfällig än vad vi tjejer/kvinnor är?
Att en kvinna vill ha sex med en man betyder MYCKET mer. Det betyder att hon på ett eller annat sätt gillar mannen. Dvs, att han är intressesant att ha sex med, pga utseende, egenskaper, eller för att kvinnan faktiskt är förälskad. Det är alltså lite hedrande. Mannen får någon typ av bekräftelse.
Dessutom har män lättare att njuta av tillfälligt sex, ÄVEN om det inte är det bästa sexet.
Att en man vill ha sex med en kvinna BEHÖVER INTE betyda något. Det kan vara så att mannen är sugen på sex i största allmänhet, dvs är kåt/sugen redan innan han försöker ha sex med kvinnan. Mannens vilja att ha sex kan också grunda sig på att han tycker att SEX I SIG är så spännande /givande/skönt och en kvinnokropp räcker långt. (Kanske inte exakt varje kvinna). Dessa låga krav gör att kvinnan inte behöver känna någon som helst bekräftelse över att mannen vill ha sex.
Dessutom är det svårare för en kvinna att njuta av tillfälligt sex eftersom att kvinnans kropp ofta är lite svårare att tillfredsställa innan man provat lite mer. Särskilt då samlag är väldigt centralt.
Utöver detta tillkommer ett högre risktagande för kvinnan, Det är mycket lättare att ha sex med en kvinna trots att kroppen inte är redo. Våldtäcksrisk och graviditetsrisk påverkar även kvinnor, pga deras kroppars funktion och utsatthet.
För att förtydliga så kan givetvis sex vara ett resultat av starka känslor även från mannen och KAN vara unika för kvinnan som petson, men särskilt vid tillfälligt sex är detta svårare att känna/se/veta.
Då måste du ju göra nåt fel. Kommunicera? Ta för dig? Eller ligger du bara där och väntar på att en kille som inte känner dig ska uppfylla dina behov när det gäller sex?
Tillfällig sex handlar i grunden om att ta för sig, det är en egoistisk handling. Men givetvis i samspel med sin tillfälliga sexuella partner.
Fast männen råkar också ut för dåligt sex och ändå fortsätter dom att ligga vidare med nästa fast hon också kan vara ett uselt ligg
Män kan ha sex med en kropp
Kvinnor har sex med en man
Vi värderar varandra olika
Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....
Mmm - jag förstår, det stämmer nog att jag hellre har dålig sex än ingen sex ...... vet inte om det ör specifikt manligt ....
Här är anledningen till att det var så mkt lättare med sex när man var yngre. Unga tjejer som är mellan 18-28 är vilda, impulsiva, konsekvenslösa och lever i stunden.
När dom blir 30+ så har dom hittat sig själva, vet vad dom vill ha, letar fel på både män och samhället i sig. Då stänger fabriken ner. Allvarliga som har 48 punkter som ska uppfyllas innan man sagt hej till varandra.
Tur man fick sin beskärda del när man va yngre.