• Anonym (Loka)

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Anonym (Oljebyte) skrev 2021-03-12 20:37:58 följande:

Fast männen råkar också ut för dåligt sex och ändå fortsätter dom att ligga vidare med nästa fast hon också kan vara ett uselt ligg

Hmmm dåligt sex för en man: tråkig partner

Dåligt sex för en kvinna: utebliven orgasm, smärta, svampinfektion, utnyttjande
  • Anonym (Loka)

Män kan ha sex med en kropp

Kvinnor har sex med en man

Vi värderar varandra olika

• Anonym (Loka)
    Tecum skrev 2021-03-12 21:41:58 följande:

Du svarar ju själv i #31, på ett alldeles utmärkt sätt!

En man behöver inga andra känslor än kåthet och attraktion för att ha sex. De flesta kvinnor vill ha mer. Om en man får känslor vid ett ons ser han det mer som bonus. Inget negativt men kanske oväntat. Bäst är förstås att ha både kärlekskänslor och sex, men i brist på kärlek går det bra med sex.

Rent generellt ger tillfälligt sex mer för män än för kvinnor. TS skrev t ex att hon mår dåligt efter misslyckat sex, män tänker att det blir bättre nästa gång. För män är det viktigt att HA sex, en bekräftelse både på sin manlighet, på normalitet och att det finns kvinnor som gillar honom.

Även här skriver många kvinnor att de måste ha känslor för att ha sex. Så de tär inte direkt någon oförmåga hos kvinnor utan man har inget behov av sex utan känslor.

Sammanfattning: Om män får välja mellan dåligt sex eller inget sex alls väljer de flesta dåligt sex. Kvinnor väljer inget sex. 

Stämmer. En man vill erövra men en kvinna vill inte känna sig utnyttjad. Hon vill känna sig speciell när man är intima med varandra.

Men Nä, behöver inte handla om känslor på det planet. Jag är rätt bra på att särskilja sex och kärlek (det har inte männen jag varit med varit lika bra på dock).men man behöver känna en connection. Att man gillar personen. Att han betyder något. Att man tycker om hans person. Och det är väl inget orimligt krav?
  • Anonym (Loka)
    New Dawn skrev 2021-03-13 12:27:43 följande:

Jag fokuserar på inställningen och jag tror fortfarande att män skulle ha mycket mer tillfälligt sex om de kunde.

Det är så ohyggligt lätt för en kvinna att ha tillfälligt sex och det beror ju på just det faktum att män ÄR så öppna för sex.

Jag tror inte det håller på att jämnas ut. Jag tror nämligen att de flesta kvinnor som testat detta upplever att det inte ger dem så mycket och jag tror också större andel kvinnor, än män känner sig "tomma" efteråt och inte mår bra av det. Jag kan faktiskt tänka mig att det tom går åt andra hållet, att kvinnor ännu mer tänker efter vad de egentligen vill, och står för att de faktiskt inte vill ha tillfälligt sex och att det är okej. (Det behöver inte betyda att de inte är kåta och gillar sex) Hittills har det propagerats mycket för att kvinnor inte ska dömmas om de har sex med fler, tillfälligt sex, och man vill gärna trycka på att kvinnor är lika kåta som män. Det fyller en funktion när vi kommer från tider då kvinnor skuldbelagds för mycket, men någonstans kommer känslorna i fatt och man måste fråga sig vad man egentligen vill och mår bra av.

Verkligen. Tycker du sätter fingret på det viktigaste här, att välja det man faktiskt mår bra av. Och här tror jag att det finns även män som har sex på fel grunder och debuterar för tidigt pga av normer och föreställning om manlighet. Att ha sex blir viktigare än själva sexet i sig.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!