Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Så hur många år tar det då?
Finner det troligt att det tar så lång tid och med tanke de inte ens hittat någon som kan bygga det.
Och de har inte ens adresserat personalen än, som tar bra tid att utbilda och då givetvis de som krävs omfattande och långa utbildningar.
Finner ditt korta svar att du förstår hur galet fel ute du är.
För det är intressant att vi inte får reda på varför vi ska stoppa vindkraft och vänta 20-30 år på kärnkraft innan det ska vara aktuellt att bygga.
En intressant sidofråga, hur blev du en kärnkraftskramare och rata alla annan energi för?
Jag är för all energi och sans med kärnkraft och som då betyder kanske inte 6st verk, utan två känns mer rätt och sen inväntar man nästa generations kärnkraftverk.
Det är oerhört fascinerande att se din fixering vid enbart kärnkraft och hur du desinformerar i syfte att lyfta den.
Och en intressant sidofråga där med och det är om du ens är medveten om hur ofta du sprider desinformation.
Jag ser ett kaninhål framför mig, för det är rätt konstigt att du får vissa saker så galet fel.
Undrar vad de i söder tycker nu när regeringen inte vill hjälpa till med samhällsviktig infrastruktur och möjligheten att de får billigare el.
Hade jag varit bosatt där och röstat på denna regeringen, så hade jag insett rätt snabbt att man har röstat helt fel.
Vad är det ens, sett en del börjar slänga denna omkring sig som om det vore ett argument för något.
Eller ja, att det inte ska vara vindkraft är väl argumentet har man lärt sig.
Vad är det ens, sett en del börjar slänga denna omkring sig som om det vore ett argument för något.
Eller ja, att det inte ska vara vindkraft är väl argumentet har man lärt sig.
Betyder detta att du också är lite förbryllad?
Eller är det bara jag som är för trött och förstå vad du säger det betyder?
Fann det omgående ett lustigt ordval och om vad som skulle vara teknikneutralt.
För teknikneutralt i mina öron, det låter mer som sol-->vatten--vind--> och just kärnkraft som allra sist på den listan och med tanke all teknik som måste finnas på plats mot de andra.
Det mest komiska att vissa säger det som att de hade vunnit en diskussion med ordet, frågan om de ens vet själva och sen om deras förklaring ens håller.
Och sen inom genetiken så säger dom det betyder att det inte utgör en risk för djur och människor, vad mer smutsigt och farligt för människor än kärnavfall?
Ordet känns ABNORMT malplacerat och jag misstänker de har inte en jävla aning vad ordet betyder och pga att den används som ett argument för kärnkraft.
Betyder detta att du också är lite förbryllad?
Eller är det bara jag som är för trött och förstå vad du säger det betyder?
Fann det omgående ett lustigt ordval och om vad som skulle vara teknikneutralt.
För teknikneutralt i mina öron, det låter mer som sol-->vatten--vind--> och just kärnkraft som allra sist på den listan och med tanke all teknik som måste finnas på plats mot de andra.
Det mest komiska att vissa säger det som att de hade vunnit en diskussion med ordet, frågan om de ens vet själva och sen om deras förklaring ens håller.
Och sen inom genetiken så säger dom det betyder att det inte utgör en risk för djur och människor, vad mer smutsigt och farligt för människor än kärnavfall?
Ordet känns ABNORMT malplacerat och jag misstänker de har inte en jävla aning vad ordet betyder och pga att den används som ett argument för kärnkraft.
Detta tolkar jag som det ordet de använder är malplacerat och felaktigt använt.
För när jag läser om ordet så pratas det om risker, och där vinner ju kärnkraften med miltals.
Sen två, så lyfter ju vindkraften sin egen kostnad och det skulle då inte vara teknikneutralt, men GIGANTISKA subventioner till kärnkraft är?
Sällan jag blir så förvirrad av ett ord(Eller mer kommer inte ens ihåg sist jag blev det, så måste varit varit före 10år.)
Jag gör slutsatsen att ordet används fel och i syfte att lura folk att vindkraft, bio och sol är dålig energi, och kärnkraft är bra och "teknikneutralt".
Dock det som är rätt komiskt är hur vi nu hör hur ingen energi ska byggas om det inte är kärnkraft, precis som att det inte behövs mer innan kärnkraften är byggd.
Och 20-30 år, stackars söder, men även vi upp till elområde 2 kommer få lida för denna mycket tokiga att annan energi inte ska byggas.
Det går bara dra en slutsats och det är att regeringen vill inte att elen ska bli billigare alls.
Vi vet redan att subventioner är inget problem alls, nu finns ju inte dessa för vindkraften ens längre.
Två, samhällsnyttig infrastruktur som elkabel, ska detta hindras kärnkraften också, eller kan man ana ett hyckleri där.
Hoppas att väljaren som röstade denna regering är glada, för det var mycket energi som kommer in med den havsbaserade vindkraften där.