Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Ointressant tills man adresserar personalen som saknas.
Och erfarenheten säger att prognosen vad saker och ting kostar på området, är ofta glädjekalkyler.
Men utan personal så kan du glömma kärnkraftverk och någon engagemang att fixa personal kan jag inte se så långt ögat når än, kan du?
De kommer inte en millimeter innan personalen som saknas adresseras.
Hmm, 2016, ja, det som skett efteråt berättar att det inte gick så bra.
Jag misstänker att kärnkraftsagendan är av ryssland, men nu är ryssland uteslutet från att de ska bygga kärnkraftverk
Så komiskt det kan bli.
Jag misstänker att kärnkraftsagendan är av ryssland, men nu är ryssland uteslutet från att de ska bygga kärnkraftverk
Så komiskt det kan bli.
Dock så faller inte kärnkraft i något de tänker köpa, och något som var otänkbart innan nazisten putin ville döda Ukrainare.
Jag misstänker detta med tjatet om kärnkraften är en agenda som SD för på rysslands uppmaning.
Men nu är den borta.
Men de löser inte ens den mest basala saken och personalen, så oroa dig inte över att det kommer bli någon kärnkraft på mycket länge.
För det är det vad dessa utbildningar tar MYCKET LÅNG TID.
Och jag insett att regeringen bara pratar skräp och eftersom inte saker adresseras i rätt ordning.
Och när SMR försvann från spelplanen, så har man knappt sett en krusning på ytan.
Så där har ni ett sviket vallöfte till.
Det komiska var att många berättade att de hade en fantasi, och jag lyft personalfrågan i flera år och inte ett jävla skit har skett.
SÅ jag tror du kommer bli besviken och inte se någon start på mycket länge, men men, kanske de har något som kokar, men efter SMR föll bort, så är det för tyst.
Mina misstankar att just kärnkraft är så överdriven i SD, är helt säkert pga ryssland och putin.
Och sen hur lite de gör sen är rätt skrämmande, det är precis de har inte en jävla susning om vad de håller på med.
Och personalen måste man tjata om, det ser vi inga intentioner alls att utbilda.(Och nu pratar vi inte om några lokalvårdare precis, utan allt från lågutbildade driftpersonal(I sammanhanget.) till extremt högutbildade ingenjörer.)
Har du hört regeringen pratat om detta och som en plan som ska startas upp och täcka behovet?
Tur SMR är borta från bordet, för det skulle bara krävt än mer personal att utbilda.
När vädret och inte behovet får bestämma hur mycket el som produceras....
Minuspris på el: ?Ingen vill ha allt som produceras? (msn.com)