Vårdnad utan ansvar
Skriva på gemensam vårdnad eller inte?!
Pappan vill ha gemensam vårdnad men säger själv att han inte kan ta ansvar just nu pga psykisk ohälsa.
Bebisen har träffat pappa några gånger då och då.
Pappan vill ha gemensam vårdnad men säger själv att han inte kan ta ansvar just nu pga psykisk ohälsa.
Jag skulle inte i ert fall. Umgänge har han rätt till ändå.
Med gemensam vårdnad får han hälften av föräldradagarna, måste godkänna val av skola och förskola, läkarbesök, godkänna om du ska flytta... Det handlar helt enkelt om att pappan får jurisdikt ansvar och rättigheter.
Han har rätt till umgänge oavsett. Skriv inte på för gemensamt. Det kan ni göra i ett senare läge när han är villig att ta ansvar, alternativt så får han stämma dig på vårdnaden
Tack för svar. Går i samma tankar men tvekar så fort jag pratar med honom. Men magkänslan säger nej nej nej....
Tack för svar. Går i samma tankar men tvekar så fort jag pratar med honom. Men magkänslan säger nej nej nej....
Varför vill han ha gemensam? Har han förväxlat det med umgänge?
Varför vill han ha gemensam? Har han förväxlat det med umgänge?
Nej då ska du inte skriva på genensam. Om du skriver genensam får han rätt till hälften av föräldradagarna och du kan inte göra ett skit åt det.
Han säger Att han kommer känna sig mer som en pappa om han står som vårdnadshavare men han har varit här 33 h på 5 månader... tycker att han får visa engagemang först innan jag vågar skriva på gemensam..